Citat:
Det finns specialutbildade poliser som förhör barn på typ "Barnahus". De kan skilja på lögn och sanning, och de vet hur de ska få barnen att öppna sig. Det skulle nog vara bättre om sådana - speciellt utvalda - personer skulle ha hand om samtal med barn. Och inte "vanliga" socialtanter, som kan vara allt från bra till urusla på det.
Jo, sådan fall som du beskriver är också hemska. Detta är inte en könsfråga, och försök inte göra det till det.
Jo, sådan fall som du beskriver är också hemska. Detta är inte en könsfråga, och försök inte göra det till det.
Du har helt rätt och det skulle jag också vilja se, läser man tex vad BIC eller vad de heter har skrivit som underlag så är det en ordagrann upprepning av vad A har anklagats för.
Även uppgifter som S lämnar ska kontrolleras, det ska framgå av protokollet att Soc har kontaktat ambasaden och hört sig för.
Det har (i mitt tycke) troligen inte skett eftersom det hade funnits bifogade tjänsteanteckningar som styrker historien.
Alltså har Socialtjänsten i detta fall föreslagit beslut om "samtalsstöd" baserat på en förälders berättelser eller upplevelse av en situation, vilket kommer gagna henne mycket väl när hon permanent försöker ta sonen från sin pappa.
Det hade varit super bra om någon som kan kids och vet hur de ska tas hade hållit samtalen.
Det betyder inte att det jag ovan skrivit om att hon försökt ta sonen är sant, men det kan vara så eftersom vi inte har hela bilden.
Förövrigt för de som är intresserade;
Livsförloppskriminologi. (Lifecourse criminality)
och bla. Hirschis studier.
Tänker inte spoila vad som händer med barn med frånvarande fäder, utan tänker att alla kan titta på studierna och ta till sig det de är intresserade av.