2023-01-20, 09:41
Avslutad
Först kom studien som visade ökning av IgG4-antikroppar som har en koppling till toleransutveckling, och nu denna studien på möss som visar exakt det, en toleransutveckling av upprepade vaccinationer.

”Probably Enhance Disease Severity”

IgG4 är fortfarande spike-specifik, de binder till spikproteinet men kan då istället skydda viruset istället för att förstöra det. Det här skulle innebära ADE.

Alla farhågor kring vaccinen verkar besannas. Jag trodde egentligen bara att vaccinen var kass, att de gav dåligt skydd, men det är värre än så.

Citat:
Our findings revealed that repeated dosing after the establishment of vaccine response might not further improve the antigen-specific reactivity; instead, it could cause systematic tolerance and inability to generate effective humoral and cellular immune responses to current SARS-CoV-2 variants.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2589004222017515
Citera
2023-01-20, 11:45
Medlem
är folk fortfarande rädda för det påhittade viruset? hur väl uppfostrade är dom inte?
Citera
2023-01-20, 12:11
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
är folk fortfarande rädda för det påhittade viruset? hur väl uppfostrade är dom inte?

Inte folk i vanlig bemärkelse men människor som är veka i psyket och lider av olika former av hälsoångest. Alla var väl rädda i början för vad viruset skulle ha för konsekvenser på hälsan fram till Mars 2020 ungefär då informationsläget började förbättras. Denna ångest innebär att rationellt tänkande är närmast omöjligt för dessa individer och vad värre är ju att det som framkommer om möjliga biverkningar av vaccinet verkar som en dubbelchock för deras redan bräckliga ångestfyllda liv. Detta skapar en ohållbar mix av rädsla, ett slags två fronts krig där dom kämpar med att rationalisera covid hysterin för att rationalisera att dom utsatt sig för ännu mera potentiella hälsorisker via vaccinen. Vad vi ser är en komisk mix av hysteri och förträngning samtidigt vilket förmodligen kan föra över vissa i ett sorts psykosliknande tillstånd.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2023-01-20 kl. 12:16.
Citera
2023-01-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Myokardit ger celldöd. Det är bara en fråga om utsträckning. Jag föredrar 0 celldöd på mitt hjärta, du får gärna döda alla celler i ditt hjärta om du vill.

Om man måste vila 3-6 månader efter myokardit så är det ett ganska allvarligt tillstånd. Förstår du? Om hjärtat inte får ansträngas under månader så är det ett allvarligt tillstånd, det går inte att vifta bort.
Jo jag förstår. Det är såklart allvarligt.
Men då är det ju tur att studier entydigt visat att myorkdit efter vaccination i närmare 99% av fallen är så milda att de drabbade blir fullt friska efter några dagars vila, utan någon medicinsk behandling och utan några bestående men.
Citera
2023-01-20, 13:10
Medlem
Sverige ligger i världstoppen i antal döda per dag per miljon invånare av/med Covid. Det är antagligen nära att toppa då smittotalen verkar vara på väg ner nu.

Senaste siffrorna från Our World in Data 2023-01-19. Länder med mer än 5.0 miljoner invånare och fler döda än 2 per dag och miljon invånare SAMT en ökning per vecka större än -20 procent.
dubbla rullande 7 dagars medel ger lugnare beteende men ca 4 dagars längre fördröjning

död antal döda per dag och miljon innevånare
ökn procent ökning
fall_t totalt antal fall per miljon invånare
död_t totalt antal döda per miljon invånare

Kod:
         land  död  ökn  fall_t  död_t
nr                                    
1   Hong Kong  8.5    2  380300   1737
2      Sweden  6.6   56  255036   2182
3     Finland  4.2   -4  261666   1544
4       Japan  3.3   26  256885    518
5     Denmark  2.0  -16  577656   1369
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2022-10-12..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =new_cases_per_million&Metric=Confirmed+deaths&Int erval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=JPN~SWE~HKG~M AC
https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/aktuell-veckorapport-om-covid-19/
Citera
2023-01-20, 13:12
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Men då är det ju tur att studier entydigt visat att myorkdit efter vaccination i närmare 99% av fallen är så milda att de drabbade blir fullt friska efter några dagars vila, utan någon medicinsk behandling och utan några bestående men.

Nej.

Hjärtat kan inte reparera och ersätta muskelvävnad så du har med all största
sannolikhet ett sämre hjärta än innan. Vad som är lurigt med myokardit är att man kan
ha inga eller väldigt måttliga symtom men som ändå kan utgöra en hälsorisk.
Du skall inte förringa allvarliga sjukdomar på detta sätt.
Citera
2023-01-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Nej.

Hjärtat kan inte reparera och ersätta muskelvävnad så du har med all största
sannolikhet ett sämre hjärta än innan. Vad som är lurigt med myokardit är att man kan
ha inga eller väldigt måttliga symtom men som ändå kan utgöra en hälsorisk.
Du skall inte förringa allvarliga sjukdomar på detta sätt.

Vart kommer denna jävla information ifrån. Du får gärna visa belägg på ditt skitsnack. Jävla trött på er.

Bara för du tycker något gör det inte till en sanning.
Citera
2023-01-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Om man inte kan springa utan risk för allvarliga komplikationer så är man fan inte frisk, skulle jag säga.
Betyder det att jag också har Aspbergers?

Men skämt åsido, eftersom du jobbar inom vården och kanske har koll:
Skulle du hålla med om att all form av myokardit är att betrakta som ett allvarligt sjukdomstillstånd?
Och att en "mild" form av myokardit ändå ska ses i det ljuset. Tex då det inte leder till döden eller livslånga men. Alltså att man då syftar på en lindrigare form av ett sjukdomstillstånd fortfarande är att betrakta som allvarligt.

Okej ska vi förklara det här en sista gång.

Lindrig/mild Myokardit ger inte permanent skada. Det får man gärna visa mig belägg på. Annars skulle alla mina patienter komma till mig som haft detta vilket vi inte ser i historiken. och jag pratar inte bara om sars-covid eller vaccin. Mild Myokardit är inte nåt nytt som kommit nu helt plötsligt bara för ni precis lärt er säga ordet. Måttlig och svår myokardit kan mycket väl ge skador - vi får definitivt då behålla dom på sjukhus för behandling, då dom har blodprov och parametrar samt undersökningar (EKO/EKG/ct/MR )som visar på detta. Det är omöjligt att ha dom hemma, dom mår inte tipp topp.

Bara för något har en lindrig klassificering gör det inte till att man "ev" kan råka illa ut utifall du inte lyssnar på din kropp. Du kommer fortfarande ha symtom på bröstsmärta som varningstecken- de är inget du kommer vilja springa /maxa puls med. Men de finns puckon som alltid ska trots sina symptom precis som när dom har ont i halsen.. oftast idrottare med hemsk kultur

Jag kan säga jag själv fick mild Myokardit efter covid och vaccin. Samma skit symtom. Tog själv prover och Eko.. visade inget. tog de lugnt, Läkt ut av sig själv. Man måste fortfarande respektera sjukdomen oavsett. Men de gör inte sjukdomen till permanent skada bara för läkningen tar tid och kan vara allvarligt om du ändå ska ut å maxa pulsen. Vissa områden tar mer tid att läka.. då får man respektera det.

Inflammation ger inte per auto permanent cellskada. Isåfall skulle våra eksem ge ärr överallt.
Senast redigerad av rawjudge 2023-01-20 kl. 13:40.
Citera
2023-01-20, 14:11
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Vart kommer denna jävla information ifrån. Du får gärna visa belägg på ditt skitsnack. Jävla trött på er.

Bara för du tycker något gör det inte till en sanning.

"FAU researchers Dr. David Zebrowski and Prof. Dr. Felix B. Engel from the Department of Nephropathology at Universitätsklinikum Erlangen's Institute of Pathology and their colleagues have now found a possible explanation for this phenomenon. "In our study we discovered that the centrosome in cardiac muscle cells undergoes a process of disassembly which is completed shortly after birth," Prof. Engel explains. "This disassembly process proceeds by some proteins leaving the centrosome and relocating to the membrane of the cell nucleus in which the DNA is stored. This process causes the centrosome to break down into the two centrioles of which it is composed, and this causes the cell to lose its ability to reproduce."

https://medicalxpress.com/news/2015-08-human-heart-regenerate.html
Citera
2023-01-20, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller

Fast man måste vila i 3-6 månader, eller hur?

Bestående men blir det alltid av myokardit, det är bara fråga om utsträckning.
Citera
2023-01-20, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Inflammation ger inte per auto permanent cellskada. Isåfall skulle våra eksem ge ärr överallt.

Hur trög är du? Huden genererar sig supersnabbt, hjärtat regenererar sig inte alls. Inflammation på hjärtceller ger skada och den skadan är oåterkallelig. All skada på hjärtat är permanent.

Hudceller byts ut på 4-6 veckor, hjärtceller byts inte ut alls.

Att du jämför hjärtat som inte kan reparera sig med det organ som reprerar sig snabbast är helt efterblivet.

Det är oansvarigt av dig att förminska myokardit som en ofarlig biverkning.
Citera
2023-01-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Hur trög är du? Huden genererar sig supersnabbt, hjärtat regenererar sig inte alls. Inflammation på hjärtceller ger skada och den skadan är oåterkallelig. All skada på hjärtat är permanent.

Hudceller byts ut på 4-6 veckor, hjärtceller byts inte ut alls.

Att du jämför hjärtat som inte kan reparera sig med det organ som reprerar sig snabbast är helt efterblivet.

Det är oansvarigt av dig att förminska myokardit som en ofarlig biverkning.

Okej bra vi säger så. Jag orkar inte..

Men men jag får väl vänta på dom där fantasi patienterna du snackar om.. still waiting..
Senast redigerad av rawjudge 2023-01-20 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in