2023-01-20, 21:50
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Hej alla. Kommer det inga nya uppgifter om MH snart så får ni som bor i Vetlanda börja snacka lite i tråden.

Är det ingen som vet om hon har börjat snacka?

Enligt åklagaren har MH och JJ pratat hela tiden, det är en missuppfattning att de har varit tysta bara för att de har nekat. Den som är mest tyst är MHs advokat, han ger oss ingenting.
Citera
2023-01-20, 22:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Enligt åklagaren har MH och JJ pratat hela tiden, det är en missuppfattning att de har varit tysta bara för att de har nekat. Den som är mest tyst är MHs advokat, han ger oss ingenting.
M var det lönt att förhöra, enligt Rullman. Hon hade bidragit med att föra utredningen framåt. J förhörde de inte alls initialt, då det inget gav. Förmodligen körde hon bara på med sina lögner. Det verkade inte som de fått ur henne något vettig förrän hon erkände till viss del, eftersom det bara var det som Rullman nämnde.
Citera
2023-01-20, 22:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det där med kampsport låter som något tänkbart som skulle kunna dunsa ordentligt, utan andra ljud. Men - en korkad fråga - dör man av det?

Nu är ju inte kampsporter min egen specialitet, men vet ju att flera av dom inte är menade att användas för våld. Finns ju också kurser för självförsvar osv, och jag tror absolut att felaktigt använda kan sprakar och grepp användas på farliga sätt om man är ute efter att skada någon.

Det kan ha använts t ex för att fälla någon, för att sedan göra något annat (flera olika våld. Det kan ju också varit någon av de misstänkta tjejerna som också ramlade samtidigt, liksom möbler som vi pratat om.

I sporter som tjejerna spelat, handboll och fotboll blir man också förutom vältränad och van att tacklas och använda sin kropp väldigt offensivt, gå in i närkamper. Man tränar både vighet, tryrka utthållighet, så att sparka omkul någon kanske inte är så svårt.

Minns också att grannen berättade i något av inslagen, att JJ hade på fråga sagt att hennes vän ramlade på sidan. Vet inte varför man måste påpeka en sådan sak om ens kompis är full?

Det gjorde nog JJ för att markera varför dunsarna var så hårda. Höft och axel mot golvet. Kanske det ligger lite sanning i det?
Citera
2023-01-20, 22:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kanske de kom dit vid 2 och stod och dividerade utanför en stund. Kanske ända fram till 2.30 och T då tog tfn för att meddela A att hon tänkte köra hem. Sedan har jag lite låst fast mig vid tanken att mobilen hade en central roll och att J/M norpade den utanför huset. Kanhända skickades något då iväg/Snap gick igång.

Ja!
Kanske hon satte på Snap för att han skulle se var hon var? Mer hann hon inte? Eler inte mycket mer... påbörjade något?
Citera
2023-01-20, 22:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är ju inte kampsporter min egen specialitet, men vet ju att flera av dom inte är menade att användas för våld. Finns ju också kurser för självförsvar osv, och jag tror absolut att felaktigt använda kan sprakar och grepp användas på farliga sätt om man är ute efter att skada någon.

Det kan ha använts t ex för att fälla någon, för att sedan göra något annat (flera olika våld. Det kan ju också varit någon av de misstänkta tjejerna som också ramlade samtidigt, liksom möbler som vi pratat om.

I sporter som tjejerna spelat, handboll och fotboll blir man också förutom vältränad och van att tacklas och använda sin kropp väldigt offensivt, gå in i närkamper. Man tränar både vighet, tryrka utthållighet, så att sparka omkul någon kanske inte är så svårt.

Minns också att grannen berättade i något av inslagen, att JJ hade på fråga sagt att hennes vän ramlade på sidan. Vet inte varför man måste påpeka en sådan sak om ens kompis är full?

Det gjorde nog JJ för att markera varför dunsarna var så hårda. Höft och axel mot golvet. Kanske det ligger lite sanning i det?
Jo, att man kan få svåra skador av att bli nerslängd/nersparkad det kan jag räkna ut, men kan man dö av det?
Citera
2023-01-20, 22:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jo, att man kan få svåra skador av att bli nerslängd/nersparkad det kan jag räkna ut, men kan man dö av det?

Som sagt, jag är verkligen inte rätt person att svara på det. Men jag kan tänka att t ex hårda sparkar mot ett huvud á la kickboxning skulle kunna ge en allvarlig huvudskada. Eller om de svingar omkull en person som slår huvudet hårt mot ett kakelgolv skulle kunna få en skallskada som kanske leder till en hjärnblödnng.

Ett kraftig slag mot nacken, kan skada nacken allvarligt...

Kanske flera olika typer av våld där strypning/kvävning är finalen?
Citera
2023-01-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
De kan ha erkänt rattfylla då de sagt att de var berusade och sen synts körandes i en bil.

Narkotikabrott är ett brott om du har det i kroppen oavsett när.
Tar du ett blodprov 30timmar efter du tagit droger, så syns det på ett prov. Då blir det ringa narkotikabrott.

Det hjälper inte att dom erkänt rattfylla det ska bevisas också, man måste veta promille/hur mycket droger som fanns i kroppen vid körningen.
Sen ringa narkotikabrott med böter i en mordutredning, nja de läger man nog inte mycket kraft på.
Citera
2023-01-20, 22:34
Medlem
Citat:

Ja!
Citera
2023-01-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Varför skulle Tove följa med upp, var hon den som varit otrogen och inte ville det skulle komma fram.

JJ kan som kontring ha hotat TT med att sprida ett falskt rykte om att TT varit otrogen.......

Eller.. Påstod JJ att hon och X haft en affär?

Lögner och hot.... Det kan ha varit anledningen till att TT var så förbannad....

Var TTs pojkvän otrogen?

Tidigt i tråden sades att TT och AW bråkat dagarna innan mordet... i samband med att de flyttade ihop....
Citera
2023-01-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Men när tror du dom kom till lägenheten? Jag har låst mig runt 02:00 slaget. Men det kan givetvis varit senare. Det där med försoningssamtal i lugnan ro tror jag inte alls. Kanske att J lurade med T med förhoppningen att dom kunde lägga strulet bakom sig. Men det var nog inte J s intention.

Det där med att binda och tejpa för munnen är så jäk…utstuderat och makabert så har svårt att acceptera att två tonåringar gjort nåt sånt. Men samtidigt klarade dom av att köra ut henne i skogen och koka ihop en lögn. Så det är väl dumt att utesluta nånting.

Det här skiljer sig mot andra fall där man har en hyfsad bild över vad som hänt, både när det kommer till motiv och händelseförlopp. Här är det mängder av ologiska detaljer som är svåra att begripa.

Detta mordet är oerhört rått och brutalt...
Citera
2023-01-20, 22:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som sagt, jag är verkligen inte rätt person att svara på det. Men jag kan tänka att t ex hårda sparkar mot ett huvud á la kickboxning skulle kunna ge en allvarlig huvudskada. Eller om de svingar omkull en person som slår huvudet hårt mot ett kakelgolv skulle kunna få en skallskada som kanske leder till en hjärnblödnng.

Ett kraftig slag mot nacken, kan skada nacken allvarligt...

Kanske flera olika typer av våld där strypning/kvävning är finalen?
USCH! Sådan ångest det skulle ge!
Citera
2023-01-20, 23:11
Medlem
Ljud från tak inomhus kan låta ganska högt. Tex bara en sån där liten bobby car som far över golvet.
Så dunsarna kan nog mycket väl vara kroppar som faller och inte typ möbler som slängs. JJ bodde väl högst upp.
När jag bodde i lägenhet kunde jag ibland höra fotsteg från grannen ovanför men inte prat i normal samtalston.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in