• 1
  • 2
2018-09-21, 10:55
Medlem
Såg att det ej fanns någon tråd om denna, varför inte?
Är den kass?
Citera
2018-09-21, 11:06
Medlem
a2cs avatar
Den är kass, den loggar.
Citera
2018-09-21, 22:51
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Den är kass, den loggar.
Källa?

Enligt dom själva så loggar dom inget.
https://nordvpn.com/sv/features/strict-no-logs-policy/
Citera
2018-09-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a2c
Den är kass, den loggar.
skulle inte tro på det dessutom ligger tjänsten i panama som
inte direkt är något lagligt hot från usa.
Citera
2019-02-02, 23:23
Medlem
Hej! Jag använder just nu nordvpn och har ett par frågor då jag är rätt ny med allt detta gällande vpn.

Första: när jag går in på nordvpns hemsida och kollar på rekommenderad server, exempelvis för p2p i Sverige så visar det alltid någon server jag inte kan hitta i appen/på nordvpn på datorn. Någon mer som upplevt det? Vill veta så jag går in på en p2p server.

Fråga två: hur gör jag för att använda nordvpn tillsammans med uTorrent? Är det bara starta igång en server på nordvpn och sedan starta uTorrent? Eller måste jag göra några inställningar osv? Läste något om sock 5 gällande nordvpn och uTorrent. Är det ett måste?

Mvh.
Citera
2019-02-03, 00:53
Medlem
Tankte bara inflika att det da och da finns sk. "giveaways" pa konton ifran just NordVPN. Ingen tjanst jag (av just den anledningen) nagonsin skulle anvanda...

EDIT: https://www.mpgh.net/forum/showthread.php?t=1430194
Citera
2019-02-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Tankte bara inflika att det da och da finns sk. "giveaways" pa konton ifran just NordVPN. Ingen tjanst jag (av just den anledningen) nagonsin skulle anvanda...

EDIT: https://www.mpgh.net/forum/showthread.php?t=1430194
Vad är så negativt med det? Jag kanske missuppfattar men är det inte bara att de ger en valfri vinnare ett konto utan att hen behöver betala för det? Eller menar du att de ger någon annans konto till den som "vinner"?
Citera
2020-09-18, 17:50
Medlem
Asså, sponsar Nordvpn varenda Podcast och Youtube kanal som har skapats de senaste tre åren eller?

Nuförtiden känns det som att varenda jävla spelkanal eller podcast inleder sina klipp med "sponsored by Nordvpn!"

Helt sjukt, de är över facking allt
Citera
2020-10-23, 22:40
Medlem
Harry_s avatar
ibland kan jag inte ens söka i Google utan att den vill att jag bekräftar genom att klicka på bilder
typ Broar eller trafikljus o sånt
går det att komma förbi sånt?
Citera
2020-10-28, 18:30
Medlem
Vidare så är ”alla” tvingade att göra en viss loggning oavsett vad dom säger. Gäller Sverige i detta fall. Sen kan du alltid använda en proxy i ett annat land för att minimera loggar. Men viss logg kommer att sparas oavsett. Men det gäller såklart den leverantör du har.
Citera
2021-02-06, 15:06
Medlem
Harry_s avatar
Har lyckats få igång NordVPN bara när jag använder Bittorent
men hur vet jag att det fungerar går det att kontrollera?

MyIp visar ju min riktiga IP efter som VPN ska funka bara i Bittorent
Citera
2021-02-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Har lyckats få igång NordVPN bara när jag använder Bittorent
men hur vet jag att det fungerar går det att kontrollera?

MyIp visar ju min riktiga IP efter som VPN ska funka bara i Bittorent

Aldrig kört NordVPN, men vanligtvis ska inte en VPN-tjänst enbart fungera med ett visst program (bittorrent) eller port utan ska vara heltäckande för din uppkoppling..?

"MyIp" är det som du ser via NordVPN programmet eller syftar du på någon sida som t.ex ipchicken.com eller whatsmyip.com?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in