2023-01-17, 09:45
Medlem
potatislandets avatar
Ljudfilen i all ära men tonläget generellt har skruvats upp nu. Tar del av liven från tidigt i morse.

Tom efterlyser en ny Nürnberg-rättegång för tjänstemän och riksdagsledamöter.
Sveriges landshövdingar (23 st) ska gripas, det är tydl dom som har störst makt enl Tom.
2023-01-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrplay

Sedan har jag en fundering: Är det inte vissa här som är väldigt nära till stämpling och anstiftan till brott!? (Vet inte riktigt vad en moderator säger om detta?)

Är det brottsligt att lära någon hyfs?
2023-01-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan60
Är det brottsligt att lära någon hyfs?

Vi vet nog vad du menar! Samt jag skrev väldigt nära!
2023-01-17, 09:57
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Här har det hänt mycket ser jag!

Ska bli intressant att se vart ljudfilen kommer ifrån. 🤔
Är det inte från dom själva, kan det då bli fråga om förtal!? Tänker på de/er som för vidare ljudklippet.
Och jag kan väl hålla med Tom att vad han har för förhållande och vad de gör, får väl de bestämma själva!! Eller?
(Finns ju ett känt uttryck, från en känd brottare som skulle passa här)

Sedan har jag en fundering: Är det inte vissa här som är väldigt nära till stämpling och anstiftan till brott!? (Vet inte riktigt vad en moderator säger om detta?)

Förtal är civilrättsligt, när en part anser sitt rykte med uppsåt befläckat och vill ha ersättning för den ekonomiska skada detta orsakat. Tror du Tom skulle kunna bevisa att något som skrivits här orsakat honom ekonomisk skada, mer än den skada han orsakar sig själv, när diskussionsmaterialet kommer från hans egen FB?
2023-01-17, 10:03
Medlem
Citat:

Är det inte från dom själva, kan det då bli fråga om förtal!? Tänker på de/er som för vidare ljudklippet.
Och jag kan väl hålla med Tom att vad han har för förhållande och vad de gör, får väl de bestämma själva!! Eller?

Är inte Tom väldigt nära stämpling och anstiftan till brott med när han uppmanar folket att agera mot diverse tjänstemän på myndigheter , läkare och familjehemsförälder och få dessa att förlora allt samt se till att de döms
2023-01-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Förtal är civilrättsligt, när en part anser sitt rykte med uppsåt befläckat och vill ha ersättning för den ekonomiska skada detta orsakat. Tror du Tom skulle kunna bevisa att något som skrivits här orsakat honom ekonomisk skada, mer än den skada han orsakar sig själv, när diskussionsmaterialet kommer från hans egen FB?

Ja nä jag vet inte, där av min fråga!
2023-01-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är inte Tom väldigt nära stämpling och anstiftan till brott med när han uppmanar folket att agera mot diverse tjänstemän på myndigheter , läkare och familjehemsförälder och få dessa att förlora allt samt se till att de döms

Så du menar att vi ska då "sänka" oss till hans nivå?? 🤔
2023-01-17, 10:09
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:

Tom Lutmark har själv valt att bli en sk offentlig person. När han härjar och far runt i hela Sverige. Och aggressivt framför sina åsikter. Där han bla anklagar andra människor för brott..

Tom har ett enkelt val. Att bara sluta spela in kränkande material på andra människor och lägga ut det på Facebook o youtube..

Allt som står i den här tråden har han själv lagt ut på sin egen Facebook och youtube.
Samt på Marie Jakobssons youtubekanal. Där han hänger ut andra privata människor och gör dom illa.
Han för samman några av Sveriges värsta rättshaverister. Och rent kriminella typer.
Den här tråden är enbart en reaktion på det.

Det här kan sluta riktigt illa om han inte stoppas. Han har redan skadat flera både vuxna och barn.

Ljudfilen kan vara läckt av någon som står honom nära. Med en egen agenda. Det är inga väna timida människor precis som är med på den.
Den är mest bara dråplig och tafatt. Därav upplevs den bara som komisk. Och en parantes i allt annat som han skadar människor med. Så vi kan släppa den nu.

De flesta här vill bara att han slutar med det. Tar bort sitt inspelade material. Och går med på att få vård, hjälp och stöd. Han är nu polisanmäld 5 gånger.
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-17 kl. 10:30.
2023-01-17, 10:09
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Så du menar att vi ska då "sänka" oss till hans nivå?? 🤔

Kan hålla med om att det spårat lite kring den här ljudfilen, i övrigt är det Tom själv som är bäst på att förstöra för sig själv och de han omger sig med.

Senast för några timmar sedan kan du ta del av material som angränsar till uppvigling.
2023-01-17, 10:13
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ja nä jag vet inte, där av min fråga!

Frågetecknet skrevs retoriskt, svaret är nej.
2023-01-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tom Lutmark har själv valt att bli en sk offentlig person. När han härjar och far runt i hela Sverige. Och berättar sina åsikter.

Allt som står i den här tråden har han själv lagt ut på sin egen Facebook och youtube.
Samt på Marie Jakobssons youtubekanal. Där han hänger ut andra privata människor och gör dom illa. Han för samman några av Sveriges värsta rättshaverister. Det här kan sluta illa om han inte stoppas. Ljudfilen kan vara läckt av någon som står honom nära. Den är mest bara dråplig och tafatt. Och en parantes i allt annat som han skadar människor med.

De flesta här vill bara att han slutar med det. Och går med på att få vård, hjälp och stöd. Han är nu polisanmäld 5 gånger.

Ja absolut att det är han själv som gör handlingarna.
Men man vill gärna gottar sig i det lite på vägen!
Om det är någon annan som har läckt den, så borde det väl gå under olaga inspelning?
Har inte orkat läsa igenom övriga 70 trådar och kanske har missat detta men hur är han polisanmäld 5 gånger?
2023-01-17, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Frågetecknet skrevs retoriskt, svaret är nej.

Men personen som ev lagt ut ljudfilen har ju velat honom illa. Fanns väl inget annat syfte än det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in