2023-01-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Jag tyckte den var för seg. Och att den påminde för mycket om Jägarna. Så alla dessa lovord förstår jag inte.
Dessutom ser Pernilla August ut som att hon är den blonda tjejens mormor när det är scener från nittiotalet. Det går inte inte ihop? Vacker filmat är det dock, det får jag ge dom.

Pernilla August är Mias (från 90-talet) mamma på riktigt 😉 Mia spelas av Alba August Annies (Pernillas roll på 70-talet) spelas oxå av en av hennes döttrar, Asta August. Men jag kan hålla med om att "mormodern" inte åldrats långsamt på 18 år 😄
Citera
2023-01-17, 22:49
Medlem
Nu har jag tuggat mig igenom två avsnitt men är inte helt såld. Jag gillar boken och det är berättelsen därifrån som bär serien. Skådespeleriet är många gånger svagt. När Lassgård är med så lyfter det hela men annars finns det inte så mycket att hurra för.

Och vad fan har dom gjort med ljudsättningen? Ofta svårt att höra vad som sägs. För att inte prata om dessa jävla hundskall som ska klippas in i tid och otid.

Jag kommer fortsätta kolla.

Och för er som tycker berättelsen är rörig, det är för er som Vampire diaries görs.
Citera
2023-01-18, 01:29
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ja, du är ensam

https://kritiker.se/serier/handelser-vid-vatten/

Hahahaha, vad kultur-journalister tycker är inget facit.
Det är ju samma anhängare som står på bjudfesterna med den här typen av skådisar & författare och solar sig i glansen från klubben av inbördes beundran 😂
Citera
2023-01-18, 01:39
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Propaganda. Symboliken är solklar.
Den allvetande överlägsne och upplyste stadsbon (makteliten, globalisterna) ska lära de dumma landsortsborna (svenskarna) hur landet egentligen ska fungera. Svenskens sätt att leva ska ifrågasättas och förlöjligas och givetvis ges upp till förmån för den nya kulturen och det nya styret, till allas "glädje".

Får jag bara fråga... vem är den upplysta stadsbon i de två första avsnitten. Om du tänker på Mia så är ju hon totalt vilsekommen och faktiskt klandervärld. Har du sett serien eller passar du bara på att, ännu en gång, sjunga ut om globalism etc för att tråden har många läsare?
Citera
2023-01-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Får jag bara fråga... vem är den upplysta stadsbon i de två första avsnitten. Om du tänker på Mia så är ju hon totalt vilsekommen och faktiskt klandervärld. Har du sett serien eller passar du bara på att, ännu en gång, sjunga ut om globalism etc för att tråden har många läsare?
Frågan jag svarade på gällde svenska filmer i allmänhet, om hur den duktige stadsbon talade om för de dumma bönderna hur livet egentligen ska levas. Det var ett stickspår. Det var inte en kommentar gällande serien i fråga.
Citera
2023-01-18, 16:42
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Det funkar, Chrome och googla, öppna i svt-appen.
https://www.google.com/search?q=h%C3...=UTF-8#vuanr=4

07.21 avsnitt 3 så lär sig Annie mjölka en getjävel.

Man måste alltså googla sig till avsnittet och öppna i svt-appen, det går inte att bläddra efter avsnittet direkt i appen.
Får verkligen inte detta att funka..
Citera
2023-01-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Får verkligen inte detta att funka..

Sjukt.

Jag har Android och Chrome.
Söker på: händelser vid vatten avsnitt
Överst i sökresultatet visas alla avsnitt, 3 & 4 fungerar. Klickar på tex Avsnitt 3 och den öppnas i SVT-appen, trycker på Spela utan syntolkning. Fungerar varje gång.

https://www.bildtagg.se/bild/sl09tpiodk1z9qavjbqaf1j
Senast redigerad av Klimare 2023-01-18 kl. 16:54.
Citera
2023-01-18, 17:23
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Sjukt.

Jag har Android och Chrome.
Söker på: händelser vid vatten avsnitt
Överst i sökresultatet visas alla avsnitt, 3 & 4 fungerar. Klickar på tex Avsnitt 3 och den öppnas i SVT-appen, trycker på Spela utan syntolkning. Fungerar varje gång.

https://www.bildtagg.se/bild/sl09tpiodk1z9qavjbqaf1j
Nu fick jg det att funka! Går bra med crome på iPhone, öppna i SVT app och sen casta till tvn
Citera
2023-01-18, 22:07
Medlem
Citat:
Nu fick jg det att funka! Går bra med crome på iPhone, öppna i SVT app och sen casta till tvn

Funkar för mig med och får upp övriga avsnitt men just avsnitt 3 hittar jag inte bland sökresultaten hur jag än gör?

Edit: Glöm det, nu hittade jag det när jag lade till att jag ska söka efter just avsnitt 3.
Senast redigerad av Menlonson 2023-01-18 kl. 22:11.
Citera
2023-01-18, 22:13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Skön serie!
Citera
2023-01-19, 00:12
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Skön serie!

Kan inget annat än att hålla med. Välgjort på alla dess plan. Inget woke eller förort.
Citera
2023-01-19, 00:39
Medlem
Vilket e morden som inspirerat författaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in