2023-01-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Sista gäddan är uppenbarligen ett vidrigt kräk som bör avrättas, men han ville ju inte ens träffa barnet utan blev praktiskt taget tvingad till det sjukpensionären Sara kände att det var månader av grooming som höll på att rinna henne ur händerna så hon blev rabiat när hon skrev till honom

Du kan inte ha läst chatloggarna precis innan konfrontationen. Han var väldigt engagerad i att det skulle bli ett möte.
Citera
2023-01-18, 09:55
Bannlyst
Det som är lite intressant är att det är alltid oattraktiva och relativt sletna män som åker dit på dumpen. Tror de verkligen att en ung tonårstjej ska vilja ha dem? Hittills så har väl inte en enda attraktiv person hängts ut.

Samma sak i andra länder när någon hängs ut. Det är alltid samma typ av utseende, överviktiga äldre slitna gubbar. Inte heller ha de stil eller charm i sitt sätt. Finns ingen ung tjej som skulle nappa på någon av dessa. Därför undrar jag egentligen var poängen med såna här fjanterier här.

Ok jag ska ge dumpen cred för de få fallen där någon varit tidigare dömd våldtäkt och utnyttjat någon på riktigt åkt dit. En liten del av alla har faktiskt varit riktigt farliga.Fast säkert över 90 % av alla uthängda är bara kåta gubbar som aldrig någonsin hade haft en chans. Jag tycker bara det borde finnas bättre sätt än att hänga ut folk.Tror inte uthängningarna egentligen leder till något bra i slutändan.
Senast redigerad av 60minuter 2023-01-18 kl. 09:58.
Citera
2023-01-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Det som är lite intressant är att det är alltid oattraktiva och relativt sletna män som åker dit på dumpen. Tror de verkligen att en ung tonårstjej ska vilja ha dem? Hittills så har väl inte en enda attraktiv person hängts ut.

Samma sak i andra länder när någon hängs ut. Det är alltid samma typ av utseende, överviktiga äldre slitna gubbar. Inte heller ha de stil eller charm i sitt sätt. Finns ingen ung tjej som skulle nappa på någon av dessa. Därför undrar jag egentligen var poängen med såna här fjanterier här.

Ok jag ska ge dumpen cred för de få fallen där någon varit tidigare dömd våldtäkt och utnyttjat någon på riktigt åkt dit. En liten del av alla har faktiskt varit riktigt farliga.Fast säkert över 90 % av alla uthängda är bara kåta gubbar som aldrig någonsin hade haft en chans. Jag tycker bara det borde finnas bättre sätt än att hänga ut folk.Tror inte uthängningarna egentligen leder till något bra i slutändan.

Men gud gäddorna är skyldiga till ofredande. Och dom vill ju ha sex med små tjejer som är enkla byten för dem. Jätte många gäddor som får napp.
Citera
2023-01-18, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Men gud gäddorna är skyldiga till ofredande. Och dom vill ju ha sex med små tjejer som är enkla byten för dem. Jätte många gäddor som får napp.

Jag tror att med tanke på sociala medier så vet tjejerna om vilka faror som lurar på nätet. Och hur många unga tonårstjejer är det ens som går med på att träffa en äldre man när hon vet om hans ålder och hur han ser ut? Måste vara extremt liten skara av tjejer.

Är man så pass lätt manipulerad att man träffar en 60 årig man och göra saker man inte vill bara för att han säger det,så kan man bli precis lika manipulerad och tvingad av någon jämnårig kille.
Senast redigerad av 60minuter 2023-01-18 kl. 10:07.
Citera
2023-01-18, 10:14
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Du kan inte ha läst chatloggarna precis innan konfrontationen. Han var väldigt engagerad i att det skulle bli ett möte.
Du menar dem där han skrev ”vill inte träffa dig eftersom du är under 15” eller vadå? Och Sara gaslightade honom genom att ge honom dåligt samvete?
Citera
2023-01-18, 10:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag kan absolut erkänna att jag känner en primitiv skadeglädje när jag tittar på Dumpens videos.
Starkt av dig som ogillar Dumpen att erkänna att det är en underhållning.

Citat:
Men jag antar att vi kan enas om att underhållningen det ger är ett mycket svagt argument för deras existens?
Vi är eniga där, det är ett svag argument. Men nog skulle väl även en råbarkad dumpenhatare som du kunna medge att det finns ett visst existensberättigande givet att de förfinar och förbättrar sina metoder samt riktar in sig på verkligt heta fall, eller anser du verkligen att hela konceptet är förkastligt oavsett vilket?
Citera
2023-01-18, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Starkt av dig som ogillar Dumpen att erkänna att det är en underhållning.

Vi är eniga där, det är ett svag argument. Men nog skulle väl även en råbarkad dumpenhatare som du kunna medge att det finns ett visst existensberättigande givet att de förfinar och förbättrar sina metoder samt riktar in sig på verkligt heta fall, eller anser du verkligen att hela konceptet är förkastligt oavsett vilket?
Förkastligt är ett starkt ord. Problematiskt är ett bättre.

Rent principiellt ogillar jag tanken på att lura folk att begå handlingar i syfte att sätta dit dem, just för att personen kanske aldrig någonsin hade gjort något sådant utan att bli lockad. De flesta människor skulle begå brottsliga handlingar givet särskilda omständigheter. Bara för att ta ett trivialt exempel. Du hittar en hundralapp på gatan. Lämnar du in den till polisen eller behåller du den?

Jag skrev ett ganska långt inlägg där jag utvecklar tankarna här (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Men det är inte direkt så att jag tycker synd om de gäddorna som velat möta upp med en morsa och ha analsex med hennes unge tills den gråter. Det handlar inte om det. I många av fallen har jag personligen tyckt att gäddan fått exakt vad hen förtjänar. Men frågan är vem som ska avgöra det. Jag är inte rätt person.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-01-18 kl. 11:00.
Citera
2023-01-18, 11:27
Medlem
Senaste gäddan ser så obehagligt bekant ut. Kan svära på att jag sett honom eller rent av träffat honom i något sammanhang. Vet någon mer om vad han jobbar med eller rör sig i för kretsar? Skall ha varit gift tidigare. Inte orkat läsa domen , blir äcklad och irriterad.
Citera
2023-01-18, 11:32
Medlem
Sommargays avatar
164 till 121 polers på fejjan sen igår för Mikael.
Citera
2023-01-18, 11:43
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
164 till 121 polers på fejjan sen igår för Mikael.

Tror han hade 175 då jag precis hittade honom. Är snart 0
Citera
2023-01-18, 12:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Förkastligt är ett starkt ord. Problematiskt är ett bättre.

Rent principiellt ogillar jag tanken på att lura folk att begå handlingar i syfte att sätta dit dem, just för att personen kanske aldrig någonsin hade gjort något sådant utan att bli lockad. De flesta människor skulle begå brottsliga handlingar givet särskilda omständigheter. Bara för att ta ett trivialt exempel. Du hittar en hundralapp på gatan. Lämnar du in den till polisen eller behåller du den?

Jag skrev ett ganska långt inlägg där jag utvecklar tankarna här (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Men det är inte direkt så att jag tycker synd om de gäddorna som velat möta upp med en morsa och ha analsex med hennes unge tills den gråter. Det handlar inte om det. I många av fallen har jag personligen tyckt att gäddan fått exakt vad hen förtjänar. Men frågan är vem som ska avgöra det. Jag är inte rätt person.
Det går inte att jämföra stöld av en hundralapp som man hittar på gatan med att förgripa sej på ett barn.
Har du bättre exempel?
Citera
2023-01-18, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det går inte att jämföra stöld av en hundralapp som man hittar på gatan med att förgripa sej på ett barn.
Har du bättre exempel?
Om du vägrar svara på mina frågor så ska du heller inte ställa frågor till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in