2023-01-19, 18:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Dessvärre är det en könsfråga. Vill inte påstå att jag fört statistik, men tio av tio som använder barnen som vapen är kvinnor. Män är inte lika sofistikerade utan sysslar med annat vidrigt - de förföljer, trakasserar, spionerar osv. Främst för att de inte har tillgång till barnen. Män skulle säkert göra samma sak om de fick chansen men i andra varianter än kvinnor. Vi är olika. Endast en kvinna kan sitta och ljuga ihop 30 sidor och skicka in till Tingsrättens papperskorg. Män har inte den fabuleringsförmågan utan är mer handfasta. Sammanfattningsvis tycker jag att folk uppträder som kräk. De som håller stilen vid en separation är få.

Jag håller med dig. Det krävs proffs.
Pappan i detta fall skickade väl in 16 sidor med galen svammel som försvar till tingsrätten eller soc (minns inte vilken stackars som fick hans långa svammel)
Citera
2023-01-19, 18:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs
Folket ställer viktiga frågor som vi ska söka svar på;
1. var finns de 19 sidorna som visar att pappan är dum i huvudet?
2. Vi har nu fastställt att flytten från Sundsvall inte sker i samförstånd med fadern.
Här vill alla vettiga vuxna veta:
Varför flyttade du sonen 54 mil och ryckte upp honom från;
Sin trygga punkt.
Pappa
Släktingar
Vänner
Stabila tillvaro?

3. (Kan någon bekräfta detta?) A lämnar S och träffar ny man, blir på smällen.
För tiden graviditeten sker så lever de fortsatt i Sundsvall.
Missfall eller w/e sker och sedan är flytt igång, så jag utgår från att relationen avvecklas.
Någon typ av depression eller kortvarig sinnessförrvirring?
Skulle kunna förklara alla anklagelser som uppstår efter denna händelse eftersom inga anklagelser verkar vara daterade till innan A lämnar, även om det inte rättfärdigar dem.

4. Jätte många av påståendena går att bekräfta eller dementera genom inlagor, tex telefonsamtal från ambasaden.. har detta ägt rum kommer det ligga screenshot i inlaga till TR som ska ligga till grund för att fatta beslutet.
Börjar man kunna utröna ett mönster så går det således att ifrågasätta eller styrka andra uppgifter.

Slutligen;
Jag säger inte att S ljuger och att A är oskyldig, jag säger att jag inte vet vad det är som föregått tragedin.
Det ligger i allas intresse att ta reda på det.
Om denna situationen föregåtts av en lång och utdragen psykisk misshandel av A till hand av S och en rättspsyk utredning kommer fram till att han led av "kortvarig allvarlig psykiskstörning" så kommer inte Lex Tintin att bli det ni hoppas, Lex Tintin kommer att bli ett steg i en helt annan riktning.

Och Märta kommer som jag tidigare sagt att man ska göra;
Få lov att skämmas.

Det är därför vad som föregått denna händelsen är av absolut största intresse, av de uppgifterna jag sett.. Verkställigheten som A begär genom aktbil. 1 i Ä-2295-22 samt sms konversationen som A har som bevisning för kartongerna..
Så visar de en bild av en man i allvarligt trångmål helt utelämnad till en kvinnas vansinniga och ogenomtänkta nycker.
Jag menar ärligt? Att veta att den andra föräldern ska med ett flyg med barnet kl 17? inte göra som man bestämt att A hämtar på skolan utan hämta själv och hålla barnet undan till kl 16 och sedan överlämna honom? varför? för att A och son ska missa flyget givetvis.
Det säger sig självt och även detta torde gå att styrka med inlagor.

Det betyder inte att det är så! det är den bilden man får om man tittar på det som finns inlämnat.
Vad spelar allt det där för roll?
Pappan dödade sin son.
Det finns INGA ursäkter för hans handling, han har ingen annan att skylla än sig själv.

Spelar ingen roll om mamman flyttat ifrån honom, spelar ingen roll om mamman skaffade ny man - blev gravid - förlorade barnet, spelar ingen roll ifall mamman inte lätt pappan resa utomlands med sonen. INGET av detta ursäktar någon att MÖRDA ETT BARN
Citera
2023-01-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad spelar allt det där för roll?
Pappan dödade sin son.
Det finns INGA ursäkter för hans handling, han har ingen annan att skylla än sig själv.

Spelar ingen roll om mamman flyttat ifrån honom, spelar ingen roll om mamman skaffade ny man - blev gravid - förlorade barnet, spelar ingen roll ifall mamman inte lätt pappan resa utomlands med sonen. INGET av detta ursäktar någon att MÖRDA ETT BARN

Exakt. Såna här gånger är det svart eller vitt.
Ingen vits att jiddra hit och dit, för det finns inget som ursäktar hans gärning. Punkt.
Citera
2023-01-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är typ 3-4 användare som försökte skylla på mamman. Alla andra tusentals i denna tråd tycker allt är pappans fel. Så det "exempel" är en väldigt liten grupp idioter.

Gud alltså, jag blir utbränd.
"Alla i denna tråd tycker att det är pappans fel".

Nu är det så att pappan har tagit livet av sin son.
På vilket sätt är det inte "pappans fel"?

Sluta spoila tråden med din märkliga polarisering, som handlar om dig själv.
Tråden handlar inte om "är det pappans eller mammans fel".
Tråden handlar om en pojke som blivit mördad av en pappa, där mamman försökt att skydda pojken under en lång tid..Det är fakta, och inget någon "tycker".
Är det så svårt för dig att ha anständigheten att omnämna det faktiska offret här: pojken, och den högst troliga förövaren: pappan, när vi vet vad som hänt?

Det känns som om du spottar på hans lik genom att försöka omvandla tråden till en diskussion om att pappan egentligen är ganska oskyldig och mamman lite mer skyldig.

Jag blir förundrad över att människor kan tänka så skevt.
Citera
2023-01-19, 21:53
Medlem
Citat:
Du har helt rätt och det skulle jag också vilja se, läser man tex vad BIC eller vad de heter har skrivit som underlag så är det en ordagrann upprepning av vad A har anklagats för.
Även uppgifter som S lämnar ska kontrolleras, det ska framgå av protokollet att Soc har kontaktat ambasaden och hört sig för.
Det har (i mitt tycke) troligen inte skett eftersom det hade funnits bifogade tjänsteanteckningar som styrker historien.

Alltså har Socialtjänsten i detta fall föreslagit beslut om "samtalsstöd" baserat på en förälders berättelser eller upplevelse av en situation, vilket kommer gagna henne mycket väl när hon permanent försöker ta sonen från sin pappa.

Det hade varit super bra om någon som kan kids och vet hur de ska tas hade hållit samtalen.

Det betyder inte att det jag ovan skrivit om att hon försökt ta sonen är sant, men det kan vara så eftersom vi inte har hela bilden.

Förövrigt för de som är intresserade;
Livsförloppskriminologi. (Lifecourse criminality)
och bla. Hirschis studier.

Tänker inte spoila vad som händer med barn med frånvarande fäder, utan tänker att alla kan titta på studierna och ta till sig det de är intresserade av.

Snälla, sluta ljug och förvirra i tråden.

De tar inte "bara" action på en mammas "utsaga", utan på lång stiga träffar med och utredningar av Tintin, där det framkommer att han är våldsutsatt och att pappan genom flera olämpliga uttalanden och ageranden saknar förmåga att leva sig in och förstå ett barns behov.
Jag blir galen på hur du förvränger tråden med redan osanningar och nonsens.
Citera
2023-01-20, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Detta är en svensk man så du kan sluta upp dina rasistiska påståenden.
Nej.
Och det kvittar om han är forskare eller inte, han är både störd och iransk.
Citera
2023-01-20, 05:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du har helt rätt och det skulle jag också vilja se, läser man tex vad BIC eller vad de heter har skrivit som underlag så är det en ordagrann upprepning av vad A har anklagats för.
Även uppgifter som S lämnar ska kontrolleras, det ska framgå av protokollet att Soc har kontaktat ambasaden och hört sig för.
Det har (i mitt tycke) troligen inte skett eftersom det hade funnits bifogade tjänsteanteckningar som styrker historien.

Alltså har Socialtjänsten i detta fall föreslagit beslut om "samtalsstöd" baserat på en förälders berättelser eller upplevelse av en situation, vilket kommer gagna henne mycket väl när hon permanent försöker ta sonen från sin pappa.

Det hade varit super bra om någon som kan kids och vet hur de ska tas hade hållit samtalen.

Det betyder inte att det jag ovan skrivit om att hon försökt ta sonen är sant, men det kan vara så eftersom vi inte har hela bilden.

Förövrigt för de som är intresserade;
Livsförloppskriminologi. (Lifecourse criminality)
och bla. Hirschis studier.

Tänker inte spoila vad som händer med barn med frånvarande fäder, utan tänker att alla kan titta på studierna och ta till sig det de är intresserade av.

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. I detta fall är det ju - övertydligt och sorgligt - BEVISAT att fadern var farlig för pojken, och inte borde ha fått träffa honom ensam. Mamman hade alltså rätt. Det är inget att tjafsa om.

Ingen kan tycka mer än jag, att det är viktigt för barn att ha både sin biologiska mor och sin biologiska far i sitt liv, och bland annat därför anser jag att tillverkning av barn med donerade könsceller (och naturligtvis surrogatmödraskap) borde vara förbjudet. Samt att endast gifta heterosexuella par ska få vara fosterhem eller adoptera.

MEN i det enskilda fallet, måste man först och främst se till om mamman eller pappan i fråga är normalvettig. En förälder som INTE är det, kan inte tillföra barnet något positivt, utan bara en massa negativa saker. Det man kan göra, om barnet självt vill, är att ha umgänge med kontaktperson. Men det måste alltid vara barnets önskan som är avgörande. Sedan finns det ju inget som hindrar, att man försöker om några år igen. Men aldrig så att barnet lämnas ensamt med en förälder, som barnet har uttryckt rädsla för.

...och JA detta gäller instabila och hysteriska morsor också. Nu tänker jag till exempel på mamman som dränkte sina fem barn i badkaret i den tyska staden Solingen för ett par år sedan, när hon hade sett en bild på Facebook där hennes ex kysste en annan kvinna, och uttryckte hur lyckliga de var...
Citera
2023-01-20, 11:50
Medlem
”Åklagaren: "Pojken var utsatt för våld mot halsen"
Åklagaren kan nu berätta att den åttaårige pojken som bragts om livet var utsatt för våld mot halsen. Pappan som anklagas för mordet fortsätter att förneka brott.

Under fredagen har nya förhör hållits med den mordmisstänkte pappan som är i 45-årsåldern.

– Han förnekar brott och vill inte kommentera vad som hänt under den aktuella dagen och händelsen, säger vice chefsåklagren Lindha Strömberg.

Hon berättar också att pojken påträffades i ett badkar, det var inte vattenfyllt.

– Det förefaller vara strypande, kvävande våld han utsatts för, säger hon.

I nuläget finns inget som tyder på att något tillhygge använts.

Utredningen fortsätter, spår ska skickas in för vidare analyser.

Lindha Strömberg har också möjligheten att begära en rättspsykiatrisk undersökning av den misstänkte mannen.

– Jag har inte tagit ställning till den frågan ännu, säger hon.”

Ur NSD.
Citera
2023-01-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefin80
”Åklagaren: "Pojken var utsatt för våld mot halsen"
Åklagaren kan nu berätta att den åttaårige pojken som bragts om livet var utsatt för våld mot halsen. Pappan som anklagas för mordet fortsätter att förneka brott.

Under fredagen har nya förhör hållits med den mordmisstänkte pappan som är i 45-årsåldern.

– Han förnekar brott och vill inte kommentera vad som hänt under den aktuella dagen och händelsen, säger vice chefsåklagren Lindha Strömberg.

Hon berättar också att pojken påträffades i ett badkar, det var inte vattenfyllt.

– Det förefaller vara strypande, kvävande våld han utsatts för, säger hon.

I nuläget finns inget som tyder på att något tillhygge använts.

Utredningen fortsätter, spår ska skickas in för vidare analyser.

Lindha Strömberg har också möjligheten att begära en rättspsykiatrisk undersökning av den misstänkte mannen.

– Jag har inte tagit ställning till den frågan ännu, säger hon.”

Ur NSD.

Då har det blivit en hörsägen att han blev dränkt just för att han hittades i badkaret.
Stackars lilla pojkbarn. Fy fan för svinet.
Citera
2023-01-20, 14:10
Medlem
ratintraps avatar
Fruktansvärt hemskt, jag lider med mamman för hur ska hon orka leva vidare efter detta?
Citera
2023-01-20, 20:13
Medlem
Nu har domaren uttalat sig, någon som vet vem hen är? Står att hen är anonym [/b]https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/radmannen-om-beslutet-med-8-aringen-bland-de-knepigaste-mal-jag-sett
Citera
2023-01-20, 20:22
Medlem
Dopys avatar
Är du full eller svarade du på fel inlägg?

En användare påstår att många i denna tråd försöker hitta ursäkter och förklaringar till varför pappan gjorde som han gjorde. = den användaren påstår att många i denna tråd försöker göra pappan till ett offer och skylla på mamman.

Jag svarar att det inte stämmer, att det är ett par få galningar i denna tråd som ser pappan som offer och försöker skylla det som hänt på mamman.
Men att majoriteten i denna tråd tycker allt som sket är pappans fel, hans eget ansvar, hans handlingar, och inget som kan skyllas på mamman.

Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Gud alltså, jag blir utbränd.
"Alla i denna tråd tycker att det är pappans fel".
Ja, tycker inte du det är pappans fel? tycker du det är mammans fel att sonen mördades? eller är det socialens fel? eller är det tingsrättens fel?

jag tycker iallafall att det är pappans fel att sonen mördades eftersom det var han som mördade sonen.

Citat:
Sluta spoila tråden med din märkliga polarisering, som handlar om dig själv.
Vad i min kommentar handlade om mig själv?

Citat:
Tråden handlar om en pojke som blivit mördad av en pappa, där mamman försökt att skydda pojken under en lång tid..Det är fakta, och inget någon "tycker".
Bra att du inser det jag har vetat sedan denna tråd startade
Lite sent kanske att du ska inse något som var så uppenbart för alla andra, men bättre sent än aldrig antar jag

Citat:
Det känns som om du spottar på hans lik genom att försöka omvandla tråden till en diskussion om att pappan egentligen är ganska oskyldig och mamman lite mer skyldig.
Exakt VART har jag skrivit att pappan är oskyldig? och att mamman är skyldig?
Ta fram exakt vart jag har skrivit det?
För det finns bara i dina fantasier.

Det är DU som spottar på detta barns lik genom att ljuga genom att påstå saker jag aldrig sagt, bara för att du vill ha uppmärksamhet och få igång en diskussion. Du borde skämmas.
Senast redigerad av Dopy 2023-01-20 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in