Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Om man inte kan springa utan risk för allvarliga komplikationer så är man fan inte frisk, skulle jag säga.
Betyder det att jag också har Aspbergers?
Men skämt åsido, eftersom du jobbar inom vården och kanske har koll:
Skulle du hålla med om att
all form av myokardit är att betrakta som ett allvarligt sjukdomstillstånd?
Och att en "mild" form av myokardit ändå ska ses i det ljuset. Tex då det inte leder till döden eller livslånga men. Alltså att man då syftar på en
lindrigare form av ett sjukdomstillstånd
fortfarande är att betrakta som allvarligt.
Okej ska vi förklara det här en sista gång.
Lindrig/mild Myokardit ger inte permanent skada. Det får man gärna visa mig belägg på. Annars skulle alla mina patienter komma till mig som haft detta vilket vi inte ser i historiken. och jag pratar inte bara om sars-covid eller vaccin. Mild Myokardit är inte nåt nytt som kommit nu helt plötsligt bara för ni precis lärt er säga ordet. Måttlig och svår myokardit kan mycket väl ge skador - vi får definitivt då behålla dom på sjukhus för behandling, då dom har blodprov och parametrar samt undersökningar (EKO/EKG/ct/MR )som visar på detta. Det är omöjligt att ha dom hemma, dom mår inte tipp topp.
Bara för något har en lindrig klassificering gör det inte till att man "ev" kan råka illa ut utifall du inte lyssnar på din kropp. Du kommer fortfarande ha symtom på bröstsmärta som varningstecken- de är inget du kommer vilja springa /maxa puls med. Men de finns puckon som alltid ska trots sina symptom precis som när dom har ont i halsen.. oftast idrottare med hemsk kultur
Jag kan säga jag själv fick mild Myokardit efter covid och vaccin. Samma skit symtom. Tog själv prover och Eko.. visade inget. tog de lugnt, Läkt ut av sig själv. Man måste fortfarande respektera sjukdomen oavsett. Men de gör inte sjukdomen till permanent skada bara för läkningen tar tid och kan vara allvarligt om du ändå ska ut å maxa pulsen. Vissa områden tar mer tid att läka.. då får man respektera det.
Inflammation ger inte per auto permanent cellskada. Isåfall skulle våra eksem ge ärr överallt.