2023-01-17, 00:02
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Nja Johan hade flyttat ut men kom tillbaka runt jul/nyår och sov i sängen Lukas flyttade in i Augusti sommaren innan. Så vems var sängen?
Skilsmässan var inte klar juridiskt bara.
Bellas troligen och ägs den med någon så är det Johan eftersom dom är gifta och delat säng långt innan Lukas kom in i bilden.
Citera
2023-01-17, 00:04
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweeeden
Vi fattar att du backar upp henne till 100% i detta. Troligtvis bör du vara väldigt nära henne för du är typ den enda här som tar hennes parti. Det finns ingen normal människa som skaffar ett barn med någon, struntar helt i barnet, tar hem sitt ex och skickar ut hennes nyfödda barns pappa på soffan för att man ska prova bli ihop med sitt ex igen. Denna människan förtjänar inte gå på gatorna utan att bli spottad på.
Allt man läser om henne i fupen gör att det vänder sig i magen.
Hon är en vidrig människa och borde dömas i rätten även hon, för att hon är retarded.
Hon har inte struntat helt i barnet vilket du skulle veta om du läste hela förundersökningen och inte försökte ha tungan upp i arslet på Lukas.
Barnet överlevde när det var hon som var hemma och föräldraledig.
Har du funderat på det
Annars kanske det är dags att du gör det.
Citera
2023-01-17, 00:09
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Bellas troligen och ägs den med någon så är det Johan eftersom dom är gifta och delat säng långt innan Lukas kom in i bilden.
Dom ÄR INTE gifta
Citera
2023-01-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Jaa en sak som talar för att skakningen skedde dagen innan är ju att både L och pojkarna berättat att J inte skrikit under natten vilket hon annars brukade göra, kanske hade hon börjat bli påverkad av skadorna helt enkelt
Och äta ville hon inte heller.
Citera
2023-01-17, 00:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Dom ÄR INTE gifta
Dom var då i alla fall.
Så Lukas har ju inget att gnälla om när det gäller det.
Nu är det väl enbart hennes säng då.
Citera
2023-01-17, 00:13
Medlem
Jag förstår inte exakt vad I jobbar med. Någon som kan förklara? Och jo, jag har läst FUPen och vet att hon är "arbetsledare på ett bygge" men det säger mig ingenting. De jag känner som jobbar på byggen och har någon sorts chefsroll har läst till ingenjör eller liknande på ett universitet eller högskola. I har inte ens klarat gymnasiet och jobbade som undersköterska innan, så jag förstår inte riktigt. Hon borde inte vara kvalificerad att ens gå in på en byggarbetsplats.
Citera
2023-01-17, 00:15
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag förstår inte exakt vad I jobbar med. Någon som kan förklara? Och jo, jag har läst FUPen och vet att hon är "arbetsledare på ett bygge" men det säger mig ingenting. De jag känner som jobbar på byggen och har någon sorts chefsroll har läst till ingenjör eller liknande på ett universitet eller högskola. I har inte ens klarat gymnasiet och jobbade som undersköterska innan, så jag förstår inte riktigt. Hon borde inte vara kvalificerad att ens gå in på en byggarbetsplats.
Läs igen du måste ha läst dåligt.
I utbildar sig samtidigt som hon arbetar.

Från förundersökningen
Jag är arbetsledare på PEAB i Nyköping och jag pluggar till betongingenjör. Jag har kommit
in på platschefsutbildningen. Jag började jobba på PEAB för 1,5 år sedan.
Senast redigerad av silopsilop 2023-01-17 kl. 00:29.
Citera
2023-01-17, 00:17
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Hon ska ha varit bra på att använda knäskydden enligt säkra källor på stan.
Finns en krog vid en tågstation där hon har synts flitigt genom att tillfredsställa män. En av dessa men kan ha, varit en person som ansett att "Åh ja denna kvinna kan vi använda som arbetsledare". Och Hipp som happ, fick hon även ett jobb utan att behöva prestera.

Sliddjuret bör steriliseras och fängslas!
Citera
2023-01-17, 00:20
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Hon ska ha varit bra på att använda knäskydden enligt säkra källor på stan.
Finns en krog vid en tågstation där hon har synts flitigt genom att tillfredsställa män. En av dessa men kan ha, varit en person som ansett att "Åh ja denna kvinna kan vi använda som arbetsledare". Och Hipp som happ, fick hon även ett jobb utan att behöva prestera.

Sliddjuret bör steriliseras och fängslas!
En annan trolig förklaring kan vara att en nära vän eller släkting hjälpte henne få jobbet, men eftersom Isabella har x antal diagnoser och inte är särskilt smart alls! Så fick hon sköta administrativa uppgifter och blev kallad arbetsledare.
Dock...detta med krogen vid tågstation är fortfarande sant.
Citera
2023-01-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Följdfrågorna från FUP:en:

Fhl Mm. Och vad menar du när du säger att mamma kan vara det?
E Att mamma kan vadå?
Fhl Du sade att du förstod inte varför Lukas var misstänkt för brott.
E Mm. Faktiskt. Det är han...
Fhl Och då sade du att mamma kan...
E Ja, för att han aldrig... han... hon är aldrig med mig och Vincent eller Junie.
Fhl Nej.
E Och sen, hon var inte ens hemma när det hände...
Fhl Nej.
E ... för hon var borta hos en kompis.

Stackars E kan alltså inte begripa hur L skulle kunna vara kapabel till detta men han kan tro att mamman skulle kunna vara det (hade hon varit hemma). Det säger mycket.

Ja, det säger jättemycket. Ingen av barnen säger att Lukas någonsin blir arg, inte ens när de beskriver att han skriker och stampar i golvet. Det beskriver båda pojkarna som att L "är trött". Pojkarna verkar inte uppleva honom som arg ens när han uppenbart blir arg eller frustrerad. Däremot berättar båda pojkarna upprepade gånger om I:s instabila humör och att hon jämt får raseriutbrott. Synd att förhörsledaren inte frågar ut pojkarna mer om hennes aggressionsutbrott utan bara ställer följdfrågor om L.
Citera
2023-01-17, 00:25
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Läs igen du måste ha läst dåligt.
I utbildar sig samtidigt som hon arbetar.

Jag är arbetsledare på PEAB i Nyköping och jag pluggar till betongingenjör. Jag har kommit
in på platschefsutbildningen. Jag började jobba på PEAB för 1,5 år sedan.

Kompis,du har precis avslöjat för hela flashback vem du är.
Citera
2023-01-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Kompis,du har precis avslöjat för hela flashback vem du är.

Jag tror att det bara är ett citat från I från FUP:en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in