2023-01-12, 22:09
Medlem
Finns det någon VPN idag som gör att man själv kan välja vilket land man ska surfa genom?
Citera
2023-01-14, 09:53
Medlem
Kom att tänka på en sak gällande banhof. Man kan logga in med bankID och då kan man se lösenordet för sin VPN-användare.
Är inte det en säkerhetsrisk då myndigheter bara skulle kunna använda ens bankID-uppgifter för logga in, plocka lösenordet och därmed kunna se ens trafik?
Citera
2023-01-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Finns det någon VPN idag som gör att man själv kan välja vilket land man ska surfa genom?

Ja, typ alla?
Vad exakt menar du? Du kan koppla dig manuellt till vilken server/land du vill med de flesta VPN's.
Citera
2023-01-15, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Ja, typ alla?
Vad exakt menar du? Du kan koppla dig manuellt till vilken server/land du vill med de flesta VPN's.

Såg nu att det var en dum fråga i och med att jag tydligen kan välja land även på den jag använder, Orbot, som var förinställd på ”global”…
Citera
2023-01-15, 17:18
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Jag ser mycket reklam om Nord VPN. Någon med erfarenhet?
Citera
2023-01-15, 18:50
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
(FB) Tråden om Nordvpn
Citera
2023-01-19, 23:47
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Kom att tänka på en sak gällande banhof. Man kan logga in med bankID och då kan man se lösenordet för sin VPN-användare.
Är inte det en säkerhetsrisk då myndigheter bara skulle kunna använda ens bankID-uppgifter för logga in, plocka lösenordet och därmed kunna se ens trafik?
Skickas lösenord via annat tex mail är det ännu lättare att avlyssna. Det ska nog vara mycket grova brott om de ska kapa ditt BankID. Knappast något som görs för fildelning.
Citera
2023-01-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Skickas lösenord via annat tex mail är det ännu lättare att avlyssna.
Om man är kund där så kan man iallafall logga in med bankID och se användarnamn + lösen i klartext

Citat:
Det ska nog vara mycket grova brott om de ska kapa ditt BankID. Knappast något som görs för fildelning.
Behöver inte alls vara grova brott. Vet folk som fått hembesök för riktiga skitsaker som egentligen är lagligt, t.ex beställa "lyxfågelfrön".
Dom kan med ett enkelt samtal få tillgång till ens bankID och övervaka all trafik.

Har aldrig nämnt något om fildelning och håller inte på med det heller.

Vilken VPN-tjänst använder du?
Citera
2023-01-22, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel

Av vad jag läst så är det skit!

Inte läst något dåligt om mullvad, openvpn och banhofs vpn. Problemet med banhofs VPN är att man kan logga in med bankID och se användarnamn och lösen i klartext.
Citera
2023-01-22, 10:07
Medlem
Citat:
Av vad jag läst så är det skit!

Problemet med banhofs VPN är att man kan logga in med bankID och se användarnamn och lösen i klartext.
Japp, sjukt oseriös tjänst. Hade aldrig använt Bahnhofs VPN. Har använt PrivateVPN ett bra tag nu och den bara funkar.
Citera
2023-01-22, 11:16
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Vilken VPN-tjänst använder du?
Är inte förvånad BankID skulle missbrukas som allt annat. Jag har haft Mullvad VPN några år och sysslade tidigare med lite allvarligare saker än fågelfrön.

https://mullvad.net/sv/
(FB) Tråden om Mullvad VPN
Citera
2023-01-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Japp, sjukt oseriös tjänst. Hade aldrig använt Bahnhofs VPN. Har använt PrivateVPN ett bra tag nu och den bara funkar.
Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Är inte förvånad BankID skulle missbrukas som allt annat. Jag har haft Mullvad VPN några år och sysslade tidigare med lite allvarligare saker än fågelfrön.

https://mullvad.net/sv/
(FB) Tråden om Mullvad VPN

Förstår Ville bara poängtera att polisen kan göra vad dom vill som att t.ex gå på folk som beställer hem 5 "lyxfågelfrön" eller något annat fånigt. Resurser finns uppenbarligen även om grisarna prioriterar helt fel.

Tack för tipset! Blir nog mullvad ändå. Dom har funnits ett bra tag och jag har aldrig läst något negativt om dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in