2023-01-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
T skriker till sin mor att det var "de", alltså modern och systern, som fått honom avstängd från FB. Han är ju i full gång där så nu är han då inte avstängd. Har han varit det tidigare, någon som vet?

det var typ bara 24 timmar och för några veckor sedan
2023-01-17, 18:14
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Ni som känner Tom och med tanke på filmen där han skäller på sin mor. Tror ni att Tom kan ge sig på paret från rättegången som han skrek lögnare efter? I så fall måste polisen få vetskap om detta.

Det va vidrigt att ta del av. Klarade inte av att se mer än några minuter.

Vad är det han vill få ur sin stackars mor? Bevis för att han jobbat 200% (16h/dag) med gården under faderns sjukdom för att kunna fakturera dödsboet för detta?
2023-01-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
det var typ bara 24 timmar och för några veckor sedan

Tack! Omöjligt att hänga med i allt här. Orkar inte se och lyssna på allt han lägger ut heller. Tur för mig att andra här i tråden informerar om vad utläggningarna handlar om så kan vi som har känsliga ögon och öron välja vad vi vill ta del av.
2023-01-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ni som känner Tom och med tanke på filmen där han skäller på sin mor. Tror ni att Tom kan ge sig på paret från rättegången som han skrek lögnare efter? I så fall måste polisen få vetskap om detta.
Han säger i någon film idag att de måste åka till deras ridskola och deras hem . Han tycker alltså att det är ok att åka iväg och filma ridskoleelever och vid ett familjen som åtminstone förr hade barn med särskilda behov
2023-01-17, 18:20
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att det är av intresse för polisen.. Det har ju accelererat med en otäck hastighet nu..
2023-01-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet

Vad är det han vill få ur sin stackars mor? Bevis för att han jobbat 200% (16h/dag) med gården under faderns sjukdom för att kunna fakturera dödsboet för detta?

Ja, så har jag uppfattat det. Och så skall han ha dagboken. Den som farmor har skrivit i.
Det var fruktansvärt att se och höra. Fullständigt omskakande. Jag hade hjärtklappning en lång stund efteråt. Bara höra honom vråla "sluta lipa, jag är så trött på allt självömkande!" Jo, karln är psykiskt sjuk, jag vet. Men att inte alls inse att självömkande är vad han håller på med. Hela tiden.
2023-01-17, 18:27
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet

Han har skickat faktura till dödsboet på 2,3 miljoner för jobb under flera år. Fast fadern sa de skulle sälja djuren när han blev sjuk. Vägrade Tom utan gjorde det helt frivilligt fadern hade inte en aning. Då hade han aldrig fått vara på gården och härja som han gjort. Tycker så synd om fadern som fick stå ut med hans diktator fasoner
2023-01-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ja, så har jag uppfattat det. Och så skall han ha dagboken. Den som farmor har skrivit i.
Det var fruktansvärt att se och höra. Fullständigt omskakande. Jag hade hjärtklappning en lång stund efteråt. Bara höra honom vråla "sluta lipa, jag är så trött på allt självömkande!" Jo, karln är psykiskt sjuk, jag vet. Men att inte alls inse att självömkande är vad han håller på med. Hela tiden.
Denna dagbok är det viktigaste i livet säger han
2023-01-17, 18:29
Medlem
potatislandets avatar
Citat:

Hans liv är en kombination av självömkan och verklighetsflykt.

Och för att fortsätta reda ut begreppen - hans egna förslag till att dela upp arvet är en ”avbetalning” till systern? Så han vill inte förstå vad arvsrätten innebär. Heller inte begreppet inflation.
2023-01-17, 18:29
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Vi har i sverige något som kallas för Domstolsrid.
Domstolsfrid
Vad heter det på lagspråk? Inget svar när man söker på Google.
Förr fanns något som hette Tingsfrid. Men jag tror den är borttagen.
2023-01-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Jag tänker att det är en dagbok över gårdens skötsel. Det är tio år i den sa han.
2023-01-17, 18:30
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Yrkar på 10 års fängelse för systern om den förstörts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in