2023-01-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Ja eller hur, citerade mitt inlägg så att du kan läsa det en gång till.

Det handlar om en morsa som kastar ut sin unge som.

Ett hon hoppar av gymnasiet vilket innebär att bidrag för detta dras i så klart

Två Förälldrars försörjningsplikt upphör.
Tre hon är inte ens hemma utan i praktiken bor hon redan någon annan stans. Dessutom så dyker hon inte ens upp när socialen ska ha möten med henne... möten som då självklart i förta hand skulle handla om det nya läget att hon blir av med CSN. Därmed så fick nog denna morsa rådet att anse att kontraktet är brutet.

Socialen daltar knappast med detta utan kommer annars ge halva summan för bostaden, Den andra är ju dotterns som får fixa sin halva men dök inte upp. Morsan måste ju sätta ner foten annars blir hon ju vräkt så klart då ekonomin inte går hop.

Det är så det går till här i den vuxna världen. och jag nämnae inte enns, ja just det... Hon horar, och samtalet är hennes pimp... hahah.... säga till mig att jag inte fattar vem är det som förmodligen har samma sociala status här kanske

men vad handlade det om anser du ? Att saker hänt förut har inte ett skit med det här att göra så sluta svamla massa helt ovidkommande skit tack. Läst på hur vuxenvärlden fungerar i stället.

+++++++ 1
Citera
2023-01-18, 22:08
Medlem
Acevixens avatar
[quote=Brodrude|83162607]

Så du anser du kan jämföra Jewels med Issy?
Jewels har slagit och misshandlat sitt efter barn, Issy är mer vuxen än Jewels någonsin kommer bli.
Citera
2023-01-18, 22:08
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
+++++++ 1
Inte förvånad över att du håller med honom. Slår du dina barn också och snor pengar av dem för att du själv super upp allt? Issy betalar sina räkningar medan Jewels super bort pengarna. Tydligen gör hon helt rätt i era ögon.
Och till Brodrude så behöver du bara läsa mina svar igen då alla dina fel står där redan. T.ex. så var det Jewels som avbokade soc-möten. Nu när Issy är självständig söker hon själv hjälp hos soc. Detta står redan i tråden om du ägnar lite tid åt att läsa istället för projicera dina egna brister på en situation du inte har någon kunskap om.
Citera
2023-01-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Inte förvånad över att du håller med honom. Slår du dina barn också och snor pengar av dem för att du själv super upp allt? Issy betalar sina räkningar medan Jewels super bort pengarna. Tydligen gör hon helt rätt i era ögon.
Och till Brodrude så behöver du bara läsa mina svar igen då alla dina fel står där redan. T.ex. så var det Jewels som avbokade soc-möten. Nu när Issy är självständig söker hon själv hjälp hos soc. Detta står redan i tråden om du ägnar lite tid åt att läsa istället för projicera dina egna brister på en situation du inte har någon kunskap om.

OT
Mina barn gör inte som Issy.
Och jag gör inte som Jewels.
Citera
2023-01-18, 22:41
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
OT
Mina barn gör inte som Issy.
Och jag gör inte som Jewels.
Ditt svar visar tydligt hur du ser på situationen. Issys beteende är det primära och Jewels är det sekundära fastän Jewels är morsan och har förstört Issys liv totalt enda från födseln. Det verkar som att du tycker att barnet ska bete sig vuxet utan att någonsin fått ha en stabil vuxen förebild. Issy har äntligen blivit vuxen själv och har fått vänner som kan stötta henne och tar sig därmed ifrån sin morsas fängelse.

Man måste vara måttligt efterbliven om man inte kan se detta. Det finns liksom mängder med extremt tydliga bevis som inspelningar, domar mm. som visar hur Issy blivit misshandlad både fysiskt och psykiskt. Men ni tycker ändå att Issy gör mer fel än Jewels. Hur sjuk måste man vara för att tycka så? Om ni nu inte trollar bara så klart. Var det Issys fel också när Jewels tog med henne och snattade i en butik när Issy var typ 12-14 år gammal? Ni verkar inte förstå vilka idéer och värderingar det sätter i ett barn. Och du är morsa själv..?
Citera
2023-01-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ditt svar visar tydligt hur du ser på situationen. Issys beteende är det primära och Jewels är det sekundära fastän Jewels är morsan och har förstört Issys liv totalt enda från födseln. Det verkar som att du tycker att barnet ska bete sig vuxet utan att någonsin fått ha en stabil vuxen förebild. Issy har äntligen blivit vuxen själv och har fått vänner som kan stötta henne och tar sig därmed ifrån sin morsas fängelse.

Man måste vara måttligt efterbliven om man inte kan se detta. Det finns liksom mängder med extremt tydliga bevis som inspelningar, domar mm. som visar hur Issy blivit misshandlad både fysiskt och psykiskt. Men ni tycker ändå att Issy gör mer fel än Jewels. Hur sjuk måste man vara för att tycka så? Om ni nu inte trollar bara så klart. Var det Issys fel också när Jewels tog med henne och snattade i en butik när Issy var typ 12-14 år gammal? Ni verkar inte förstå vilka idéer och värderingar det sätter i ett barn. Och du är morsa själv..?

Jag håller med Brodrude och även det som psykologen sa till Jewels när hon var där sist.
Citera
2023-01-18, 22:48
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Jag håller med Brodrude och även det som psykologen sa till Jewels när hon var där sist.
Då vet vi alla att du tycker det är bra att Jewels slagit Issy.
Citera
2023-01-18, 22:56
Medlem
Citat:
Då vet vi alla att du tycker det är bra att Jewels slagit Issy.

Men e du sann eller?
Vart har jag skrivit det?
Har inte skrivit ett skit om det.
Som jag påpekat många ggr. Både Issy och Jewels felar.
Men nu har hon kommit ifrån sin Mamma så det går säkert bra nu framöver
Dags att klippa navelsträngen.
Citera
2023-01-18, 23:01
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Men e du sann eller?
Vart har jag skrivit det?
Har inte skrivit ett skit om det.
Som jag påpekat många ggr. Både Issy och Jewels felar.
Men nu har hon kommit ifrån sin Mamma så det går säkert bra nu framöver
Dags att klippa navelsträngen.
Herregud du och Brodrude passar verkligen bra ihop. Analfabetism och alzheimers är ämnen ni kan bonda över. Det kommer onekligen gå bättre för Issy oavsett vad hon gör så länge hon är borta från sin sjuka mor. Det måste dock vara väldigt jobbigt för henne. Hon bryr sig trots allt om sin mamma vilket hon sagt och visat mångra gånger till skillnad från Jewels som har sagt att Issy förstört hennes liv flera gånger enda sedan Issy var 14 år gammal. Den som klippte navelsträngen var Issy själv. Hur normalt är det egentligen? Det är väl föräldrarna som ska göra det?
Citera
2023-01-18, 23:11
Medlem
Citat:
Herregud du och Brodrude passar verkligen bra ihop. Analfabetism och alzheimers är ämnen ni kan bonda över. Det kommer onekligen gå bättre för Issy oavsett vad hon gör så länge hon är borta från sin sjuka mor. Det måste dock vara väldigt jobbigt för henne. Hon bryr sig trots allt om sin mamma vilket hon sagt och visat mångra gånger till skillnad från Jewels som har sagt att Issy förstört hennes liv flera gånger enda sedan Issy var 14 år gammal. Den som klippte navelsträngen var Issy själv. Hur normalt är det egentligen? Det är väl föräldrarna som ska göra det?

Så du menar att föräldrarna ska klippa navelsträngen? Och kasta ut sina barn på gatan?
Barnen klipper den när dom känner sig mogna för det och även som förälder får man acceptera att dom en dag blir vuxna och går sin egen väg. Om dom så e 12 eller 32 så är och kommer dom alltid att vara ens barn.
Varför tjafsar du med mig?
Aha.. Nu passar jag tydligen ihop med Brodrude. Var det inte Känguru snubben jag skulle lägga in en stöt på
Du vet inte ett skit om mig och att du slänger på mig massa olika diagnoser säger mer om dig själv än mig.
Citera
2023-01-18, 23:41
Medlem
Alltså snälla någon...

Tack till er som försvarar Issy men till er som sitter här och snackar skit kan knipa käft.
Jewels frågar DAGLIGEN Isabelle om pengar som hon sedan sitter och köper alkohol för, hon ringer till Isabelle och säger att hon inte bryr sig om henne och andra sekunden är det tvärt om.
Hon har demoner i sin lilla hjärna som styr henne, ni vet INGENTING om allt som händer mellan Isabelle och hennes mamma. Ni har sett en så liten del av allt men ändå sitter ni här och säger saker som är så jävla sjuka.
"Hon har rätt att kasta ut henne", Det är klart hon har men vem fan gör det?! Hon har gett Jewels mycket pengar men sen super hon upp det och säger att hon inte hjälper till med pengar.
"Hon horar sig", Skulle inte Isabelle hållit på med Onlyfans hade hon inte kunnat åka hemifrån eller inte ge sin mamma några pengar alls.
Jag får i princip ingenting av de pengarna som kommer från Onlyfans och det kan ni fråga Isabelle själva.
Tycker det är så roligt att ni lägger ner tid på att sitta här och snacka skit än vad ni någonsin hade gjort om man stod och pratade face to face?
Jewels har slagit Isabelle, sagt att hon inte betyder något, att hon har förstört allt och en jävla massa annat men ni tycker att Isabelle gör fel? Skeva jävlar
Citera
2023-01-19, 00:01
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KevinVendel
Alltså snälla någon...

Tack till er som försvarar Issy men till er som sitter här och snackar skit kan knipa käft.
Jewels frågar DAGLIGEN Isabelle om pengar som hon sedan sitter och köper alkohol för, hon ringer till Isabelle och säger att hon inte bryr sig om henne och andra sekunden är det tvärt om.
Hon har demoner i sin lilla hjärna som styr henne, ni vet INGENTING om allt som händer mellan Isabelle och hennes mamma. Ni har sett en så liten del av allt men ändå sitter ni här och säger saker som är så jävla sjuka.
"Hon har rätt att kasta ut henne", Det är klart hon har men vem fan gör det?! Hon har gett Jewels mycket pengar men sen super hon upp det och säger att hon inte hjälper till med pengar.
"Hon horar sig", Skulle inte Isabelle hållit på med Onlyfans hade hon inte kunnat åka hemifrån eller inte ge sin mamma några pengar alls.
Jag får i princip ingenting av de pengarna som kommer från Onlyfans och det kan ni fråga Isabelle själva.
Tycker det är så roligt att ni lägger ner tid på att sitta här och snacka skit än vad ni någonsin hade gjort om man stod och pratade face to face?
Jewels har slagit Isabelle, sagt att hon inte betyder något, att hon har förstört allt och en jävla massa annat men ni tycker att Isabelle gör fel? Skeva jävlar
Det kommer alltid finnas sjuka jävlar på internet. Mitt råd är att ignorera dessa personer bara då de, likt Jewels, lever i en helt annan värld och det är sällan man stöter på och behöver hantera sådana IRL. Alla med lite vett i skallen vet att Jewels är en jävla demon och att Issy gör sitt bästa med sina riktigt usla förutsättningar. Folks som Brodrude och Tarmstuvning kommer aldrig att erkänna sig ha fel eller ens ponera tanken att de kan ha fel. Det finns en anledning till varför de försvarar Jewels. De försvarar egentligen sig själva och sina egon. Tragiskt, men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in