Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
En undring från en lekman givet den här eviga diskussion om växthuseffekten är följande.
1. Givet att vi har den globala temperatur vi har, och.
2. Etablerade forskare alla har fel.
Borde då inte klimatförnekare presentera en alternativ modell till hur det fungerar?
Klimatforskarna säger att vattenånga är en växthusgas som värmer upp planeten. Titta här vad resultatet blev när Tonga kastade upp mängder av vattenånga i atmosfären:
Immediately after the eruption, water vapour radiative cooling dominated the local stratospheric heating/cooling rates
https://www.nature.com/articles/s43247-022-00618-z
Vi har nu bevis för att växthushypotesen är fel. Jag har påpekat många gånger här i tråden att vatten inte värmer upp någonting, att det kyler. För det är vad termodynamiken säger.
När ska ni sluta lyssna på klimatforskarna? De säger ju motsatsen till vad termisk fysik säger. Varför litar ni på de som alltid har fel istället för fysikens lagar?
Nej, man behöver inte visa en annan modell för att visa att klimatforskarna har fel. Fast jag gjorde just det, jag har hela tiden hävdat att vatten och vattenånga är en kylande process, och nu blev min modell bekräftad. Artikeln ovan har falsifierat växthushypotesen. Min modell har prediktiv förmåga.
Citat:
Värmen måste ju komma någonstans ifrån, eller är det så att vi mäter fel, och det är kallare än vad globohomogreta säger till oss.
Vi mäter inte fel, det är klimatforskarna i allmänhet som har en felaktig metod. De gör justeringar av data som ger en uppvärmning som inte finns. Metoden ger en uppvärmning som inte finns i rådata.
Jag har mer tilltro till ett medelvärde av rådata än en metod använd av klimatforskare som alltid har fel i sina prediktioner.
Här har du rådata uppdaterat i realtid. Den visar att vi inte haft uppvärmning på 8 år.
2022 är inte upplagt än, men det var också under normalt.
Previous Years
The recorded global temperature for previous years:
2015 average: 0.98 °F (0.54 °C) below normal
2016 average: 0.48 °F (0.27 °C) below normal
2017 average: 0.47 °F (0.26 °C) below normal
2018 average: 1.33 °F (0.74 °C) below normal
2019 average: 0.65 °F (0.36 °C) below normal
2020 average: 0.00 °F (0.00 °C) below normal
2021 average: 0.20 °F (0.11 °C) below normal
http://temperature.global/