2023-01-20, 19:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har också velat fram och tillbaks när jag försökt förstå hur det har gått till. Dom två sakerna jag funderar mest över är, varför hördes inga skrik? Och vad för något åkte i golvet som fick grannens tak att skaka?

Jag tror inte att J och M flugit på henne för att dom blivit arga under försoningssamtalet. Dom hade pratat ihop sig och överraskade henne i lågenheten när rätt tillfälle dök upp. T.ex bakifrån med ett skärp som hamnat i mungipan eller halsen. Dunsarna kan ha kommit från att det välts tunga saker under tumultet, men tror faktiskt dom kastat något tung på henne några gånger, kanske ett handfat.
Jag tror att de flög på henne direkt när de kom till lgh. Att de först skulle suttit och snackat i godan ro har jag svårt att ta till mig.
Och ja, frånvaron av skrik i kombination med dunsarna rör till det i huvudet.

OM de band något för munnen hade de
även behövt binda armarna för att hon inte skulle ta sig loss. Då fanns ju möjlighet att sparka hej vilt och kanske välta både det ena och det andra. Som fotbollsspelare förmodar jag att hon hade kraft i benen. Och när grannen knackade på , slängde de väl sig över henne då.

OM de band om halsen hade båda behövt dra i var sin ände för att hon inte skulle kunna slå sig fri. Skulle en fight sedan kunnit hålla på en halv timme innan de drösade i golvet tripp, trapp, trull?

OM de slog/slängde något tungt i huvudet på henne borde det vara i sluttampen, när dunsarna hördes. Kan det verkligen vara så, att det var "frid och fröjd" fram till dess och de bara inväntade lämpligt tillfälle?

Nej, det är knepigt att få ihop det.
med både tystnad och dunsar..
Citera
2023-01-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det blev nog alldeles för mycket för JJ till slut. Det som bara var att neka till. Gick inte riktigt som JJ tänkt sig.
Inte nog med att hon fick sitta inlåst på sin 20 års dag. Hon fick ju även sitta inlåst på självaste julafton och även över nyår. Bara tanken fick säkerligen JJ att falla i gråt med ord som jag vill inte sitta här längre. Det var inte meningen att Tove skulle dö
Varpå advokaten tar henne på orden och ger uttalandet om en olyckshändelse.

Dock vet barn att om man slår mot huvudet hårt så kan man dö.
Barn vet också att om man trär en plastpåse över huvudet så kan man också dö.
Även om någon tar stryptag eller lägger kudde över ansiktet så kan man dö.

Men att en 19-20:årig tjej inte tycks veta detta är rent nonsens. Slår man för hårt mot huvudet eller hindrar lufttillförseln så dör man. Att i efterhand påstå att det inte var meningen att döda TT.
Är nog långt ifrån sanningen, snarare blev JJ blev så förbannad att hon tog livet av en Fd vän i ren ilska och sedan gömde kroppen och låtsades som det regnar. Hela förfarandet är respektlöst mot sin Fd vän, hennes familj samt övrig släkt och vännner.

Vad JJ får för straff återstår att se. Men inlåst lär hon bli och kanske kan hon där göra något åt sitt dåliga temperament och den ilska som banade väg för detta nya liv ?

Ett stort frågetecken finns när det gäller MH och vad hennes roll i detta är. Där tycks det fortfarande vara tyst.

JJ har mördat TT och ska dömas för mord!
Citera
2023-01-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
En halvt medvetslös kropp låter så.....

När grannen jämför ljudet med en soffa som släpps ner, tänker iaf jag på en soffa med hårda ben. Alltså trä mot trä. Två hårda material. Det ger ett kort hårt ljud, inte en dov långdragen duns som en mjuk kropp normalt avger.
Citera
2023-01-20, 19:23
Medlem
Citat:
När grannen jämför ljudet med en soffa som släpps ner, tänker iaf jag på en soffa med hårda ben. Alltså trä mot trä. Två hårda material. Det ger ett kort hårt ljud, inte en dov långdragen duns som en mjuk kropp normalt avger.

En i princip död kropp låter exakt så och stämmer mycket väl överens med grannens beskrivning!
Citera
2023-01-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror också att det handlade om det långvariga tjaffset den
ömsesidiga maktkampen och avslöjanden
Kan även finnas med i tjaffset det omtalade otrohetsaffärerna

Vilka avslöjanden handlade det om?

Vilka killar var inblandade i svartsjukedramat???
Citera
2023-01-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att de flög på henne direkt när de kom till lgh. Att de först skulle suttit och snackat i godan ro har jag svårt att ta till mig.

även behövt binda armarna för att hon inte skulle ta sig loss. Då fanns ju möjlighet att sparka hej vilt och kanske välta både det ena och det andra. Som fotbollsspelare förmodar jag att hon hade kraft i benen. Och när grannen knackade på , slängde de väl sig över henne då.

OM de band om halsen hade båda behövt dra i var sin ände för att hon inte skulle kunna slå sig fri. Skulle en fight sedan kunnit hålla på en halv timme innan de drösade i golvet tripp, trapp, trull?

OM de slog/slängde något tungt i huvudet på henne borde det vara i sluttampen, när dunsarna hördes. Kan det verkligen vara så, att det var "frid och fröjd" fram till dess och de bara inväntade lämpligt tillfälle?

Ja....

TT kan också ha varit fastbunden under en längre tid... Innan det dödliga våldet....
Citera
2023-01-20, 19:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag köper det händelseförloppet full ut, förutom dunsarna som grannen beskriver som en soffa som släppts rätt ner i golvet 2-3 gånger. Vittnesmål är visserligen överlag väldigt luriga då dom oftast inte är helt tillförlitliga. Men just denna granne verkar ändå vara observant och han är ganska specifik i sin beskrivning.

Hans beskrivning tycker inte jag stämmer överens med en kropp som faller i golvet. En kropp är på dom flesta ställen mjuk och i regel tar man emot med händer eller armar. Så oddset på att falla handlöst med huvudet 2-3 gånger i backen borde vara liten. Jag tror det är någon tung sak som lyfts och kastats ner, eller flera tunga möbler som åkt i backen.

Ja, nog tror jag på grannen och hans beskrivningar. Golvet skakade och de blev oroliga. Med rätta vet vi ju. Att det var något extraordinärt, det förstår man ju.

Så... det kan absolut vara möbler och annat som dunsat.
Ingen av tjejrna som gått typ på kampsport? Brottning? Karate?
Kanske typ svingat Tove?

Nä, det är jättehemskt och inte tror jag en sekund på lätt misshandel med olycka med de dunsarna.

50- 100 kg.. tre gånger...
5-10 sparkar/slag mpot väggen...Eh... lätt misshandel...

Ingen öppnar heller då. Om det nu var så himla lätt misshandel, varför slutar de inte? Varför öppnar de inte?

Jag tror att åklagaren kan komma att genom det här vittnet plus resten av JJs agerande efter brottet kunna visa att det inte alls var en lätt misshandel, och inte heller panik agerande.
Citera
2023-01-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Men när tror du dom kom till lägenheten? Jag har låst mig runt 02:00 slaget. Men det kan givetvis varit senare. Det där med försoningssamtal i lugnan ro tror jag inte alls. Kanske att J lurade med T med förhoppningen att dom kunde lägga strulet bakom sig. Men det var nog inte J s intention.

Det där med att binda och tejpa för munnen är så jäk…utstuderat och makabert så har svårt att acceptera att två tonåringar gjort nåt sånt. Men samtidigt klarade dom av att köra ut henne i skogen och koka ihop en lögn. Så det är väl dumt att utesluta nånting.

Det här skiljer sig mot andra fall där man har en hyfsad bild över vad som hänt, både när det kommer till motiv och händelseförlopp. Här är det mängder av ologiska detaljer som är svåra att begripa.
Citera
2023-01-20, 19:33
Medlem
Någon som kan dela hela brevet till Eksjö tingsrätt som handlar om att JJ vill byta advokat?
Citera
2023-01-20, 19:41
Medlem
Pythia_88s avatar
Angående mordbranden som JJ ev kan kopplas till, den anlagda branden utanför JJ:s ex dörr. Det stämmer att Stationsgatan är rätt adress och JJ:s ex bor kvar?
Det pratas om att JJ diskuterat den anlagda branden med en senare pojkvän och han kommer säkert bli ett karaktärsvittne i den kommande rättegången, vad tror ni?
Citera
2023-01-20, 19:45
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nej rattfylleri kommer dom inte dömas för, många timmar efter körningen för de första innan dom ens hördes och skulle blodprov visat på narkotika är de omöjligt att visa dessa droger fanns i kroppen vid körningen samma med ev alkohol.
Ev drog/alkoholprov skedde troligen först efter dom greps på måndag fm typ 30 timmar efter dom kört bil, droger/alkohol kan som sagt intagits efter körningen då dessa va på fri fot i över ett dygn innan dom greps

De kan ha erkänt rattfylla då de sagt att de var berusade och sen synts körandes i en bil.

Narkotikabrott är ett brott om du har det i kroppen oavsett när.
Tar du ett blodprov 30timmar efter du tagit droger, så syns det på ett prov. Då blir det ringa narkotikabrott.
Citera
2023-01-20, 19:46
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ingen av tjejrna som gått typ på kampsport? Brottning? Karate?.

Har haft samma tanke. Finns en anledning att man måste klappa ut sig om man blir strypt i MMA.

Man får inte ur sig ett ljud…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in