Citat:
Jag tror att de flög på henne direkt när de kom till lgh. Att de först skulle suttit och snackat i godan ro har jag svårt att ta till mig.Jag har också velat fram och tillbaks när jag försökt förstå hur det har gått till. Dom två sakerna jag funderar mest över är, varför hördes inga skrik? Och vad för något åkte i golvet som fick grannens tak att skaka?
Jag tror inte att J och M flugit på henne för att dom blivit arga under försoningssamtalet. Dom hade pratat ihop sig och överraskade henne i lågenheten när rätt tillfälle dök upp. T.ex bakifrån med ett skärp som hamnat i mungipan eller halsen. Dunsarna kan ha kommit från att det välts tunga saker under tumultet, men tror faktiskt dom kastat något tung på henne några gånger, kanske ett handfat.
Jag tror inte att J och M flugit på henne för att dom blivit arga under försoningssamtalet. Dom hade pratat ihop sig och överraskade henne i lågenheten när rätt tillfälle dök upp. T.ex bakifrån med ett skärp som hamnat i mungipan eller halsen. Dunsarna kan ha kommit från att det välts tunga saker under tumultet, men tror faktiskt dom kastat något tung på henne några gånger, kanske ett handfat.
Och ja, frånvaron av skrik i kombination med dunsarna rör till det i huvudet.
OM de band något för munnen hade de
även behövt binda armarna för att hon inte skulle ta sig loss. Då fanns ju möjlighet att sparka hej vilt och kanske välta både det ena och det andra. Som fotbollsspelare förmodar jag att hon hade kraft i benen. Och när grannen knackade på , slängde de väl sig över henne då.
OM de band om halsen hade båda behövt dra i var sin ände för att hon inte skulle kunna slå sig fri. Skulle en fight sedan kunnit hålla på en halv timme innan de drösade i golvet tripp, trapp, trull?
OM de slog/slängde något tungt i huvudet på henne borde det vara i sluttampen, när dunsarna hördes. Kan det verkligen vara så, att det var "frid och fröjd" fram till dess och de bara inväntade lämpligt tillfälle?
Nej, det är knepigt att få ihop det.
med både tystnad och dunsar..