2023-01-17, 18:32
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Han har skickat faktura till dödsboet på 2,3 miljoner för jobb under flera år. Fast fadern sa de skulle sälja djuren när han blev sjuk. Vägrade Tom utan gjorde det helt frivilligt fadern hade inte en aning. Då hade han aldrig fått vara på gården och härja som han gjort. Tycker så synd om fadern som fick stå ut med hans diktator fasoner

Ok så utan överenskommelse eller underlag så är det en faktura helt ”tagen ur luften”?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Hans liv är en kombination av självömkan och verklighetsflykt.

Och för att fortsätta reda ut begreppen - hans egna förslag till att dela upp arvet är en ”avbetalning” till systern? Så han vill inte förstå vad arvsrätten innebär. Heller inte begreppet inflation.

Han tycks inte förstå så mycket alls. Han har helt enkelt "tappat det". När man läser hans systers kommentar på hans FB förstår man ganska mycket.
Medlem
Nu sitter de hos någon äldre dam som ls tagit hästar samt en hund från .
Malin är vid sidan av någonstans och deltar inte eftersom hon är i stort behov av någon medicin som de ska hämta , verkar som hon inte tagit med sig tillräckligt med medicin.
2023-01-17, 18:33
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Denna dagbok är det viktigaste i livet säger han
Ja och den är inte hans utan farmoderns. Tillhör inte dödsboet utan han ser allt på gården som sitt. Varför ska inte de andra få läsa i den? Glömmer att faderns syster med har barn som kanske vill läsa i den. Nä nä bara Tom som ska ha allt. Sjukt girig. Fruktansvärt
2023-01-17, 18:35
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ok så utan överenskommelse eller underlag så är det en faktura helt ”tagen ur luften”?
Ja såklart kommer aldrig advokaterna godkänna den. Det förstår ju alla. Hela byggden känner ju till detta att fadern sa sälj djuren
2023-01-17, 18:37
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Han tycks inte förstå så mycket alls. Han har helt enkelt "tappat det". När man läser hans systers kommentar på hans FB förstår man ganska mycket.

Citera gärna den, kunde inte hitta något när jag skummade genom allt (dagens) material.
2023-01-17, 18:37
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Ja såklart kommer aldrig advokaterna godkänna den. Det förstår ju alla. Hela byggden känner ju till detta att fadern sa sälj djuren

Ja jag tänker att det generellt är omöjligt att få igenom såna fakturor oavsett bransch och sammanhang
2023-01-17, 18:38
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Nej han kan eller förstår ingenting. Som han är svagbegåvad eller lite efterbliven
2023-01-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu sitter de hos någon äldre dam som ls tagit hästar samt en hund från .
Malin är vid sidan av någonstans och deltar inte eftersom hon är i stort behov av någon medicin som de ska hämta , verkar som hon inte tagit med sig tillräckligt med medicin.

Malin 'är nere' eftersom det sprids en massa skit skriver Carolin K i kommentarerna.
2023-01-17, 18:44
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ja jag tänker att det generellt är omöjligt att få igenom såna fakturor oavsett bransch och sammanhang
Ja och han har gjort likadant nu efter faderns död. Fast han sa han skulle göra det gratis för han och sambon hade så bra ekonomi. Sen blev han av med jobbet och slut med sambon. Då gör han en egen faktura igen och kräver betalt 😂😂 den banken nekar betala ut på 180k och han fattar inte varför….
2023-01-17, 18:48
Medlem
Citat:
Jag tänker att det är en dagbok över gårdens skötsel. Det är tio år i den sa han.
Ja det är en sådan typ av dagbok , där man skriver lite om vädret, första svalan , när det ena och den andra sås eller skördas, när det är kalas osv
Den tillhör hans farmor och i förlängningen hans mamma ,Tom och hans syster .
Verkar som han tror att den på något sätt ska bevisa att han ska ha retroaktivt betalt för arbete på gården med miljonbelopp trots att det låter som om det Tom som drivit på byggnation av maskinhall och inköp av större maskiner än nödvändigt
Tom har byggt och inrett lokal ute i ladugården med fullutrustat kök , det lär inte varit pappans ide eftersom sådan lokal bara finns på stora gårdar och är till för personal
2023-01-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Citera gärna den, kunde inte hitta något när jag skummade genom allt (dagens) material.

Jag ska se om jag hittar igen den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in