Citat:
Ursprungligen postat av
JerryCotton
Fabriken jag jobbade på har bommat igen för runt 20 år sedan. Ja, vi fick äta hur mycket pommes vi ville. Potatisen var ju inte färdig när den kom från produktionsbandet utan bara förfriterad. Vi hade dock fritöser i lokalerna för kvalitetskontroll osv. och där kunde man laga sig en portion när man ville. Kryddor fick man ta med sig hemifrån om man ville ha det, det enda som fanns var salt.
Vi fick ta hem en 5 kg låda var tredje månad eller så. Vet inte hur det funkar på andra ställen.
Du behöver nog ingen utbildning, bara att söka. Speciellt hårt var det inte heller, hände dock ibland att man var tvungen att skyffla några ton pommes för hand i en skottkärra när något transportband pajade och ingen märkte det och hann stoppa skiten.
Finns det något liknande ställe som din fabrik?
Har du någon erfarenhet? Tror du att dem du har nämnt skulle låta de anställda äta hur mycket pommes dem vill under lunchen?
Jag undrar om du vet om hur pommes är? Alltså nyttigheten, protein finns det väl typ inget i? Fett? Kolhydrater?
När du säger hur mycket du ville, menar du HUR MYCKET DU VILLE?
Var det svårt att få jobb där?
Pommes är väl bara potatis? Förutom friteringen så är det väl egentligen bara som att äta potatis? Potatis med salt på då. Och potatis är ju ganska nyttigt, så det är väl friteringen som gör det onyttigt? Eller är jag helt fel ute?