Citat:
Samma här, ovaxxad och har sedan tidig höst 2019 endast varit sjuk 2 ggr under hela pandemin tills nu, förkyld, och covid-antikroppar som jag testades för våren 2021 hade jag tydligen fått helt utan att ha haft symtom på sjukdomen, en nära anhörig var dock sjuk i covid (PCR-testad), ovaxxad och med mild sjukdom, lite ont i kroppen och feber i ett och ett halv dygn och sedan var det typ över, ingen svår hosta eller problem med andningen.
Har aldrig ens tagit ett covid-test då jag inte bryr mig och inte heller tror på testerna, de är ju otillförlitliga.
Har aldrig ens tagit ett covid-test då jag inte bryr mig och inte heller tror på testerna, de är ju otillförlitliga.
Just detta du säger är tydligt tecken på bias när det kommer till vilka som får covid efter infektion eller efter spruta.
Många ovaxxade bryr sig inte om dom har covid eller inte, så man testar sig helt enkelt inte.
Då kan man ju hävda att man inte fått infektionen igen, medans många vaxade testar sig och således får reda på att man fått infektionen en andra eller tredje gång.
Personligen är jag vaxxad med tre sprutor.
Har varit förkyld tre gånger på tre år och bara testat mig en enda gång. Negativt.
Har däremot testat för antikroppar efter infektion och hade sådana. Detta var våren 2021 efter min första spruta.
Alltså har jag haft covid utan att veta det.
Ser inte syftet med att testa mig personligen.
Däremot förstår jag folk som skall träffa gamlingar eller multisjuka, där fyller test en funktion.
Men att ta en grupp som uppenbart inte bryr sig om att vaxxa sig eller testa sig som något underlag för vilka som fått covid 1,2 eller tre gånger blir ju bara löjligt.
Testar man inte så kan man ju inte bli positiv.