2023-01-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Samma här, ovaxxad och har sedan tidig höst 2019 endast varit sjuk 2 ggr under hela pandemin tills nu, förkyld, och covid-antikroppar som jag testades för våren 2021 hade jag tydligen fått helt utan att ha haft symtom på sjukdomen, en nära anhörig var dock sjuk i covid (PCR-testad), ovaxxad och med mild sjukdom, lite ont i kroppen och feber i ett och ett halv dygn och sedan var det typ över, ingen svår hosta eller problem med andningen.

Har aldrig ens tagit ett covid-test då jag inte bryr mig och inte heller tror på testerna, de är ju otillförlitliga.

Just detta du säger är tydligt tecken på bias när det kommer till vilka som får covid efter infektion eller efter spruta.
Många ovaxxade bryr sig inte om dom har covid eller inte, så man testar sig helt enkelt inte.
Då kan man ju hävda att man inte fått infektionen igen, medans många vaxade testar sig och således får reda på att man fått infektionen en andra eller tredje gång.
Personligen är jag vaxxad med tre sprutor.
Har varit förkyld tre gånger på tre år och bara testat mig en enda gång. Negativt.
Har däremot testat för antikroppar efter infektion och hade sådana. Detta var våren 2021 efter min första spruta.
Alltså har jag haft covid utan att veta det.
Ser inte syftet med att testa mig personligen.
Däremot förstår jag folk som skall träffa gamlingar eller multisjuka, där fyller test en funktion.

Men att ta en grupp som uppenbart inte bryr sig om att vaxxa sig eller testa sig som något underlag för vilka som fått covid 1,2 eller tre gånger blir ju bara löjligt.
Testar man inte så kan man ju inte bli positiv.
Citera
2023-01-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Tycker det är anmärkningsvärt att i min umgängeskrets är vi 4 som inte vaccinerat sig. Vi har samtliga fått covid 1 gång totalt. Däremot har vänner och familjer runt oss som vaccinerat sig fått covid 2-3 gånger och då har de även fått en bra mkt kraftigare sjukdom än oss. Vaccinet verkar ju skadat immunförsvaret för de som tagit sprutan. Polarna farsa har dessutom fått problem med hjärtat, och enas morsa har fått skakningar. Ingen vill dock ens erkänna att det överhuvud taget skulle ha å göra med sprutan lol

Det är för att folk som inte vaccinerar sig, ofta är folk som normalt sett sällan blir dåliga vid tex influensa eller inte ens blir sjuka/smittade.

Dessa ser då ingen anledning till att ta vaccin.

Och tvärtom med de personer som däremot blir väldigt dåliga när dom får tex influensan eller vanliga förkylningar.

Jag har tex aldrig tagit sprutan mot influensan, någonsin. För jag blir aldrig sjuk. Har tre sjukdagar på 25år från jobbet. Och det i samband med operationer.

Har däremot tagit tre doser, för att ”rädda” andra när det gäller Covid.
Har fortfarande inte blivit dålig. Har däremot tydligen haft Covid, då jag fick träff på antikroppstest. Dvs haft Covid utan att ha vetat om det.
Citera
2023-01-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Just detta du säger är tydligt tecken på bias när det kommer till vilka som får covid efter infektion eller efter spruta.
Många ovaxxade bryr sig inte om dom har covid eller inte, så man testar sig helt enkelt inte.
Då kan man ju hävda att man inte fått infektionen igen, medans många vaxade testar sig och således får reda på att man fått infektionen en andra eller tredje gång.
Har varit förkyld tre gånger på tre år och bara testat mig en enda gång. Negativt.
Har däremot testat för antikroppar efter infektion och hade sådana. Detta var våren 2021 efter min första spruta.
Däremot förstår jag folk som skall träffa gamlingar eller multisjuka, där fyller test en funktion.

Men att ta en grupp som uppenbart inte bryr sig om att vaxxa sig eller testa sig som något underlag för vilka som fått covid 1,2 eller tre gånger blir ju bara löjligt.

Är ju ingen poäng med att testa sig överhuvudtaget då testerna är otillförlitliga och man därmed inte kan lite på dem, det enda som jag personligen upplever har betydelse är att man har antikroppar samt observationer av hur sjukliga ovaxxade är i jämförelse med vaxxade, frekvens samt symtombild och där kan jag bara säga att för egen del samt för den lilla krets av människor jag omger mig med så har vi som är ovaxxade varit ungefär så sjuka som vi brukade vara innan pandemin, typ förkylning en gång per år om ens det medan jag hör om kolleger och andra vaxxade som är sjuka mer frekvent och också verkar må sämre när de är sjuka.
Citera
2023-01-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA

Meeeen...blir man inte sjuk i c19?

Om man är frisk så behöver man väl inte testa?
Att vara snuvig är ju inte att vara sjuk, att då springa och testa sig vilken patogen som är orsaken är ju något som definitivt skulle överbelasta vården under denna perioden när snuva är norm...

Eller har jag missuppfattat något?

För övrigt samma här bland mina kollegor och vänner, de jag med säkerhet vet stod över vaccinet (majoriteten efter att insjuknat med misstänkt/bekräftad infektion våren 2020) har inte återinsjuknat, de som testat misstänkt snuva har varit neg.

De som vaccinterat sig däremot har varit sjuka, feber och sängliggande alltså och inte bara snuviga, under det senaste året, majoriteten under senaste månaderna och flera av de mer än en gång då flera hade c19 under hösten 2020-våren -21 såå....

Detta är enbart anekdotiskt, jag vet, hör dock exakt dessa ankedoter både bland bekanta och via sociala medier så det verkar finnas stöd för de.
Dock kan det även bero på bias men men, känns mer sannolikt att det som ser ut som en anka faktiskt är just en anka....
Citera
2023-01-19, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Mild myokardit kan skada en* väldigt liten yta. Som självläker. Precis som jag skrivit ovan. Du får ett blåmärke om du ramlar å slår dig lindrigt. Celler dör och området läker. Men ger inga bestående men.

Läser du vad jag skriver?
Läka är ju just vad hjärtat inte kan göra, i bemärkelsen ersätta skadade celler. Det blir ett ärr.

Du bekräftar ju det jag säger, myokardit ger permanent skada på hjärtat, permanent förlust av celler. All förlust av celler på hjärtat är allvarligt.

Myokardit är alltid ett allvarligt tillstånd.
Citera
2023-01-19, 08:38
Avslutad
Citat:
Okej... Du får tro hur mycket du än vill att ett blåmärke ska bli en fraktur i jämförelse med vad du säger.. De blir bara löjligt.

En inflammation leder inte till ärrvävnad per automatik..... det beror på graden. Isåfall skulle alla våra inflammerade eksem ha ärr. Förstår du din logik?

Jobbar du i vården och vet inte att huden regenererar sig men inte hjärtat?

Poängen är just att hjärtat inte regenererar sig. Skadas cellerna på hjärtat så är det permanent och myokardit är kopplat till allvarliga tillstånd över tid. Hjärtat har permanent färre celler efteråt. Huden regenererar sig supersnabbt.

Citat:
Däremot "kan" ett inflammerat område i hjärtat vara riskfyllt i en period om du vill träna hårt å springa. Därmed sagt inte helt ofarligt. Men de läker och ger inga bestående men.

Jo, det kommer att lämna bestående men på hjärtmuskeln. Visst kan man bli återställd men det kan också vara en del i problem som uppstår långt senare i livet. Myokardit är en långvarig onödig risk, man vill ha hjärtat helt intakt så längre som möjligt. Efter myokardit så är hjärtat skadat i någon utsträckning.

Myokardit är ALLTID ett allvarligt tillstånd. Det är bara efter att det uppdagades att vaccinen ger myokardit som man har börjat vifta bort det.
Citera
2023-01-19, 08:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Ehh
- Myokardit ger alltid permanenta skador
- Det finns ingen mild myokardit
- Har man fått myorkadit efter Covid-19 vaccin så är livet förstört

https://www.chop.edu/conditions-diseases/myocarditis-in-children
"However, myocarditis doesn’t always cause permanent damage to the heart. Like other infections, it may resolve (clear up on its own)"

https://apnews.com/article/fact-checking-552859079506
The majority of myocarditis is mild and indeed reversible,” said Dr. Eric Adler, professor at the University of California San Diego School of Medicine who specializes in advanced heart failure. He said a majority of individuals with myocarditis — about 70% — have no symptoms or mild symptoms that resolve completely.

https://www.health.gov.au/our-work/covid-19-vaccines/advice-for-providers/clinical-guidance/myocarditis-pericarditis
"Cases of myocarditis and pericarditis after COVID-19 vaccines are rare...Most cases are mild and patients recover quickly".

Myokardit ger celldöd. Det är bara en fråga om utsträckning. Jag föredrar 0 celldöd på mitt hjärta, du får gärna döda alla celler i ditt hjärta om du vill.

Om man måste vila 3-6 månader efter myokardit så är det ett ganska allvarligt tillstånd. Förstår du? Om hjärtat inte får ansträngas under månader så är det ett allvarligt tillstånd, det går inte att vifta bort.
Citera
2023-01-19, 08:47
Avslutad
Citat:
Om ni undrar kring mild myokardit och är oroliga om det existerar annat än att googla så äre bara fråga vilken doktor ni vill och få det bekräftat. Klart.

Easy.
Så, man måste vila från ansträngning i flera månader efter myokardit, för att det är ett ofarligt tillstånd?

Hör du inte hur dumt det låter? En ofarlig hjärtmuskelinflammation som kräver att man inte anstränger sig på flera månader. Du ser inte motsägelsen där?
Citera
2023-01-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Så, man måste vila från ansträngning i flera månader efter myokardit, för att det är ett ofarligt tillstånd?

Hör du inte hur dumt det låter? En ofarlig hjärtmuskelinflammation som kräver att man inte anstränger sig på flera månader. Du ser inte motsägelsen där?

Jag ger mig du har någon form av förståndshandikapp. Förmodligen aspberger och svårt med helheter.

Du är välkommen och prata med en läkare om du har problem med dom svaren jag ger dig. (Eftersom jag skrivit flera gånger att mild Myokardit kan vara farligt om du springer å klarar inte av att ta in det så får det vara).

Du fastnar på ordet lindrig - som är en klassificering. De betyder inte att allt är ofarligt. Liksom en hosta/förkylning å springa är inte heller bra.
Senast redigerad av rawjudge 2023-01-19 kl. 10:30.
Citera
2023-01-19, 13:00
Medlem
DRAVKCABs avatar
"BREAKING: NHS Director confirms Hospitals lied about Cause of Death
to create illusion of COVID Pandemic"

https://expose-news.com/2023/01/17/how-uk-hospitals-manipulated-cause-of-death/

Det var ju inte som om dom saknade ekonomiska incitament på upp till 58000 USD
för varje kategoriserad patient med covid.

Man måste förstå fusionerandet av big pharma och sjukvårdindustrin är
systemhotande på sikt.
Citera
2023-01-19, 22:08
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
"BREAKING: NHS Director confirms Hospitals lied about Cause of Death
to create illusion of COVID Pandemic"

https://expose-news.com/2023/01/17/how-uk-hospitals-manipulated-cause-of-death/

Det var ju inte som om dom saknade ekonomiska incitament på upp till 58000 USD
för varje kategoriserad patient med covid.

Man måste förstå fusionerandet av big pharma och sjukvårdindustrin är
systemhotande på sikt.
Såg just att det även förekom här i gamla Svedala, inte så förvånad efter att hjälpt några äldre i omsorgen.
(FB) Vad hände med en av de sjukaste medicinska skandalerna någonsin?

Värdet på ett liv är i sjuknade, sjunker faktiskt som en sten.
Senast redigerad av arne99 2023-01-19 kl. 22:41. Anledning: Mer text.
Citera
2023-01-19, 23:20
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Jag ger mig du har någon form av förståndshandikapp. Förmodligen aspberger och svårt med helheter.

Du är välkommen och prata med en läkare om du har problem med dom svaren jag ger dig. (Eftersom jag skrivit flera gånger att mild Myokardit kan vara farligt om du springer å klarar inte av att ta in det så får det vara).

Du fastnar på ordet lindrig - som är en klassificering. De betyder inte att allt är ofarligt. Liksom en hosta/förkylning å springa är inte heller bra.

Om man inte kan springa utan risk för allvarliga komplikationer så är man fan inte frisk, skulle jag säga.
Betyder det att jag också har Aspbergers?

Men skämt åsido, eftersom du jobbar inom vården och kanske har koll:
Skulle du hålla med om att all form av myokardit är att betrakta som ett allvarligt sjukdomstillstånd?
Och att en "mild" form av myokardit ändå ska ses i det ljuset. Tex då det inte leder till döden eller livslånga men. Alltså att man då syftar på en lindrigare form av ett sjukdomstillstånd fortfarande är att betrakta som allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in