2023-01-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Men man får gratulera Margaux Dietz till detta charmanta fast inte så alltigenom smickrande pris! Ändå välförtjänt får man konstatera.

Nu får jag pudla och skämmas för att jag halvt om halvt påstått att Dietz inte är intressant och viktig för hennes betydelse som samtidsfenomen och person ökade genast betydligt.

http://johnnybode.com/johnny-bode-pr...margaux-dietz/
Ja, vi får hoppas på en storstilad comeback som slår oss alla med häpnad.
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Helt oironiskt en av de bästa motiveringar jag har läst - någonsin. Klockrent formulerat! 10/10. Lika solklart att hon skulle få detta pris, som att van der Pool fick Jerringspriset.
Ja, mycket bra formulerat. Knivskarpt. Återhållsamt men ändå väldigt elakt.
Citera
2023-01-20, 16:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Margaux fick idag Johnny Bode-priset! Motivering:
Jamen grattis till Margå och vilken briljant motivering. Så kul att Bode sällskapet redan festar upp pengarna.
Citera
2023-01-20, 16:50
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Ja men du måste väl förstå att man reagerar när ditt band har gått på repeat i dagar/veckor nu! Tror de flesta har förstått din poäng vid det här laget!
Om du vill få ur dig lite hat slå mot ett träd och förställ dig att det är Margåå! 😉 Kanske du mår lite bättre.
Jag förstår ärligt talat inte vad du ska in på denna tråd att göra. För detta är ett yttrandefrihets forum där man har rätt att skriva sina åsikter.

Jag mår föresten bra, vad får dig att tro motsatsen? Jag har inga behov av att slå på något eller någon. Det är inte så att jag skulle ge Margå en örfil om jag såg henne. För mig är det lätt att veta om jag över upprörd över något, varför jag är det och dessutom stå för det.

Jag kommer som sagt att utrycka mina åsikter flera gånger till. Om någon går in och försöker bortförklara eller släta över det hon gjort.
Citera
2023-01-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag förstår ärligt talat inte vad du ska in på denna tråd att göra. För detta är ett yttrandefrihets forum där man har rätt att skriva sina åsikter.

Jag mår föresten bra, vad får dig att tro motsatsen? Jag har inga behov av att slå på något eller någon. Det är inte så att jag skulle ge Margå en örfil om jag såg henne. För mig är det lätt att veta om jag över upprörd över något, varför jag är det och dessutom stå för det.

Jag kommer som sagt att utrycka mina åsikter flera gånger till. Om någon går in och försöker bortförklara eller släta över det hon gjort.
Ditt första inlägg var givande men går bandet flera ggr om så blir det tröttsamt. Det förstår du väl? Ja det är yttrandefrihet och då har jag väl att yttra mig med yrhöna? 🤭
Citera
2023-01-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Folk som ligger ned...I detta fall ligger ned vid poolen i Afrika med hennes nya snygga kille.
Hon har gått vidare..skrattar hela vägen till banken
Är han också jude?

Edit. Snubben sitter där med kors runt halsen och tar sig en brud som har en unge med en jude. Cuck.
https://kandisvarlden.com/margaux-dietz-pojkvan/
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-01-20 kl. 20:04.
Citera
2023-01-20, 21:29
Och vad för hånfullt pris utdelas till Johnny Bode-pris-Juryn för deras hånfulla formulering om Margaux Dietz? Årets Pajaspris utdelas härmed till Johnny Bode- juryn för deras totalt meningslösa hån mot Margaux Dietz. Priset blir en enkel-resa till Månen till Johnny Bode- Juryn för deras fullständigt meningslösa hån mot Margaux Dietz
Senast redigerad av BMH 2023-01-20 kl. 21:32.
Citera
2023-01-20, 22:27
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Och vad för hånfullt pris utdelas till Johnny Bode-pris-Juryn för deras hånfulla formulering om Margaux Dietz? Årets Pajaspris utdelas härmed till Johnny Bode- juryn för deras totalt meningslösa hån mot Margaux Dietz. Priset blir en enkel-resa till Månen till Johnny Bode- Juryn för deras fullständigt meningslösa hån mot Margaux Dietz
Det är väl ett jätteroligt pris som verkligen delas ut med glimten i ögat. Och så roligt att de festar upp pristagarnas pengar innan de får dem.

Är det bara Margå som är fel att formulera underfundiga moteveringae om eller känner du lika stark och brinnande motstånd å alla pristagares vägnad.
Urval av pristagare.
Michael Brinkenstjärna
Ken Ring
Marcus Birro
Kristoffer ”Kringlan” Svensson
Mona Sahlin
Manuel Knight
Anton ”Mr Cool” Magnusson
Svenska Akademien
Beredskapsmuseet
Ida Freyschuss
Citera
2023-01-21, 02:57
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Helt oironiskt en av de bästa motiveringar jag har läst - någonsin. Klockrent formulerat! 10/10. Lika solklart att hon skulle få detta pris, som att van der Pool fick Jerringspriset.
Fascinerande att hon var stolt över priset - då har man nog inte förstått att det är nedlåtande att få det! 😂
Citera
2023-01-21, 07:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Fascinerande att hon var stolt över priset - då har man nog inte förstått att det är nedlåtande att få det! 😂

Det handlar nog om skademinimering från hennes sida. Att bli upprörd gör det hela värre. Streisandeffekten helt enkelt.

Det är ju som Razziepriset i USA för skådisar. Sandra Bullocks agerande är klart sevärt. Hon dök upp och ägde situationen. https://youtu.be/ghS98BKy29Q
Citera
2023-01-21, 14:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Men man får gratulera Margaux Dietz till detta charmanta fast inte så alltigenom smickrande pris! Ändå välförtjänt får man konstatera.

Nu får jag pudla och skämmas för att jag halvt om halvt påstått att Dietz inte är intressant och viktig för hennes betydelse som samtidsfenomen och person ökade genast betydligt.

http://johnnybode.com/johnny-bode-pr...margaux-dietz/

Hon är väl förtjänt priset. Undra hur hon kände när hon fick reda på att hon fick Johnny Bode-priset? Hon vet nog inte ens vem Johnny var.
Citera
2023-01-21, 15:05
Medlem
Citat:
Visst. Men det handlar om en influencer. Oavsett om denna handlat oansvarigt och fel är det inte viktigt alls. Ingen har kommit till skada. Det finns inga systematiska fel i en verksamhet, ingen korruption, inga fel på produkter som riskerar att skada någon osv. Det finns ingen position att avgå från.

Dietz kan sluta som influencer men varför skulle någon vettig person bry sig speciellt om det? Alltihop är oavsett vad en storm i ett vattenglas. Men det är tydligt att du gillar att sitta här med läpparna vid kanten på det och blåsa så mycket du kan.

Jag kanske borde svarat på något annat inlägg du gjort, men jag har ändå gjort klart att jag inte ger något för kritiken mot Dietz och framför allt inte kritikernas självrättfärdighet.
Men det är väl just det, att hon är INFLUENCER, vilket innebär att hon ska INFLUERA. Allt hon väljer att publicera är en form av influens: "Se hur jag gör/har det!". Vet inte hur många följare hon har/hade, men det är klart att hon riskerat påverka en hel massa följare med sitt omdömeslösa handlande, följare som ser upp till henne, vill vara som hon. Är väl långt ifrån alla följare som ställt sig kritiska till hennes agerande?
Citera
2023-01-21, 15:08
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Hon är väl förtjänt priset. Undra hur hon kände när hon fick reda på att hon fick Johnny Bode-priset? Hon vet nog inte ens vem Johnny var.
Hon googlade väl. Jag hade aldrig hört talas om det innan heller.

Angående hennes reaktion så gjorde hon väl det bästa av situationen.

Det hade varit ännu värre att inte kommentera alla. Eller kommentera och framstå som lite kränkt.

Att hon skulle bjuda alla på middag var oxå lite kul, utifrån att Johnny Bode sällskapet är tydliga med att de själva spenderar vinnarnas prispengarna på krogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in