2023-01-18, 10:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag kan absolut erkänna att jag känner en primitiv skadeglädje när jag tittar på Dumpens videos.
Starkt av dig som ogillar Dumpen att erkänna att det är en underhållning.

Citat:
Men jag antar att vi kan enas om att underhållningen det ger är ett mycket svagt argument för deras existens?
Vi är eniga där, det är ett svag argument. Men nog skulle väl även en råbarkad dumpenhatare som du kunna medge att det finns ett visst existensberättigande givet att de förfinar och förbättrar sina metoder samt riktar in sig på verkligt heta fall, eller anser du verkligen att hela konceptet är förkastligt oavsett vilket?
Citera
2023-01-18, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Starkt av dig som ogillar Dumpen att erkänna att det är en underhållning.

Vi är eniga där, det är ett svag argument. Men nog skulle väl även en råbarkad dumpenhatare som du kunna medge att det finns ett visst existensberättigande givet att de förfinar och förbättrar sina metoder samt riktar in sig på verkligt heta fall, eller anser du verkligen att hela konceptet är förkastligt oavsett vilket?
Förkastligt är ett starkt ord. Problematiskt är ett bättre.

Rent principiellt ogillar jag tanken på att lura folk att begå handlingar i syfte att sätta dit dem, just för att personen kanske aldrig någonsin hade gjort något sådant utan att bli lockad. De flesta människor skulle begå brottsliga handlingar givet särskilda omständigheter. Bara för att ta ett trivialt exempel. Du hittar en hundralapp på gatan. Lämnar du in den till polisen eller behåller du den?

Jag skrev ett ganska långt inlägg där jag utvecklar tankarna här (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Men det är inte direkt så att jag tycker synd om de gäddorna som velat möta upp med en morsa och ha analsex med hennes unge tills den gråter. Det handlar inte om det. I många av fallen har jag personligen tyckt att gäddan fått exakt vad hen förtjänar. Men frågan är vem som ska avgöra det. Jag är inte rätt person.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-01-18 kl. 11:00.
Citera
2023-01-18, 11:27
Medlem
Senaste gäddan ser så obehagligt bekant ut. Kan svära på att jag sett honom eller rent av träffat honom i något sammanhang. Vet någon mer om vad han jobbar med eller rör sig i för kretsar? Skall ha varit gift tidigare. Inte orkat läsa domen , blir äcklad och irriterad.
Citera
2023-01-18, 11:32
Medlem
Sommargays avatar
164 till 121 polers på fejjan sen igår för Mikael.
Citera
2023-01-18, 11:43
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay

Tror han hade 175 då jag precis hittade honom. Är snart 0
Citera
2023-01-18, 12:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Förkastligt är ett starkt ord. Problematiskt är ett bättre.

Rent principiellt ogillar jag tanken på att lura folk att begå handlingar i syfte att sätta dit dem, just för att personen kanske aldrig någonsin hade gjort något sådant utan att bli lockad. De flesta människor skulle begå brottsliga handlingar givet särskilda omständigheter. Bara för att ta ett trivialt exempel. Du hittar en hundralapp på gatan. Lämnar du in den till polisen eller behåller du den?

Jag skrev ett ganska långt inlägg där jag utvecklar tankarna här (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

Men det är inte direkt så att jag tycker synd om de gäddorna som velat möta upp med en morsa och ha analsex med hennes unge tills den gråter. Det handlar inte om det. I många av fallen har jag personligen tyckt att gäddan fått exakt vad hen förtjänar. Men frågan är vem som ska avgöra det. Jag är inte rätt person.
Det går inte att jämföra stöld av en hundralapp som man hittar på gatan med att förgripa sej på ett barn.
Har du bättre exempel?
Citera
2023-01-18, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det går inte att jämföra stöld av en hundralapp som man hittar på gatan med att förgripa sej på ett barn.
Har du bättre exempel?
Om du vägrar svara på mina frågor så ska du heller inte ställa frågor till mig.
Citera
2023-01-18, 12:04
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har du bättre exempel?
Vi pratar om en fantasi där en tonåring har frivilligt sex med en snuskgubbe. Du kan inte jämföra den med en fantasi som går ut på att en snuskgubbe förgriper sig på ett riktigt barn.
Citera
2023-01-18, 12:35
Medlem
bajskorvsgregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay

Otroligt att han hade vänner på Facebook mtp att han var fälld för våldtäkt?

Hur fan kan man leva med sig själv om man håller på med sånt här? Söker underåriga och verkar helt besatt att få ha sex med unga tjejer. Meningslösa människor..
Citera
2023-01-18, 12:43
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorvsgreger
Otroligt att han hade vänner på Facebook mtp att han var fälld för våldtäkt?

Hur fan kan man leva med sig själv om man håller på med sånt här? Söker underåriga och verkar helt besatt att få ha sex med unga tjejer. Meningslösa människor..

Namn på senaste kräket tack!
Citera
2023-01-18, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torch
Namn på senaste kräket tack!
Rebus finns i tråden
Citera
2023-01-18, 13:05
Medlem
Torchs avatar