2023-01-17, 19:03
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Tom och Linnea ger sin version av händelsen där Linneas ex slår in rutan på Toms bil.

Marie Jacobsson från Knapptryckarna har lagt upp videon och deltar gör även Roland från nätverket.

https://www.youtube.com/watch?v=c3Pl_jN09_4

Usch, det där var jobbigt att kolla på. Men Tom är helt oberörd och tycker det blir bra material att sända ut.
2023-01-17, 19:09
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Citera gärna den, kunde inte hitta något när jag skummade genom allt (dagens) material.

Det är ett Facebook-inlägg med youtube-länk (när han är hos sin mor) postat i morse ca kl 7.

Utdrag för systerns kommentarer:

” Henrik Svensson jag är hans syster och jag kommer aldrig förlåta honom. Det han gjort är oförlåtligt spelar ingen roll hur sjuk han än är. .
Han har ljugit och förnedrat min pappa. Han psykar ner min mamma 😢.
Hans egna fel att han ej får lån. Så inte mitt fel om han mister gården. Det sorgliga är att båda mister gården pga hans beteende .
Lätt för honom att skylla allt på mig och mamma .
Han utnyttjar pappas självmord för att själv få uppmärksamhet och bekräftelse 😡.
Min pappa har aldrig varit drabbad av några myndigheter. Det är bara Tom som vill hitta en syndabock för hans egna dåliga samvete.
Han framställer hela tiden som att det är han som drivit gården . Det var min hjälte och far som drev denna fina gård. Denna gård som nu Tom förstör. Han har lyckats bli anmäld till Länsstyrelsen. Hela trädgården är förstörd och en massa inuti ladugården.
Han gör allt tvärtemot vad min far stod för.
Jag miste min far och bror 3/7😢. För den människa Tom blivit är inte min bror.
Det ända vi velat är att hjälpa honom men vi inser nu att han är bortom all räddning”

” Ida Karlman Jag har inte velat kommentera något här innan då jag inte vill hänga ut honom då vi förstår han behöver professionell hjälp men jag blir så trött på honom. Alla anklagelser om mig, min familj och mamma. Han flyr från allt istället. Märks han inte trivs att va på gården då han aldrig vill vara där. Tycker bara det är synd att han inte förstår att han sabbar sitt liv så här.
Han är en helt annan människa efter självmordet.
Min mamma lider så av detta. Hon har som tur så fina grannar och vänner och släkt som
finns för henne. Tack alla fina ni som finns för oss ni vet vilka ni är ❤️”

” Petter Niklasson ja de är världens snällaste och finaste människor❤️. Vi saknar min pappa och mamma sin man. Han var så otroligt snäll och fin människa. Han stod mig och min familj väldigt nära. Vi pratade varje dag och fick han någon dag ledigt så var det till oss han ville åka.
Vi har aldrig haft bråk och konflikter i vår familj innan. Allt startade då Tom blev besatt av att hitta en syndabock.
Jag sa direkt att jag inte kunde sköta några djur då jag bor 25 mil från gården. Så mitt förslag va att arrendera ut ladugården men att ha kvar gården. Men det ville inte Tom så han lovade att sköta djuren gratis då han och sambon hade så bra ekonomi. Sen vet ju alla hur det gått och nu skyller han allt på mig.
Det spelar ingen roll vad vi säger han tolkar att vi bara vill han illa och han ser allt som sitt.”
2023-01-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Citera gärna den, kunde inte hitta något när jag skummade genom allt (dagens) material.

12 timmar sedan. Kommentar under videon: "Familjen som sviker. Bla bla bla."
"jag är hans syster och jag kommer aldrig förlåta honom. Det han gjort är oförlåtligt spelar ingen roll hur sjuk han än är. .
Han har ljugit och förnedrat min pappa. Han psykar ner min mamma 😢."

Här får man misstanken att det är T själv som är en av anledningarna till pappans suicid. Enligt systern har pappan aldrig haft några anmärkningar på gården.
2023-01-17, 19:27
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Ni som känner Tom och med tanke på filmen där han skäller på sin mor. Tror ni att Tom kan ge sig på paret från rättegången som han skrek lögnare efter? I så fall måste polisen få vetskap om detta.
Du menar paret som är åtalade för vållande till Donias död?
2023-01-17, 19:28
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Det va vidrigt att ta del av. Klarade inte av att se mer än några minuter.

Vad är det han vill få ur sin stackars mor? Bevis för att han jobbat 200% (16h/dag) med gården under faderns sjukdom för att kunna fakturera dödsboet för detta?
Tompa valde att frivilligt hjälpa till på gården och vill nu fakturera för denna tid. Betalar dödsboet fakturan han ställt ut så kommer han bli förmögen.
2023-01-17, 19:30
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Han har skickat faktura till dödsboet på 2,3 miljoner för jobb under flera år. Fast fadern sa de skulle sälja djuren när han blev sjuk. Vägrade Tom utan gjorde det helt frivilligt fadern hade inte en aning. Då hade han aldrig fått vara på gården och härja som han gjort. Tycker så synd om fadern som fick stå ut med hans diktator fasoner

Citat:
Ja och han har gjort likadant nu efter faderns död. Fast han sa han skulle göra det gratis för han och sambon hade så bra ekonomi. Sen blev han av med jobbet och slut med sambon. Då gör han en egen faktura igen och kräver betalt 😂😂 den banken nekar betala ut på 180k och han fattar inte varför….

Så han har försökt fakturera 2,3 miljoner INNAN den här fakturan!? När var det - före eller efter faderns bortgång?
2023-01-17, 19:32
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Han har skickat faktura till dödsboet på 2,3 miljoner för jobb under flera år. Fast fadern sa de skulle sälja djuren när han blev sjuk. Vägrade Tom utan gjorde det helt frivilligt fadern hade inte en aning. Då hade han aldrig fått vara på gården och härja som han gjort. Tycker så synd om fadern som fick stå ut med hans diktator fasoner
Tänk att vara hans pappa och ha en dominant uppvarvad och psykotisk Tompa, som aldrig sover, som pressar dig att ta olika beslut för att bibehålla / utöka gårdens verksamhet?
2023-01-17, 19:38
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Ja, så har jag uppfattat det. Och så skall han ha dagboken. Den som farmor har skrivit i.
Det var fruktansvärt att se och höra. Fullständigt omskakande. Jag hade hjärtklappning en lång stund efteråt. Bara höra honom vråla "sluta lipa, jag är så trött på allt självömkande!" Jo, karln är psykiskt sjuk, jag vet. Men att inte alls inse att självömkande är vad han håller på med. Hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Denna dagbok är det viktigaste i livet säger han

Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Jag tänker att det är en dagbok över gårdens skötsel. Det är tio år i den sa han.

Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Yrkar på 10 års fängelse för systern om den förstörts.

Citat:
Ja och den är inte hans utan farmoderns. Tillhör inte dödsboet utan han ser allt på gården som sitt. Varför ska inte de andra få läsa i den? Glömmer att faderns syster med har barn som kanske vill läsa i den. Nä nä bara Tom som ska ha allt. Sjukt girig. Fruktansvärt

Rätta mig om jag har fel nu men bråket med mamman är en gammal video, dagar/veckor gammal, och när han hotade att stå utanför systerns hus och ringa polisen tills dom gav tillbaka dagböckerna så fick han tillbaka dom. I en video häromdagen visade han att dom var tillbaka och i nästa andetag var det någon del av en myntsamling han misstänkte var borta som han ville ha tillbaka.
2023-01-17, 19:44
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ja och han har gjort likadant nu efter faderns död. Fast han sa han skulle göra det gratis för han och sambon hade så bra ekonomi. Sen blev han av med jobbet och slut med sambon. Då gör han en egen faktura igen och kräver betalt 😂😂 den banken nekar betala ut på 180k och han fattar inte varför….
Betala, annars blir du filmad!!!
2023-01-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Rätta mig om jag har fel nu men bråket med mamman är en gammal video, dagar/veckor gammal, och när han hotade att stå utanför systerns hus och ringa polisen tills dom gav tillbaka dagböckerna så fick han tillbaka dom. I en video häromdagen visade han att dom var tillbaka och i nästa andetag var det någon del av en myntsamling han misstänkte var borta som han ville ha tillbaka.
Han blandar lite när han lägger ut sina samtal med sin mamma och sin syster så en del är inte nya
2023-01-17, 19:47
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Vad är det för dagbok han dillar om? Verkar ju helt maniskt.
2023-01-17, 19:55
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Så han har försökt fakturera 2,3 miljoner INNAN den här fakturan!? När var det - före eller efter faderns bortgång?
Allt efter faderns död. Så snäll och hjälpsam är han. Genomrutten person fy fan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in