2023-01-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Har du missat att morsan slagit dottern? Psykiskt misshandlat dottern, isolerat henne från omvärlden och utnyttjat henne för pengar hela sitt liv?
Har du ett minsta bevis på något av det du påstår
Det har inte med det som händer nu att göra.

Hon har rätt att göra det, Hon ska göra det, Det är en av dom få vettiga grejer hon nånsin gjort på väldigt lång tid.
Citera
2023-01-16, 22:44
Medlem
Litwicks avatar
Förstår du inte att det är konsekvenser av hur Issys uppväxt varit?
Jag är så glad att Issy slår sig fri från denna jävliga tillvaro, och jag hoppas innerligt att det kommer att gå bra för henne!
Vad gäller J så säger jag bara - karma!
Citera
2023-01-17, 13:54
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude

Hon har rätt att göra det, Hon ska göra det, Det är en av dom få vettiga grejer hon nånsin gjort på väldigt lång tid.

Givetvis.
Do ur research innan du uttalar dig så kopiöst dumt.
Citera
2023-01-17, 14:08
Medlem
Citat:

Finns en inspelning där J skriker på då 14 åriga Issy att Issy har förstört hennes och morfars liv och att J önskar att Issy får ett plågsamt liv. Fanns också klipp ifrån när de bodde i Norrköping där Issy får trösta Jewels för J skriker att hon vill dö och att inte förtjänar att leva och att hon är en sån dålig mamma.
Är ju inte konstigt att Issy att får problem om hon har vuxit upp i den miljön.
Citera
2023-01-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superpotato
Finns en inspelning där J skriker på då 14 åriga Issy att Issy har förstört hennes och morfars liv och att J önskar att Issy får ett plågsamt liv. Fanns också klipp ifrån när de bodde i Norrköping där Issy får trösta Jewels för J skriker att hon vill dö och att inte förtjänar att leva och att hon är en sån dålig mamma.
Är ju inte konstigt att Issy att får problem om hon har vuxit upp i den miljön.

ock, Det mamman gjorde nu var ändå normalt och vad varje normal förälder bör göra om något sånt händer. Det är det ända rätta.

Vad som hänt för tio år sen är totalt ointressant och har inte med det som händer nu att göra.

Sen kan man även vända på det, det är bra om den här dottern som för övrigt verkar lika skruvad flyttar så fort som möjligt.
Citera
2023-01-17, 19:13
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
ock, Det mamman gjorde nu var ändå normalt och vad varje normal förälder bör göra om något sånt händer. Det är det ända rätta.

Vad som hänt för tio år sen är totalt ointressant och har inte med det som händer nu att göra.

Sen kan man även vända på det, det är bra om den här dottern som för övrigt verkar lika skruvad flyttar så fort som möjligt.
Om du tycker att Issy är lika skruvad som Jewels så måste du vara grovt utvecklingsstörd vilket är helt ok men då bör du vara medveten om dina begränsningar och tiga. Vad du tycker är normalt spelar ingen roll. Vad som är normalt bestäms av majoriteten och att slå sina "barn" (misshandel + Issy var över 18 + bor inte hemma längre) är inte normalt idag. Eftersom du säger att det som hänt förr i tiden inte är relevant så måste vi förhålla oss till det som är normalt idag. Detta är alltså enligt vad du själv har skrivit.
Citera
2023-01-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Om du tycker att Issy är lika skruvad som Jewels så måste du vara grovt utvecklingsstörd vilket är helt ok men då bör du vara medveten om dina begränsningar och tiga. Vad du tycker är normalt spelar ingen roll. Vad som är normalt bestäms av majoriteten och att slå sina "barn" (misshandel + Issy var över 18 + bor inte hemma längre) är inte normalt idag. Eftersom du säger att det som hänt förr i tiden inte är relevant så måste vi förhålla oss till det som är normalt idag. Detta är alltså enligt vad du själv har skrivit.

Att hora via nätet är det "normalt" och att pimpen ringer hem till en som redan tar en större del av horeriet, hadde du själv haft en normal samtalston med denna herre.

Tycker mer det verkar som en del här i tråden inte förstår att skilja på vad som är normalt eller inte. Jag hadde typ skrikigt värre saker än så om min dotters pimp ringer mig för att föröka tigga en enda krona.

En normal människa hadde inte ringt en morsa för att tigga pengar en normal man jobbar och tjänar egna pengar och hjälper om det är försvarligt.

Fattar du inte dom grejerna så säger det mycket om dig själv och det är knappast så att jag kommer ge mig in i nån mäta vem som vart dummast och mäta med tumstock och nu har den vart lite dummare så nu måste den människan hjälpa... Det som hänt innan är helt ovidkommande.

Det är väl snarare så att socialen skulle tagit barnet redan när hon var liten i alla fall med den är också en annan sak i den här tragiska historien.

Det funkar inte så i verkliga livet.
Citera
2023-01-17, 20:21
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Att hora via nätet är det "normalt" och att pimpen ringer hem till en som redan tar en större del av horeriet, hadde du själv haft en normal samtalston med denna herre.
Har jag sagt att detta är normalt? Nej. Det ändrar inte det faktum att du tycker det är normalt att slå barn vilket var samtalsämnet. Förstår att du vill byta ämne nu

Citat:
Tycker mer det verkar som en del här i tråden inte förstår att skilja på vad som är normalt eller inte. Jag hadde typ skrikigt värre saker än så om min dotters pimp ringer mig för att föröka tigga en enda krona.
Hon skrek mycket värre saker när Issy var 14 år och aldrig hade gjort någonting likt detta. Du verkar inte förstå vad ett mönster är?

Citat:
En normal människa hadde inte ringt en morsa för att tigga pengar en normal man jobbar och tjänar egna pengar och hjälper om det är försvarligt.
Du behöver nog lyssa igen. Samtalet handlade inte om att tigga pengar. Om någon tigger pengar så är det snarare Jewels som har stulit pengar av Issy innan Issy fick kontroll över sitt eget bankkonto.

Citat:
Det är väl snarare så att socialen skulle tagit barnet redan när hon var liten i alla fall med den är också en annan sak i den här tragiska historien.
Det var på väg att hända flera gånger men då flyttade Jewels till en ny kommun varje gång. Som sagt verkar du inte ha någon större insikt i vad som faktiskt pågått i det där hemmet, men ändå är du rapp i käften med hårda ord och fördomar.
Citera
2023-01-17, 22:03
Medlem
Citat:
Har jag sagt att detta är normalt? Nej. Det ändrar inte det faktum att du tycker det är normalt att slå barn vilket var samtalsämnet. Förstår att du vill byta ämne nu

Hon skrek mycket värre saker när Issy var 14 år och aldrig hade gjort någonting likt detta. Du verkar inte förstå vad ett mönster är?

Du behöver nog lyssa igen. Samtalet handlade inte om att tigga pengar. Om någon tigger pengar så är det snarare Jewels som har stulit pengar av Issy innan Issy fick kontroll över sitt eget bankkonto.

Det var på väg att hända flera gånger men då flyttade Jewels till en ny kommun varje gång. Som sagt verkar du inte ha någon större insikt i vad som faktiskt pågått i det där hemmet, men ändå är du rapp i käften med hårda ord och fördomar.

Det är ju du som har svårt att förstå här.

Morsan har rätt enligt lag att kasta ut henne och kan göra det och gjorde det och det är dessutom rätt att göra så nu när hon horar. Du kan gärna böla vidare om vad som hände när hon var fjorton men det drar knappast detta faktum.

Blir ju intressant att se vad som kommer hända i framtiden och vad som kommer bli såå mycket bättre: Knappast troligt men då har hon inte sin morsa att skylla på.
Citera
2023-01-17, 22:32
Medlem
Citat:

Morsan har rätt enligt lag att kasta ut henne och kan göra det och gjorde det och det är dessutom rätt att göra så nu när hon horar. Du kan gärna böla vidare om vad som hände när hon var fjorton men det drar knappast detta faktum.

Blir ju intressant att se vad som kommer hända i framtiden och vad som kommer bli såå mycket bättre: Knappast troligt men då har hon inte sin morsa att skylla på.
Isabelle har väl aldrig skyllt på Jewels? Jewels skyller däremot ofta sina egna problem på Issy.
Citera
2023-01-17, 23:50
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:

Det är omöjligt att snacka med dig för så fort du får lite mothugg så börjar du prata om någonting annat istället
Citera
2023-01-18, 16:37
Medlem
Citat:
Värre än så hadde jag låtit om min dotters Pojkvän ringer och säger så där. Som spelar in Porr med min dotter som har hoppat av skolan. Det hon gör mot sin dotter i sig den här gången är helt rätt om man ser på den här händelsen för sig själv. Att morsan är ett fyllo är inte rätt men är hänt men nu är det fan i mig dags att den här tjejen bor själv så att hon en gång för alla bara har sig själv att skylla på det som händer och sker i livet.

Citat:
Det är omöjligt att snacka med dig för så fort du får lite mothugg så börjar du prata om någonting annat istället

Ja eller hur, citerade mitt inlägg så att du kan läsa det en gång till.

Det handlar om en morsa som kastar ut sin unge som.

Ett hon hoppar av gymnasiet vilket innebär att bidrag för detta dras i så klart

Två Förälldrars försörjningsplikt upphör.
Tre hon är inte ens hemma utan i praktiken bor hon redan någon annan stans. Dessutom så dyker hon inte ens upp när socialen ska ha möten med henne... möten som då självklart i förta hand skulle handla om det nya läget att hon blir av med CSN. Därmed så fick nog denna morsa rådet att anse att kontraktet är brutet.

Socialen daltar knappast med detta utan kommer annars ge halva summan för bostaden, Den andra är ju dotterns som får fixa sin halva men dök inte upp. Morsan måste ju sätta ner foten annars blir hon ju vräkt så klart då ekonomin inte går hop.

Det är så det går till här i den vuxna världen. och jag nämnae inte enns, ja just det... Hon horar, och samtalet är hennes pimp... hahah.... säga till mig att jag inte fattar vem är det som förmodligen har samma sociala status här kanske

men vad handlade det om anser du ? Att saker hänt förut har inte ett skit med det här att göra så sluta svamla massa helt ovidkommande skit tack. Läst på hur vuxenvärlden fungerar i stället.
Senast redigerad av Brodrude 2023-01-18 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in