2023-01-17, 13:01
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Themokid
Dicks fru (Toms mamma) ärvde väl gården och pengarna?🤔. Är väl därför Tom kräver pengar från banken och lön?

Gården står lixsom i mammans namn😳.
Det låter som det kan stämma. Hon ärver allt av sin make så länge som det ej finns särkullbarn? Eller har jag missförstått?

Det framstår som att Tompa försöker driva in fakturan han har på dödsboet genom att ge sig på sin mamma... hur mycket har han ställt ut som faktura? 2,4 Mkr?
2023-01-17, 13:04
Medlem
Rättegången i Lund är intressant. Det är ett så kallat enskilt åtal. Jag tror inte att det blir någon fällande dom efter att ha lyssnat på vad bekanta sagt om vad som hittils framkommit.
Det är flera åklagare som lagt ned målet tidigare, så chansen att lyckas är minimal, men den finns.

Tom fattar inte grunderna i ärendet så därför analyserar han ärendet som djävulen läser bibeln.
2023-01-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themokid
Dicks fru (Toms mamma) ärvde väl gården och pengarna?🤔. Är väl därför Tom kräver pengar från banken och lön?

Gården står lixsom i mammans namn😳.
Om det inte skrivits något testamente om att maken/makan ska "sitta i orubbat bo" så har barnen rätt att få ut sin del av arvet (50% till maken/makan och 50% till barnen).
Resten av arvet fördelas när den andra föräldern avlider.
2023-01-17, 13:07
Medlem
DolfRacers avatar
Dom har pratat om nån protestaktion i Göteborg snart. Men hittar inget om tid och plats. Nån här som har koll på det? Vore intressant att kanske gå och titta på spektaklet.
2023-01-17, 13:09
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Det låter som det kan stämma. Hon ärver allt av sin make så länge som det ej finns särkullbarn? Eller har jag missförstått?

Det framstår som att Tompa försöker driva in fakturan han har på dödsboet genom att ge sig på sin mamma... hur mycket har han ställt ut som faktura? 2,4 Mkr?
Om Toms mamma och pappa var gifta vid pappans bortgång har hans mamma i egenskap av efterlevande maka rätt att få hela arvet från pappan före barnen (3 kap. 1 § 1 stycket ärvdabalken).

https://lawline.se/answers/kan-barn-...erlevande-make

Tompa måste behandla sin mor väl, annars får han inget. Nu tycks han försöka istället driva henne till Stroke... hon måste skyddas.
2023-01-17, 13:11
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Rättegången i Lund är intressant. Det är ett så kallat enskilt åtal. Jag tror inte att det blir någon fällande dom efter att ha lyssnat på vad bekanta sagt om vad som hittils framkommit.
Det är flera åklagare som lagt ned målet tidigare, så chansen att lyckas är minimal, men den finns.

Tom fattar inte grunderna i ärendet så därför analyserar han ärendet som djävulen läser bibeln.
Polis & åklagare skyddar sin kollega som drivit fosterhemmet?
2023-01-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Finns det ett gåvobrev eller testamente?
Ja enligt testamente så är det Tom och systern som ärver hälften av gården åtminstone är det så det sägs från Tom, system och mamman .
Har aldrig nämnts ett ord om att mamman skulle ha del i gården
2023-01-17, 13:12
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Det som bekymrar mig nest i hela denna historien är att det finns indivier i denna rättshaveriströra som kan tänkas sitta i klorna på främmande stat i syfte att förstöra och bringa kaos i landet. Jag tänker främst på de två hästtjejerna i Skåne, privatetektiven, hon med alla hundar i Varberg, råttgubben, samt förhudsfritte med flera. Alla dessa har vi tagit upp i denna samt den förra tråden.

I och med Toms relation till M@lin kan vi nog vara säkra på att SÄPO tittar på grupperingen. Att få Tom att snurra till det är en jätteprestigesak för andra element här i världen som vill oss illa. Tom är fd officer. Vilken skada kan detta leda till? Vi behöver nog inte hjälpa den processe genom att jävlas med Tom utan låt oss hellre titta närmare på hans entourages dolda agendor i stället. Jag tror att vi kan få både en dokusåpa samt en thriller av enna råd.

Bra summerat, kunde inte sammanfattat min oro kring hela den här soppan bättre själv.
2023-01-17, 13:14
Medlem
Citat:

Nej , det blir nog ingen som döms möjligtvis kanske socialtjänsten får en erinran .
Advokaten uppför sig tveksamt när hon sitter och pratar om rättegången med Tom , hon borde veta bättre
2023-01-17, 13:15
Medlem
potatislandets avatar
Citat:

Att åka direkt från den där rättegången för att träffa författarinnan M R (som han dessutom stödköpt 40 böcker av) visar hur lite nånting hänger ihop i Toms uppfattning av verkligheten.
2023-01-17, 13:16
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolfRacer
Dom har pratat om nån protestaktion i Göteborg snart. Men hittar inget om tid och plats. Nån här som har koll på det? Vore intressant att kanske gå och titta på spektaklet.

Det nämndes Stockholm onsdag också i helgen om jag inte hörde fel.
2023-01-17, 13:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att avbetala med 10-20' per månad innebär att gården måste ha den summan i vinst per månad samt även den "lön" han själv tänker sig ta ut och där har han sagt att det räcker med 15 000 kr

Jepp. Undra om det han betecknar som lön i budgetkalkylen är lön åt sig själv eller avlöning av folk som ska sköta allt medan han härjar runt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in