Citat:
Ytterligare en referens då, vårt hus är rätt så lyhörd också och när grannens unge på ovanvåningen hoppar i golvet så låter det jäkligt högt och dånar så man blir rädd det blir hål rakt igenom taket. Skulle gissa på ungen väger 20 kg. Taklampan står dock stilla så ungens dunsar få inte riktigt mitt tak att skaka, det JJs grannar har hört känns som något tyngre än 20 kg. Tror det är Toves kropp.
Jag funderar över varför dunsarna måste vara från själva ”kampen”? Jag förstår det är det mest logiska och antagligen det som stämmer (med tanke på de sparkar som hördes när grannen knackade på) men ibland undrar jag om dunsarna inte är efteråt, när JJ och MH försökte lyfta över Ts kropp på ett lakan och sedan vända på sidorna och släppa ned för att linda in henne. En livlös kropp på 60 kg som släpps i golvet på det sättet kan nog få taket hos grannarna att skaka. Vissa människor kan få så grova panikattacker att de närmst få epileptiska utbrott (med så mycket skakningar), så då kanske ”sparkarna” är skakningar från exempelvis MH, medan JJ försöker få henne att vara tyst och inte låta för mycket.
Vet att det låter långsökt men detta fallet är så sjukt så man vet aldrig.
Jag funderar över varför dunsarna måste vara från själva ”kampen”? Jag förstår det är det mest logiska och antagligen det som stämmer (med tanke på de sparkar som hördes när grannen knackade på) men ibland undrar jag om dunsarna inte är efteråt, när JJ och MH försökte lyfta över Ts kropp på ett lakan och sedan vända på sidorna och släppa ned för att linda in henne. En livlös kropp på 60 kg som släpps i golvet på det sättet kan nog få taket hos grannarna att skaka. Vissa människor kan få så grova panikattacker att de närmst få epileptiska utbrott (med så mycket skakningar), så då kanske ”sparkarna” är skakningar från exempelvis MH, medan JJ försöker få henne att vara tyst och inte låta för mycket.
Vet att det låter långsökt men detta fallet är så sjukt så man vet aldrig.
Ja, jag har också varit inne dunsarna kommit från efterarbetet. Men att dom då lagt henne i någonting hårt som tappats i golvet. Är fast beslutsam att inte en kropp låter så som grannarna beskrivit.
Sparkljuden som du skriver kan har varit från M ja. Men då tror jag mer på att hon varit i badrummet och kräkts och på dörren/väggen i panik/frustration.