2023-01-19, 17:48
Medlem
MrPikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja tycker inte du det är vettigt att man förklarar för barn att de finns män som är onda och vill ha nakenbilder av dem etc.? Eftersom de säger att du är ironisk när du skriver så?

Så klart att det bästa är om polisen får brottsprovocera såna där galningar och plocka in dem och låta dem sitta 5-10 år.

räcker ju samma barn ser tiktok influencers som säger de säljer trosor och bilder till killar/män som ger dessa unga tjejer inspiration till att börja göra liknande för att dryga ut veckopengen föräldrarna bara ger på 20kr till 1000kr eller mer. Så att man förklarar för barn givetvis men de kommer se influensers som de kommer lyssna på och försöka göra samma sak som, de som har 300.000 visningar och 1 miljon följare eller liknande.
Citera
2023-01-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Jag tror att jag förstår lite vad han menar. Det måste vara något med juridiken som sätter stopp på varför vi inte har bättre lagar som skyddar våra barn. Har efterlyst det innan här i tråden att det vore intressant om någon med juridikkunskaper kunde förklara varför det ser ut som det gör.

Ja det skulle jag ochså vilja lära mig.

Tänk om någon kunde rita upp en pedagogisk modell för hur man gör när man vill förändra en lag.
Sen kan vi tänka att det bara är att göra en lista med kontaktuppgifter till dem som fattar besluten.
Få lite fart på det
Citera
2023-01-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Enligt mig uppviglar Dumpen till brott. Eftersom det är dom som söker upp översexuella och förståndshandikappade män på nätet, och hetsar fram till ett möte.

Oftast genom att inleda kontakten, och låtsas vara mellan 14-15 år, och direkt börja skicka barnporr för att mjuka upp "gäddan", och hur sugna dom är på att bli av med oskulden, av Lennart 70 plus, med en ölmage som hette duga.

Extremt orealistiskt scenario som jag beskrev ovan, men tyvärr är det så Dumpen jobbar.

Finns dock, en skock får i tråden, aka dumplingar som tycker att Dumpens arbete är fullt normalt.
Att männen som fastnar, förtjänar att hängas ut. Helst ska dom också dö, likaså "gäddornas" anhöriga får skylla sig själva, fast "gäddan" inte har gjort något olagligt överhuvudtaget, i majoriteten av alla fallen.

Det är inga duvungar som kommer fram när dumpen fiskar. Flera har tidigare dommar med fängelse.
Det vet du va.
Citera
2023-01-19, 18:03
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Ja det skulle jag ochså vilja lära mig.

Tänk om någon kunde rita upp en pedagogisk modell för hur man gör när man vill förändra en lag.
Sen kan vi tänka att det bara är att göra en lista med kontaktuppgifter till dem som fattar besluten.
Få lite fart på det
Det låter som en bra ide.
Citera
2023-01-19, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det tror jag nog. Särskilt nu när Sara varit duktig på gäddfronten genom att rada upp nya i lagom takt. Tidigare hade man abstinens och fick nöja sig med en ny freakshow på söndagar i bästa fall. Rivstart på 2023 med en klar förbättring.

Det minsta man kan göra är att swisha henne en slant för ett enastående arbete och för löpande omkostnader som livet ute på vägarna medför. Avverkar 1000 mil/månad och käkar vid den lokala korvkiosken. Sånt kostar.

Ajfan! om Polisen får ta över verksamheten måste man således räkna med att, förutom att försörja Dumpens överstepräster på skattebetalarnas bekostnad, dessutom förutse kostnader för att hantera dumplingarnas abstinens i redan överfulla "hisp-hus".

Hur man än vänder sig...
Senast redigerad av Brooz 2023-01-19 kl. 18:17.
Citera
2023-01-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja ex v de som talar om integritet. Om polisen fiskar mot random person utan att veta denne "ÄR" så är det ett integritetsbrott om man gör det utan misstanke.

Lägger till; exakt samma som gör att olika myndigheter inte fått tillstånd dela information trotts önskan i evig tid.
Jaha vilka grundlagar alar om integritet då?
Citera
2023-01-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det låter som en bra ide.
Det lättaste är att uppvakta personer som sitter i riksdagen (eller ännu bättre regeringen) och få till en proposition eller interpellation, beroende på vem ni får med er. Jag tror Dumpen redan fixat det, men det är aldrig fel med fler.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/riksdagens-uppgifter/beslutar-om-lagar/
Citera
2023-01-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vi behöver alla hjälpas åt att skydda barn från övergrepp och utnyttjande.
Även de barn som har bristande tillsyn och omsorg av sina föräldrar.
Det vinner vi alla på.
Utom predatorerna.
Ja exakt.
Citera
2023-01-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenelli
Jag har bott i Haninge förr, men kan inte påminna mig om att han fanns i min umgängeskrets.
Nu bor jag i en helt annan del av Sverige.
Han kanske bara har den typen av ansikte, samma som så många av de man hade på byggprogrammet i gymnasiebyggnaden en bit bort men i samma matsal.
Citera
2023-01-19, 18:26
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det lättaste är att uppvakta personer som sitter i riksdagen (eller ännu bättre regeringen) och få till en proposition eller interpellation, beroende på vem ni får med er. Jag tror Dumpen redan fixat det, men det är aldrig fel med fler.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/riksdagens-uppgifter/beslutar-om-lagar/
Tackar. Tittar på den länken så fort jag får tid över.
Citera
2023-01-19, 18:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det minsta man kan göra är att swisha henne en slant för ett enastående arbete och för löpande omkostnader som livet ute på vägarna medför. Avverkar 1000 mil/månad och käkar vid den lokala korvkiosken. Sånt kostar.
Det är 150 mil mellan södersta Sverige och längst upp i norr fågelvägen. 1000 mil blir 3 sådana resor tur och retur. Tveksamt om de åker så långt på en månad.
Citera
2023-01-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är 150 mil mellan södersta Sverige och längst upp i norr fågelvägen. 1000 mil blir 3 sådana resor tur och retur. Tveksamt om de åker så långt på en månad.

Det har Dumplingarna sagt flera gånger i podden, t ex i avsnittet Rumpbågen. Det är ett jäkla körande med den där svarta Diesel-BMW:n. Det stämmer nog och Saras scoutheder kan man lita på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in