Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag köper det händelseförloppet full ut, förutom dunsarna som grannen beskriver som en soffa som släppts rätt ner i golvet 2-3 gånger. Vittnesmål är visserligen överlag väldigt luriga då dom oftast inte är helt tillförlitliga. Men just denna granne verkar ändå vara observant och han är ganska specifik i sin beskrivning.
Hans beskrivning tycker inte jag stämmer överens med en kropp som faller i golvet. En kropp är på dom flesta ställen mjuk och i regel tar man emot med händer eller armar. Så oddset på att falla handlöst med huvudet 2-3 gånger i backen borde vara liten. Jag tror det är någon tung sak som lyfts och kastats ner, eller flera tunga möbler som åkt i backen.
Om inte jag minns fel så var det två dunsar i tätt följd och en duns strax därefter.
Eftersom tråden är full med gissningar så har även jag en gissning om att det kanske vara så att mgm satt på TTs mage. Tar tag i huvudet så att hela överkroppen lyfts, och dunkar hennes huvud riktigt hårt och med kraft i golvet, två ggr efter varandra. TT tuppar av och mgm dunkar huvudet i golvet ytterligare en gång.
Men detta räcker inte. På toan slutförs misshandeln och Tove dör.
Hur mycket kraft det behövs för att dunsarna ska höras ned till grannen vet vi inte. Eftersom vi inte vet hur takvåningen är byggd och vilken form av golv som finns däri. Men lyhört ska det tydligen vara i huset.
Hade grannen under tex en taklampa med prismor. Så krävs det inte mycket för att den ska skallra