Citat:
Ursprungligen postat av
Diskmaskinsmedel
Citera gärna den, kunde inte hitta något när jag skummade genom allt (dagens) material.
Det är ett Facebook-inlägg med youtube-länk (när han är hos sin mor) postat i morse ca kl 7.
Utdrag för systerns kommentarer:
” Henrik Svensson jag är hans syster och jag kommer aldrig förlåta honom. Det han gjort är oförlåtligt spelar ingen roll hur sjuk han än är. .
Han har ljugit och förnedrat min pappa. Han psykar ner min mamma 😢.
Hans egna fel att han ej får lån. Så inte mitt fel om han mister gården. Det sorgliga är att båda mister gården pga hans beteende .
Lätt för honom att skylla allt på mig och mamma .
Han utnyttjar pappas självmord för att själv få uppmärksamhet och bekräftelse 😡.
Min pappa har aldrig varit drabbad av några myndigheter. Det är bara Tom som vill hitta en syndabock för hans egna dåliga samvete.
Han framställer hela tiden som att det är han som drivit gården . Det var min hjälte och far som drev denna fina gård. Denna gård som nu Tom förstör. Han har lyckats bli anmäld till Länsstyrelsen. Hela trädgården är förstörd och en massa inuti ladugården.
Han gör allt tvärtemot vad min far stod för.
Jag miste min far och bror 3/7😢. För den människa Tom blivit är inte min bror.
Det ända vi velat är att hjälpa honom men vi inser nu att han är bortom all räddning”
” Ida Karlman Jag har inte velat kommentera något här innan då jag inte vill hänga ut honom då vi förstår han behöver professionell hjälp men jag blir så trött på honom. Alla anklagelser om mig, min familj och mamma. Han flyr från allt istället. Märks han inte trivs att va på gården då han aldrig vill vara där. Tycker bara det är synd att han inte förstår att han sabbar sitt liv så här.
Han är en helt annan människa efter självmordet.
Min mamma lider så av detta. Hon har som tur så fina grannar och vänner och släkt som
finns för henne. Tack alla fina ni som finns för oss ni vet vilka ni är ❤️”
” Petter Niklasson ja de är världens snällaste och finaste människor❤️. Vi saknar min pappa och mamma sin man. Han var så otroligt snäll och fin människa. Han stod mig och min familj väldigt nära. Vi pratade varje dag och fick han någon dag ledigt så var det till oss han ville åka.
Vi har aldrig haft bråk och konflikter i vår familj innan. Allt startade då Tom blev besatt av att hitta en syndabock.
Jag sa direkt att jag inte kunde sköta några djur då jag bor 25 mil från gården. Så mitt förslag va att arrendera ut ladugården men att ha kvar gården. Men det ville inte Tom så han lovade att sköta djuren gratis då han och sambon hade så bra ekonomi. Sen vet ju alla hur det gått och nu skyller han allt på mig.
Det spelar ingen roll vad vi säger han tolkar att vi bara vill han illa och han ser allt som sitt.”