2023-01-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, nog tror jag på grannen och hans beskrivningar. Golvet skakade och de blev oroliga. Med rätta vet vi ju. Att det var något extraordinärt, det förstår man ju.

Så... det kan absolut vara möbler och annat som dunsat.
Ingen av tjejrna som gått typ på kampsport? Brottning? Karate?
Kanske typ svingat Tove?

Nä, det är jättehemskt och inte tror jag en sekund på lätt misshandel med olycka med de dunsarna.

50- 100 kg.. tre gånger...
5-10 sparkar/slag mpot väggen...Eh... lätt misshandel...

Ingen öppnar heller då. Om det nu var så himla lätt misshandel, varför slutar de inte? Varför öppnar de inte?

Jag tror att åklagaren kan komma att genom det här vittnet plus resten av JJs agerande efter brottet kunna visa att det inte alls var en lätt misshandel, och inte heller panik agerande.

Det fetade där vore väldigt intressant att få svar på. Ett nackgrepp som förhindrar motståndaren att skrika medans man håller stenhårt och svingar kroppen i golvet. Hm
Citera
2023-01-20, 20:00
Medlem
Sveppss avatar
Hej alla. Kommer det inga nya uppgifter om MH snart så får ni som bor i Vetlanda börja snacka lite i tråden.

Är det ingen som vet om hon har börjat snacka?
Citera
2023-01-20, 20:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Men när tror du dom kom till lägenheten? Jag har låst mig runt 02:00 slaget. Men det kan givetvis varit senare. Det där med försoningssamtal i lugnan ro tror jag inte alls. Kanske att J lurade med T med förhoppningen att dom kunde lägga strulet bakom sig. Men det var nog inte J s intention.

Det där med att binda och tejpa för munnen är så jäk…utstuderat och makabert så har svårt att acceptera att två tonåringar gjort nåt sånt. Men samtidigt klarade dom av att köra ut henne i skogen och koka ihop en lögn. Så det är väl dumt att utesluta nånting.

Det här skiljer sig mot andra fall där man har en hyfsad bild över vad som hänt, både när det kommer till motiv och händelseförlopp. Här är det mängder av ologiska detaljer som är svåra att begripa.
Kanske de kom dit vid 2 och stod och dividerade utanför en stund. Kanske ända fram till 2.30 och T då tog tfn för att meddela A att hon tänkte köra hem. Sedan har jag lite låst fast mig vid tanken att mobilen hade en central roll och att J/M norpade den utanför huset. Kanhända skickades något då iväg/Snap gick igång.
Citera
2023-01-20, 20:02
Medlem
Har följt fallet och tråden sen start så har inte mycket att fråga eller tillägga mer än att jag som kvinna i 20årsåldern både träffat och bevittnat bråk instigerade av personlighetstyper som, utifrån vad vi fått veta, påminner väldigt mycket om JJ.

Det räcker med dålig kemi med en sådan person för att det ska bli en höna av en fjäder, utan någon synbar grund. Att vi troligen inte kommer få någon klar bild av "motivet" är att JJ känt att hennes stolthet förnedrats, att hon blivit oförrättad och inte kan kontrollera sina impulser. Ett typexempel på en intriganka. It's not deeper than that.

Hon kan heller inte berätta om sitt motiv ens om hon ville för det skulle innebära att hon erkänner sig ha blivit bortgjord offentligt (tänker på kroglavetten det ryktas om).

Tack för mig och god fredag
Citera
2023-01-20, 20:05
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Angående mordbranden som JJ ev kan kopplas till, den anlagda branden utanför JJ:s ex dörr. Det stämmer att Stationsgatan är rätt adress och JJ:s ex bor kvar?
Det pratas om att JJ diskuterat den anlagda branden med en senare pojkvän och han kommer säkert bli ett karaktärsvittne i den kommande rättegången, vad tror ni?

Var snackad det om det? I Vetlanda?

Jag tycker det låter rimligt!
Citera
2023-01-20, 20:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, nog tror jag på grannen och hans beskrivningar. Golvet skakade och de blev oroliga. Med rätta vet vi ju. Att det var något extraordinärt, det förstår man ju.

Så... det kan absolut vara möbler och annat som dunsat.
Ingen av tjejrna som gått typ på kampsport? Brottning? Karate?
Kanske typ svingat Tove?

Nä, det är jättehemskt och inte tror jag en sekund på lätt misshandel med olycka med de dunsarna.

50- 100 kg.. tre gånger...
5-10 sparkar/slag mpot väggen...Eh... lätt misshandel...

Ingen öppnar heller då. Om det nu var så himla lätt misshandel, varför slutar de inte? Varför öppnar de inte?

Jag tror att åklagaren kan komma att genom det här vittnet plus resten av JJs agerande efter brottet kunna visa att det inte alls var en lätt misshandel, och inte heller panik agerande.
Det där med kampsport låter som något tänkbart som skulle kunna dunsa ordentligt, utan andra ljud. Men - en korkad fråga - dör man av det?
Citera
2023-01-20, 20:20
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Har följt fallet och tråden sen start så har inte mycket att fråga eller tillägga mer än att jag som kvinna i 20årsåldern både träffat och bevittnat bråk instigerade av personlighetstyper som, utifrån vad vi fått veta, påminner väldigt mycket om JJ.

Det räcker med dålig kemi med en sådan person för att det ska bli en höna av en fjäder, utan någon synbar grund. Att vi troligen inte kommer få någon klar bild av "motivet" är att JJ känt att hennes stolthet förnedrats, att hon blivit oförrättad och inte kan kontrollera sina impulser. Ett typexempel på en intriganka. It's not deeper than that.

Hon kan heller inte berätta om sitt motiv ens om hon ville för det skulle innebära att hon erkänner sig ha blivit bortgjord offentligt (tänker på kroglavetten det ryktas om).

Troligtvis rätt analys!
Nåt annat lär inte komma fram. Helt sjukt att tjejer nu börjar ta för sig på detta sätt...
Citera
2023-01-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag köper det händelseförloppet full ut, förutom dunsarna som grannen beskriver som en soffa som släppts rätt ner i golvet 2-3 gånger. Vittnesmål är visserligen överlag väldigt luriga då dom oftast inte är helt tillförlitliga. Men just denna granne verkar ändå vara observant och han är ganska specifik i sin beskrivning.

Hans beskrivning tycker inte jag stämmer överens med en kropp som faller i golvet. En kropp är på dom flesta ställen mjuk och i regel tar man emot med händer eller armar. Så oddset på att falla handlöst med huvudet 2-3 gånger i backen borde vara liten. Jag tror det är någon tung sak som lyfts och kastats ner, eller flera tunga möbler som åkt i backen.

Om inte jag minns fel så var det två dunsar i tätt följd och en duns strax därefter.
Eftersom tråden är full med gissningar så har även jag en gissning om att det kanske vara så att mgm satt på TTs mage. Tar tag i huvudet så att hela överkroppen lyfts, och dunkar hennes huvud riktigt hårt och med kraft i golvet, två ggr efter varandra. TT tuppar av och mgm dunkar huvudet i golvet ytterligare en gång.

Men detta räcker inte. På toan slutförs misshandeln och Tove dör.

Hur mycket kraft det behövs för att dunsarna ska höras ned till grannen vet vi inte. Eftersom vi inte vet hur takvåningen är byggd och vilken form av golv som finns däri. Men lyhört ska det tydligen vara i huset.
Hade grannen under tex en taklampa med prismor. Så krävs det inte mycket för att den ska skallra
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-01-20 kl. 20:29.
Citera
2023-01-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam

Jag tror hon kan styra sina impulser, vilket gör det ännu värre. Annars håller jag helt med dig! Tror inte hon klarar av att hantera nederlag i någon form som en normal människa, därför ser allt perfekt ut på ytan. Graden av hämnd styrs av hur hor ser på oförätten mot henne. Ibland räcker det med en ursäkt, ibland behövs det tändas eld på nån dörr, och i värsta fall behöver människan förgöras
Citera
2023-01-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Om inte jag minns fel så var det två dunsar i tätt följd och en duns strax därefter.
Eftersom tråden är full med gissningar så har även jag en gissning om att det kanske vara så att mgm satt på TTs mage. Tar tag i huvudet så att hela överkroppen lyfts, och dunkar hennes huvud riktigt hårt och med kraft i golvet, två ggr efter varandra. TT tuppar av och mgm dunkar huvudet i golvet ytterligare en gång.

Men detta räcker inte. På toan slutförs misshandeln och Tove dör.

Hur mycket kraft det behövs för att dunsarna ska höras ned till grannen vet vi inte. Eftersom vi inte vet hur takvåningen är byggd och vilken form av golv som finns däri. Men lyhört ska det tydligen vara i huset.

Japp, hårt mot hårt! Inte alls omöjligt. Det är troligen trä både i golv och tak, utan betong emellan. Gammalt lyhört hus där t.o.m röster hörs.
Citera
2023-01-20, 20:41
Medlem
lindblomsgröns avatar
Varför skulle Tove följa med upp, var hon den som varit otrogen och inte ville det skulle komma fram.
Citera
2023-01-20, 20:48
Medlem
Först bör jag nämna G.W Persson och hans "oinsatta " åsikter kring detta mordet. Det är väl
självklart att denne är försiktig med sina åsikter ? För han umgås privat med folk som arbetar
med detta speciella mordfallet.

När det gäller att kasta ut någon från tredje våningen faller på sin osannolikhet. Kroppen skulle uppvisa inre skador. Oavsett hur länge offret varit avliden. Sedan linda in eller binda en död kropp ( väger
cirka 50 kilo ) och fira ned en kropp utan störande ljud är ganska korkat.
Är det någon som firat ned halva den vikten ifrån samma höjd inser ganska snabbt orimligheten.

Nu ska jag ej provocera och framställa fakta kring hur mordet gick till. Samt hur kroppen avlägsnade ifrån lägenheten.
Betänk följande : Tove ligger i underläge och personen ovanpå försöker decimera oväsen som rörelser.
Hur gör denne för att inte avlämna synbara märken på halsen ? En bra metod är att trycka sin armstyrka mot halsen. För att förkorta kampen får denne hjälp av sin kompis som håller i offrets hår. Vilket medför att bitvis av offrets hår lossnar.

Vid en obduktion finns inga avtryck ifrån händer.Bara synbara skador på struphuvudet. Samt att offret verkat ha avsaknad av hår på vissa ställen.

När det gäller att bortforsla en kropp ifrån en lägenhet några våningar. Ett bra förslag är att lägga denne framstupa och placera offrets händer på sina axlar. Medan den andra lägger fötterna på sina axlar. som bärsele-metoden flyttkarlar använder.
Enda kruxet är att dna fastnar på offrets kropp.

När det gäller transporten i bilen, så skulle baksätet varit inplastat utan kontakt med inredningen.
Vilket förmodligen inte utförts?
Nästa steg att förminska bevisen till mord är att gräva en någorlunda grop. Därefter elda upp kroppen och undanröja minsta tecken på nyplanterat underlag.

Kan detta vara ett troligt händelseförlopp som har inträffat? Något som berörda varit medvetna om?
Men på grund av rädsla och prestige i ärendet, har tigit om till media?
Sedan " kanske " TOVE följde med till lägenheten för att få tillbaka gods som misstänkte stulit ?
Ursäkta. " Råkat få med sig " till Toves irritation och lovad att återfå ?

Något som gör mig lite förgrymmad är att fokusera kring droger, som är egentligen oväsentligt till varför hon miste sitt liv.
Det är en form av att smutskasta Toves liv och försvara de som tagit hennes liv.
Hon miste sitt liv för att återfå en bagatelliserad egendom ? Ett mord utfört i prestige utan konsekvenstänk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in