Citat:
Ursprungligen postat av
Sparisss
Grejen är att jag är inte ute efter rus utan medicinsk effekt.. det är det jag e rädd för att det kommer avta vid dosen och sen måste höjas..?! Men som sagt, jag kan inget om det här… jag kanske blandar ihop rus vs medicinsk effekt..å tänker försvinner ruset ( om man nu får ett sådant vid 20 mg ) så försvinner också den medicinska effekten. Om du förstår hur jag menar?

Som sagt, nybörjare på detta.
Jag förstår nog vad du menar. Saken är den att dosering för medicinskt effekt och rus är olika för dessa LM. Det är det som är så fint med de. Men även mellan olika preparat finns det en skillnad.
För jag började med ritalin för att plugga och där fick jag ett smått rus, men med attentin fick jag inte det minsta rus. Så den är även säkrare på det viset. Minns också att den inte hade nån påtaglig effekt på mitt hjärta heller som den förstnämnda.
Sen förstår jag att du inte är ute efter rus utan mer är rädd för den, men det behöver du inte vara för när den är medicinskt effektiv så kommer du inte ha nått rus än.
Juste, har provat konventionell amfetamin också. Och där får man verkligen microdosera för att kunna plugga, för ruset slår pang! Det är alltså en stor skillnad mellan dessa läkemedel och gatudrogen.