2024-04-04, 19:57
Medlem
Blir det inte lite konstigt nu när våra myndigheter rekommenderar äldre och skörare att vaccinera sig men nu plötsligt inte berättar med vilket vaccin? Ingen har väl glömt vilket fokus det var på vaccinmärken under pandemin och så sent som inför hösten -23 skrev Folkhälsomyndigheten tydligt vilket vaccin det var på sin hemsida:
I Sverige rekommenderas från hösten 2023 vaccination mot covid-19 med mRNA-vaccinet Comirnaty eller det proteinbaserade vaccinet Nuvaxovid. Båda vaccinerna har uppdaterats under hösten 2023 och båda är effektiva mot allvarlig sjukdom. https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/om-vaccinerna-mot-covid-19/fakta-om-vaccinerna-mot-covid-19/
Men nu, på FHM:s sida om Covidvaccin för våren 2024 nämns inte vilket vaccin det är, inte helller i de 2 länkarna de har på sidan nämns detta: https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2024/februari/rekommendationer-for-vaccination-mot-covid-19-varen-2024/

Samma sak med 1177. Här ges information som att:
Så här går vaccinationen till

Du får vaccinet med en spruta i armen. https://www.1177.se/sv-se-x-ll/other-languages/other-languages/covid-19/vaccin-lattsvenska/
Men inte vilket vaccin det är.

Samma sak med VaccinDirekt: https://vaccindirekt.se/ny-covid-19-vaccinering-rekommendation-fran-1-3-2024-fran-folkhalsomyndigheten/

Slutligen meddelar 1177 "Hösten 2024 kommer fler att rekommenderas att vaccinera sig.", bland annat gravida. Och: "Det kommer mer information." Det sista betyder förmodligen "Vi vet inte."

Nån som vet vilket vaccin som används nu? Har vi kanske lämnat Pfizers i tysthet?
Senast redigerad av Lamento 2024-04-04 kl. 20:20.
Citera
2024-04-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Tycker denna länk är extremt svårplacerad då den behandlar Covid19 ,vaccinet samt både bevis samt teorier om varför detta skedde och hur det skedde.
Det tas även upp vad man kan göra idag för att motverka "postcovid" osv. Vaccad som ovaccad mot Covid19.
Vet att många idag tycker allt kring Covidtiden känns blurrigt. Se intervjun.

Av förklarliga skäl (550.000+ inlägg) så vet jag inte om länken redan postats. Men om den inte har det så anser jag att den är mycket intressant och viktig.

Det är Tucker Carlson som intervjuar den tyske forskaren Michael Nehls.
Intervjun är 49 min lång och viktig. Oavsett din ståndpunkt idag. Se den och försök att inte döma innan du sett hela.
https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Nehls

Just denna version är med svensk text. Bra för de med mindre bra engelska.
https://www.youtube.com/watch?v=ZrkaZSz0krY

Intressant. Förutom att Nehls tror att pandemin var en "plandemi", ett försök att styra västvärldens befolkning genom att förstöra deras hjärnor (långtidsminnet och initiativförmågan), så pekar han på spikproteinets farlighet för hjärnan, och då menar han både från Covid och vaccinet, vilket han upprepar genom programmet.

Sen har vi det psykologiska och även om jag lätt kan tänka mig att folks konstiga beteenden kom av psykisk press så menar Nehls att de kom av spikproteinets effekter på hjärnan Tucker Carlson säger själv att efter att han hade Covid blev han deprimerad och kände känslor av att vara "defeated" och han frågar Nehls om detta är en effekt av spikproteinet och Nehls svarar ja. Han menar ju att man kunde se effekterna på människor, där de fungerade normalt till vardags, men inte längre klarade av att diskutera allvarliga saker.

Nehls säger det även mot slutet (42:48): ”What people suffer from, many people suffer from is what we call brainfog, you know, consequences of the jab or the infection, what we call also post vac or long covid”. Det ska väl nämnas att Nehls menar att effekterna är "reversable" med små mängder litium (och han betonar även D-vitaminets roll).

Det var som sagt intressant, och ett av de intressanta påståendena som jag inte vet om det stämmer var att Kina aldrig använde mRNA-vaccinet på sin befolkning utan bara på en liten grupp. Kan det stämma, vi vet ju att Kina länge avstod från mRNA-vaccinet.
Senast redigerad av Lamento 2024-04-04 kl. 22:21.
Citera
2024-04-05, 00:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Intressant. Förutom att Nehls tror att pandemin var en "plandemi", ett försök att styra västvärldens befolkning genom att förstöra deras hjärnor (långtidsminnet och initiativförmågan), så pekar han på spikproteinets farlighet för hjärnan, och då menar han både från Covid och vaccinet, vilket han upprepar genom programmet.

Sen har vi det psykologiska och även om jag lätt kan tänka mig att folks konstiga beteenden kom av psykisk press så menar Nehls att de kom av spikproteinets effekter på hjärnan Tucker Carlson säger själv att efter att han hade Covid blev han deprimerad och kände känslor av att vara "defeated" och han frågar Nehls om detta är en effekt av spikproteinet och Nehls svarar ja. Han menar ju att man kunde se effekterna på människor, där de fungerade normalt till vardags, men inte längre klarade av att diskutera allvarliga saker.

Nehls säger det även mot slutet (42:48): ”What people suffer from, many people suffer from is what we call brainfog, you know, consequences of the jab or the infection, what we call also post vac or long covid”. Det ska väl nämnas att Nehls menar att effekterna är "reversable" med små mängder litium (och han betonar även D-vitaminets roll).

Det var som sagt intressant, och ett av de intressanta påståendena som jag inte vet om det stämmer var att Kina aldrig använde mRNA-vaccinet på sin befolkning utan bara på en liten grupp. Kan det stämma, vi vet ju att Kina länge avstod från mRNA-vaccinet.

Sett så här i backspegeln med allt vi vet idag med hur man planerade en pandemi strax innan "utbrottet" till videos i början från Kina hur folk föll ihop döda på gatan. Man svetsade igen dörrar till boende. Till tunga forskarnamn som en bit in förklarade efter att ha tittat på viruset att det var mänskligt modifierat. Läckta dokument om CIAs kopplingar till labbet i Wuhan, "vaccin" klart på nolltid mm mm så behöver man en duktig foliehatt för att tro att det inte var planerat.
Är personligen övertygad om att det var planerat.

Videon är ju intressant oavsett syn i den frågan
Svårt att helt avfärda Nehls då han är rätt meriterad i ämnet.
Mycket av det han säger t.ex om Schwab, agenda 2030 mm finns ju att läsa för vem som helst och är ju otvivelaktigt 100 sant.
Frågan är varför han skulle hitta på det andra som han ej kan tjäna pengar på. Riskera sitt forskarnamn osv.
Synd att han ska nämna sin bok lite väl mycket.
Citera
2024-04-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Spike S1 Persists Up To 245 Days in Vaccinated Individuals - New Study (Preprint)

https://youtu.be/shzHpxYDlw0?si=-2JLpEbzF_tihccS

Det blir intressant att följa den. Fler och fler forskare verkar ta upp de konstiga förhöjda IgG4-värdena och den enormt långa tid som spikprotein från vaccinet stannar i kroppen.
Citera
2024-04-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Sett så här i backspegeln med allt vi vet idag med hur man planerade en pandemi strax innan "utbrottet" till videos i början från Kina hur folk föll ihop döda på gatan. Man svetsade igen dörrar till boende. Till tunga forskarnamn som en bit in förklarade efter att ha tittat på viruset att det var mänskligt modifierat. Läckta dokument om CIAs kopplingar till labbet i Wuhan, "vaccin" klart på nolltid mm mm så behöver man en duktig foliehatt för att tro att det inte var planerat.
Är personligen övertygad om att det var planerat.

Videon är ju intressant oavsett syn i den frågan
Svårt att helt avfärda Nehls då han är rätt meriterad i ämnet.
Mycket av det han säger t.ex om Schwab, agenda 2030 mm finns ju att läsa för vem som helst och är ju otvivelaktigt 100 sant.
Frågan är varför han skulle hitta på det andra som han ej kan tjäna pengar på. Riskera sitt forskarnamn osv.
Synd att han ska nämna sin bok lite väl mycket.

Ja, jag är öppen för att det var labbläcka. Vi har mig veterligt inte haft något virus i den mänskliga historien med den här spridningen (?) och där viruset fortsätter i ett antal vågor under 4 år. Vi går troligen snart in i en ny våg och får ännu en i höst och varje gång får ett antal personer postcovid.

Nehls är uppenbart intelligent och det räcker för att jag ska bli intresserad, också av hans bok. Hela upplägget lät skickligt för mig. Sen kan man också ana att han är skicklig på att i bokform skapa en intressant mix, med "konspirationsteori" + vetenskap + ett recept på motgift, men det är ok för mig. Intervjun var så bra att jag hoppas Nehls bok bjuder på nåt ytterligare så att han inte berättade allt i intervjun.

Innan jag såg intervjun skummade jag Nehls Wikipediasida och skrattade faktiskt åt kontrasten mellan hur han där målas upp som en lite tveksam person pga att hans alzheimerforskning fått kritik av någon forskartjomme som menade att Nehls skuldbelägger folk som får alzheimers genom att säga att den utlöses av livsstil, samtidigt som han fått fint pris. Det hela blev lite inkonsekvent och det såg ut som ett taffligt försök att smutskasta på honom. Sen skrattade jag igen när Nehls själv i intervjun såg försöken till nedvärdering på Wikipedia som ett erkännande av sig. Jag skrattade en tredje gång när Tucker Carlson påpekade att CIA ju är kända för att försöka föra in information i Wikipedia. Och sen skrattade jag en fjärde gång när jag såg att Reuters faktiskt har skrivit om hur Wikipedia upptäckt att datorer från CIA försökt föra in information på Wikipedia i ett annat sammanhang. Datorer från CIA?! Så otroligt töntigt. Nån kanske får tipsa dem om TOR? Computer Ignorance Agency? https://www.reuters.com/article/idUSN16428960/
Senast redigerad av Lamento 2024-04-05 kl. 23:34.
Citera
2024-04-06, 10:33
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ja, jag är öppen för att det var labbläcka. Vi har mig veterligt inte haft något virus i den mänskliga historien med den här spridningen (?) och där viruset fortsätter i ett antal vågor under 4 år. Vi går troligen snart in i en ny våg och får ännu en i höst och varje gång får ett antal personer postcovid.

Nehls är uppenbart intelligent och det räcker för att jag ska bli intresserad, också av hans bok. Hela upplägget lät skickligt för mig. Sen kan man också ana att han är skicklig på att i bokform skapa en intressant mix, med "konspirationsteori" + vetenskap + ett recept på motgift, men det är ok för mig. Intervjun var så bra att jag hoppas Nehls bok bjuder på nåt ytterligare så att han inte berättade allt i intervjun.

Innan jag såg intervjun skummade jag Nehls Wikipediasida och skrattade faktiskt åt kontrasten mellan hur han där målas upp som en lite tveksam person pga att hans alzheimerforskning fått kritik av någon forskartjomme som menade att Nehls skuldbelägger folk som får alzheimers genom att säga att den utlöses av livsstil, samtidigt som han fått fint pris. Det hela blev lite inkonsekvent och det såg ut som ett taffligt försök att smutskasta på honom. Sen skrattade jag igen när Nehls själv i intervjun såg försöken till nedvärdering på Wikipedia som ett erkännande av sig. Jag skrattade en tredje gång när Tucker Carlson påpekade att CIA ju är kända för att försöka föra in information i Wikipedia. Och sen skrattade jag en fjärde gång när jag såg att Reuters faktiskt har skrivit om hur Wikipedia upptäckt att datorer från CIA försökt föra in information på Wikipedia i ett annat sammanhang. Datorer från CIA?! Så otroligt töntigt. Nån kanske får tipsa dem om TOR? Computer Ignorance Agency? https://www.reuters.com/article/idUSN16428960/

Du verkar ju ha förmåga att överväga olika förklaringsmodeller. Är du då även öppen för att covid egentligen är en politiker- och media-styrd pandemi, och att dom här 4 "vågorna" du pratar om helt enkelt är testdrivna?

Det räcker ju med att man börjar rapportera lite mer om covid i media. Då går folk och testar sig mer. Vilket leder till fler "cases". Vilket leder till ännu mer rapportering i media. Och så är bollen i rullning. Då har man satt igång en ny "våg".

Vi vet från historien att sådana här masspsykoser inte alls är omöjliga att framkalla. Särskilt i tuffa och oroliga tider som nu. Många går runt och längtar efter en trygg auktoritet som pekar ut hotet åt dom, som man kan sluta sig samman emot. Och nu mer än någonsin finns verktygen, i form av media och internet.
Citera
2024-04-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Du verkar ju ha förmåga att överväga olika förklaringsmodeller. Är du då även öppen för att covid egentligen är en politiker- och media-styrd pandemi, och att dom här 4 "vågorna" du pratar om helt enkelt är testdrivna?

Det räcker ju med att man börjar rapportera lite mer om covid i media. Då går folk och testar sig mer. Vilket leder till fler "cases". Vilket leder till ännu mer rapportering i media. Och så är bollen i rullning. Då har man satt igång en ny "våg".

Vi vet från historien att sådana här masspsykoser inte alls är omöjliga att framkalla. Särskilt i tuffa och oroliga tider som nu. Många går runt och längtar efter en trygg auktoritet som pekar ut hotet åt dom, som man kan sluta sig samman emot. Och nu mer än någonsin finns verktygen, i form av media och internet.

Ja, så som du beskriver det tänker jag också att det fungerar och jag är mycket intresserad av den politiska och mediala sidan av pandemin och lika förvånad över bristen på diskussion av denna som av bristen på diskussion vad gäller både Covid och vaccinen.

Dessutom har det förvånat mig hur lite media och politiker har diskuterat sådana masspsykoser och liknande. Den "kritiska" diskussionen kring detta verkar ju helt frånvarande. I Sverige är det helt accepterat att identifiera sig med ett annat kön eller med ett djur eller någonting annat, men det är däremot fullständigt förbjudet för folk att identifiera sig med till exempel vaccin- eller pandemikritiker, alldeles oavsett vilken kulturell grupp de kommer ifrån (sedan tror jag att även icke-binära i själva verket är utnyttjade av svensk media och av svenska "akademiker").

Svensk media klarar att sprida "nyheter" som den om den "arabiska våren", som det sedan blev tyst om, eller om Trumps kiss-orgie i Moskva, som visade sig fake, men de klarar med något undantag inte att göra en analys av omvärlden, oftast består "nyheterna" ju av ett slags blogginlägg från deras egen tillvaro i Stockholms innerstad, med snöskottning eller en ny kaffe-latte eller nån bilolycka, för det är ju i Stockholm som mer än varannan svensk "journalist" bor: https://www.journalisten.se/nyheter/har-bor-journalisterna/ ).

Och som jag minns det har både svensk media och svenska politiker fått kritik för hur lamt och handlingsförlamat de skötte pandemin. Så jag är helt öppen för den sidan, jag tror att en stor del av svenska journalister och politiker i mycket nog är ett slags "nyttiga idioter", som, handlingsförlamade under pandemin, i praktiken blev direkt eller indirekt styrda från annat håll.
Citera
2024-04-06, 16:07
Medlem
Medicinske forskaren Mikolaj Raszek på Merogenomics har nu visat att turbo-cancer existerar och uppkommer av förhöjt IgG4. Om mRNA-vaccinen har lett till sådan turbo-cancer vet vi inte än, men ännu en pusselbit är nu lagd. På fackspråk kallas det hyperprogressive disease.

Raszek påpekar att detta är en relativt ny upptäckt (2017) och i sin senaste video tar han upp en vetenskaplig artikel från 2019, som visar hur lungcancerpatienter som behandlades med IgG4 drabbades av detta. Jag citerar ur artikeln:
Hyperprogressive disease in lung cancer and other tumors is an urgent clinical issue affecting 1 of 5 patients treated with immune checkpoint inhibitors (ICI), affecting their prognosis and leading to death in a very short time. https://aacrjournals.org/clincancerres/article/25/3/989/9800/Antibody-Fc-FcR-Interaction-on-Macrophages-as-a
I just denna studie handlar det om en cancer-medicin som räddade liv på många dödligt sjuka patienter, men som även istället ledde till hypersnabb cancertillväxt och död hos andra patienter. Jag citerar Raszek: 32:48 ”the actual medication, the anti-cancer medication that is used and that has led to this hyperpprogressive disease is itself a type of IgG4 antibody” https://www.youtube.com/watch?v=0nP3gFfMKsI

Om det även finns en koppling mellan turbo-cancer/hyperprogressive disease och de förhöjda IgG4-nivåer som vi vet skapas av mRNA-vaccinen återstår att se, det vet vi inte än, som Raszek påpekar.

Jag har tidigare ställt frågan om ifall vi nu ser ett större antal fall där befintlig cancer växer snabbare och har räknat upp ett antal fall i media där folk dött av detta och ställt frågan om det är fler sådana nu eller om det bara verkar så eftersom vi förstås har fler kändisar. Igår kom hur som helst ett till fall, vittnet i Madeleine McCanns försvinnande, Helge Busching, 48 år, som just diagnosticerats med aggressiv cancer som han kommer att dö av snart. https://www.standard.co.uk/news/world/madeleine-mccann-investigation-christian-b-helge-busching-cancer-b1149731.html
Citera
2024-04-06, 17:22
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Medicinske forskaren Mikolaj Raszek på Merogenomics har nu visat att turbo-cancer existerar och uppkommer av förhöjt IgG4. Om mRNA-vaccinen har lett till sådan turbo-cancer vet vi inte än, men ännu en pusselbit är nu lagd. På fackspråk kallas det hyperprogressive disease.

Raszek påpekar att detta är en relativt ny upptäckt (2017) och i sin senaste video tar han upp en vetenskaplig artikel från 2019, som visar hur lungcancerpatienter som behandlades med IgG4 drabbades av detta. Jag citerar ur artikeln:
Hyperprogressive disease in lung cancer and other tumors is an urgent clinical issue affecting 1 of 5 patients treated with immune checkpoint inhibitors (ICI), affecting their prognosis and leading to death in a very short time. https://aacrjournals.org/clincancerres/article/25/3/989/9800/Antibody-Fc-FcR-Interaction-on-Macrophages-as-a
I just denna studie handlar det om en cancer-medicin som räddade liv på många dödligt sjuka patienter, men som även istället ledde till hypersnabb cancertillväxt och död hos andra patienter. Jag citerar Raszek: 32:48 ”the actual medication, the anti-cancer medication that is used and that has led to this hyperpprogressive disease is itself a type of IgG4 antibody” https://www.youtube.com/watch?v=0nP3gFfMKsI

Om det även finns en koppling mellan turbo-cancer/hyperprogressive disease och de förhöjda IgG4-nivåer som vi vet skapas av mRNA-vaccinen återstår att se, det vet vi inte än, som Raszek påpekar.

Jag har tidigare ställt frågan om ifall vi nu ser ett större antal fall där befintlig cancer växer snabbare och har räknat upp ett antal fall i media där folk dött av detta och ställt frågan om det är fler sådana nu eller om det bara verkar så eftersom vi förstås har fler kändisar. Igår kom hur som helst ett till fall, vittnet i Madeleine McCanns försvinnande, Helge Busching, 48 år, som just diagnosticerats med aggressiv cancer som han kommer att dö av snart. https://www.standard.co.uk/news/world/madeleine-mccann-investigation-christian-b-helge-busching-cancer-b1149731.html

Nu utsätter vi nästan hela populationen för extrema igg4 nivåer så då får man anta att de som har gener som ger "turbo cancer" i kombination med igg4 kommer dö ut? Enligt Darwins princip så dör de ut o sen blir det lugnt igen.

Men alla mRNA injektioner borde förstås stoppas medan man forskar vidare i dessa mekanismer.
Citera
2024-04-06, 19:50
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/sjukdom-x-kommer-%C3%A4r-v%C3%A4rlden-rustad-f%C3%B6r-den-n%C3%A4sta-pandemin/ar-BB1laUlx?ocid=hpmsn&cvid=9ed278f4e651440d8ea9633c3 4b93c0e&ei=23

Vad tror vi om den nya pandemin som är påväg?
Citera
2024-04-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Nu utsätter vi nästan hela populationen för extrema igg4 nivåer så då får man anta att de som har gener som ger "turbo cancer" i kombination med igg4 kommer dö ut? Enligt Darwins princip så dör de ut o sen blir det lugnt igen.

Men alla mRNA injektioner borde förstås stoppas medan man forskar vidare i dessa mekanismer.

Ja, det är ju svårt att veta om de cancerfall med snabb död som närmast verkar dugga tätt nu (ännu ett exempel var den svenske riksdagsledamoten som gick bort för 3 veckor sedan 55 år gammal), har någon koppling till mRNA-vaccinet, eller om det bara är att vi har fler kändisar, eller att medierna har större fokus på sjukdomar? Frågan är hur man kommer handskas med om det visar sig att cancerdödsfall ökat de senaste 2 åren?

Om det skulle ha ett samband så visar nog tyvärr historien att det ibland kan finnas en stark vilja från högsta ort att dölja det. Vi vet ju att misstag tidigare dolts av våra makthavare, som när SÄPO tillsammans med S- och följande M-regering försökte dölja och även förstöra tsunamibanden som visade regeringens tabbar under tsunamin (https://www.svd.se/a/c0febcf0-3584-3cf0-9d67-62179742d277/han-mejlade-order-om-tsunami-morklaggning )

Eller hur Aftonbladet alldeles nyss skrev om hur UD "av säkerhetsskäl" censurerade Sveriges svek och tabbar mot sina anställda afghanska tolkar i Kabul ( https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQkgyx/ud-morkade-de-pinsamma-mejlen-nar-kabul-foll-for-talibanerna ).

Hur Sverige in i det sista inte ville erkänna narkolepsi-skandalen efter vaccinet Pandemrix är ett annat exempel. För att inte tala om oviljan att ta ansvar för döda och skadade svenskar under pandemin, inklusive hur många gamla som dödades med morfin (är väl åtminstone hundratals). Men förhoppningsvis är sånt i så fall svårare att dölja idag och förhoppningsvis finns det ändå vissa riktiga journalister som redan följer detta (som journalister faktiskt gjorde med tsunamibanden och UD nyss).
Citera
2024-04-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/sjukdom-x-kommer-%C3%A4r-v%C3%A4rlden-rustad-f%C3%B6r-den-n%C3%A4sta-pandemin/ar-BB1laUlx?ocid=hpmsn&cvid=9ed278f4e651440d8ea9633c3 4b93c0e&ei=23

Vad tror vi om den nya pandemin som är påväg?

Är inte pratet om sjukdom X lite oklart? Vi lär väl statistisk sett inte få någon sjukdom X närmaste åren? Och har vi lärt oss något av Covid? Geert Vanden Bossche hävdade i nån intervju nyss att han var säker på att om det kommer en ny Covid-variant nu så kommer mängder att dö pga att immunförsvaret enligt honom förstörts av vaccinen och att man då kommer försöka mörka detta genom att tala om det som en ny sjukdom, alltså X. Jag är inte så intresserad av eller insatt i hans hypoteser, men däremot tycker jag att det var intressant att han menade att detta skulle ske snart.

För under 2024 borde vi ju kunna få en del svar, till exempel på om överdödligheten fortsätter (som en statistiker vid Chalmers nämnde i sin senaste genomgång i dec 2023, kallad "Excess mortality and the effect of the Covid-19 vaccines": https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://research.chalmers.se/publication/539029&ved=2ahUKEwjCmJKiuq6FAxVQEBAIHdSrDucQFnoECB EQAQ&usg=AOvVaw0Hk01g1oBjpqirrnGGDwbS), på om vi snart får en ny våg Covid och/eller om vi får en sådan i höst, samt vad mRNA-vaccinets förhöjda IgG4 innebär. Finns det till exempel en koppling till turbo-cancer/hyperprogressiv sjukdom?
Senast redigerad av Lamento 2024-04-06 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in