Citat:
Ursprungligen postat av
Eddie2006
Jag har läst igenom den enda Fup jag kunde få ner, den är på 604 sidor och jag undrar om det finns fler protokoll, har sökt i tråden men får inte ner någon fil.
Om jag läst den fullständiga Fup:en måste jag säga att det dels varit jobbigt att läsa och därav tagit längre tid att orka plöja igenom dels blev jag så himla förvånad över den bild som framkommer av mamman.
Den här är Fup:en är ännu ett stort bevis på att man inte ska lita på första bästa "Rubrik på valfri tidning", jag började mer och mer fundera på om mamman kan ha hunnit, t.ex. skaka barnet den lilla tid hon var hemma på söndagen, jag såg att fler redan dragit den slutsatsen (som redan nämnts här).
Det här är bara mina tankar, men en person som fött tre barn borde kunna en hel del kan man spontant känna.
En kille på 23-24 år som inte verkar ha någon erfarenhet av barn kan såklart mycket mindre om hur en bebis hanteras på olika sätt.
Fruktansvärt sorgligt oavsett vem som gjort vad, två bröder har förlorat sin lillasyster + den extrapappa som de hade som sin trygga punkt när mamman var så upptagen av sig själv och sitt.
Jag har också läst den FUP som är på 604 sidor, känner också att mamman mycket väl ha kunnat skaka om J så där lite lagom, hon är förmodligen redan irriterad över sin situation när hon kommer hem.
Dessutom ber ju L henne om egen tid för att kunna gå på muggen samt att kunna duscha.
Han kan ju omöjligt höra vad som händer i sovrummet när han är i duschen och på muggen som ligger flera meter bort från deras sovrum.
I vet ju inte ens om hon har duschat när hon är hemma, det var ju hennes syfte med att åka hem, hon skulle duscha, inte någonstans säger hon att hon skulle hem från V för att kolla hur barnen eller L hade det.
Jag har väldigt svårt att både tro och förstå varför L skulle ta livet av sitt eget barn.
Nej jag anser att han har blivit hänsynslöst utnyttjad utav denna I, I har inte haft varken sina större barn eller den nyfödda dottern som prio ett.
En mycket märklig kvinna som vill skriva över faderskapet på sin ex man, man kan undra varför .
Även om hunden vid veterinärbesiktning och den övriga kontrollen inte visade några tendenser på aggressivitet så kan det ju ha varit en lek för hunden att rumla runt i sängen med J.
15 minuter som L uppger i senaste förhöret att han var borta från J , kan ju mycket väl ha varit det avgörande i tid som gjorde att J hamnade både på mage och att täcket snoddes runt henne.
Oavsett vad som har framgått vid förhören med både L och I, mitt spontana intryck är att L inte är den skyldige .