2023-01-27, 18:56
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Ja det är fascinerande hur säker den här människan är på att Lukas ljuger. Det finns inget "tror" , det är helt odiskutabelt , Lukas ljuger (!). Det är också helt odiskutabelt , Lukas är ett svin och helt värdelös på typ allt , utom att ljuga....förstås. Men han var väldigt betrodd att ta hand om alla barn när det behövdes , när han underlättade för I att ragga nytt. Synd att han hamnade i den här sekten......

Mycket märkligt att sitta och försvara I till absurdum och samtidigt tycka att L är ett jävla as och svin. Men ändå är det I som lämpar över allt ansvar på L för att hålla sig helt borta för att slippa sitt föräldraansvar. Så I tyckte han klarade ett spädbarn, 2 små barn, städning, matning, disk, tvätt, höns, kycklingar, kaniner och en aktiv hund?
Det är så motsägelsefullt så det blir löjligt.
I är en obehaglig, vidrig, vedervärdig, oansvarig, manipulativ mänska som under inga omständigheter bör ha hand om barn.
Hon borde skämmas över sitt agerande och bristande föräldraansvar. Men en fullblodsegoist. Usch 🤮
Citera
2023-01-27, 19:03
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Känner du henne väl?
Vad är det jag inte borde tro på menar du?

Varför drar du in mig i besluten som gäller Bellas barn?
Jag drar mina slutsatser efter att han dödat ett barn och med stöd av de lögner och det skitsnack vi ser i förundersökningen samt hur han gått runt och matat en historia till flera olika människor.
Bella visste väl ingenting om det före J död och före hon har kunnat läsa i förundersökningen om hur skitspridaren gått på.
Hon tyckte han var jobbig och ville att han skulle flytta men hon trodde ju inte att han skulle skada barnen.
Du kan läsa om det i förundersökningen.

Ja du kan ju fundera på varför "jag drar in dig " 😁
Citera
2023-01-27, 19:06
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Mycket märkligt att sitta och försvara I till absurdum och samtidigt tycka att L är ett jävla as och svin. Men ändå är det I som lämpar över allt ansvar på L för att hålla sig helt borta för att slippa sitt föräldraansvar. Så I tyckte han klarade ett spädbarn, 2 små barn, städning, matning, disk, tvätt, höns, kycklingar, kaniner och en aktiv hund?
Det är så motsägelsefullt så det blir löjligt.
I är en obehaglig, vidrig, vedervärdig, oansvarig, manipulativ mänska som under inga omständigheter bör ha hand om barn.
Hon borde skämmas över sitt agerande och bristande föräldraansvar. Men en fullblodsegoist. Usch 🤮
Vilken 23 årig förälder klarar inte det?
Mer än Lukas menar jag som dödade sitt barn.
Hur många yngre mammor har inte slitit långt längre med en långt tyngre börda utan att få sympatier och utan att döda sina barn.
Det här äckelkletandet med sympati och förståelse för att han är "pojke" får mig att spy faktiskt.
Bella har gjort ett stort jävla misstag och det var när hon blev tillsammans med Lukas babykiller
Citera
2023-01-27, 19:09
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Ja du kan ju fundera på varför "jag drar in dig " 😁
Nej faktiskt inte.
Det är fullständigt obegripligt att du vill dra in mig i besluten kring hennes barn som dessutom sker innan Lukas babykiller dödar ett barn och det finns en förundersökning att läsa.
Helt obegripligt.
Citera
2023-01-27, 19:11
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Nej faktiskt inte.
Det är fullständigt obegripligt att du vill dra in mig i besluten kring hennes barn som dessutom sker innan Lukas babykiller dödar ett barn och det finns en förundersökning att läsa.
Helt obegripligt.

Fullt begripligt att du tycker det är obegripligt , inte förvånad alls .
Citera
2023-01-27, 19:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Vilken 23 årig förälder klarar inte det?
Mer än Lukas menar jag som dödade sitt barn.
Hur många yngre mammor har inte slitit långt längre med en långt tyngre börda utan att få sympatier och utan att döda sina barn.
Det här äckelkletandet med sympati och förståelse för att han är "pojke" får mig att spy faktiskt.
Bella har gjort ett stort jävla misstag och det var när hon blev tillsammans med Lukas babykiller

Åter igen och igen och igen!!!!!!
Du sitter och försvarar den vidriga I och samtidigt tycker L är ett as. Samtidigt vet du att I tyckte det var helt rätt att hålla sig hemifrån och lämpa över allt på L!!!!
Har du svårt att förstå vad du själv skriver och påstår? Så svårt kan det väl inte vara?
Citera
2023-01-27, 19:15
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Åter igen och igen och igen!!!!!!
Du sitter och försvarar den vidriga I och samtidigt tycker L är ett as. Samtidigt vet du att I tyckte det var helt rätt att hålla sig hemifrån och lämpa över allt på L!!!!
Har du svårt att förstå vad du själv skriver och påstår? Så svårt kan det väl inte vara?
Det du citerar försvarar inte någon någonstans.
Det konstaterar att du tycks ha en vedervärdig vurm och sympati för män som dödar barn.
Nej jag vet inte att hon tyckte det.
Vet du det.
För i förundersökningen framgår det att hon gör det när han blir för jobbig och hon därför drar sig för att var hemma.
Hon vill att han flyttar.
Lukas dödade ett barn det är svårt att bli så mycket mer förtjänt av titeln as än det.
Citera
2023-01-27, 19:20
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det du citerar försvarar inte någon någonstans.
Det konstaterar att du tycks ha en vedervärdig vurm och sympati för män som dödar barn.
Nej jag vet inte att hon tyckte det.
Vet du det.
För i förundersökningen framgår det att hon gör det när han blir för jobbig och hon därför drar sig för att var hemma.
Hon vill att han flyttar.
Lukas dödade ett barn det är svårt att bli så mycket mer förtjänt av titeln as än det.

Så nu menar du att eftersom I tyckte det var jobbigt därhemma så är det rätt av henne att hålla sig borta, skita i sitt föräldraansvar och sina barn?
Hon lämnar inte bara lilla J utan struntar även i sina pojkar.
Inser du att det beteendet är inte förenligt med att vara en förebild och bra mamma?
Citera
2023-01-27, 19:24
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Vilken jävla soppa att utreda. Jag tog mig igenom större delar av FUPen och läsningen är ju allt annat än munter, vilken tragedi. Denna händelse om något bör väcka debatt om att vissa människor ska inte bli föräldrar. Att uttala sig om vem som åstadkommit skadorna och slutligen döden för stackars J blir säkert svårt att bedöma, men min känsla är att både B & L ger ett lättat intryck att J försvann.

B verkar inte direkt vara en kandidat för "mom of the year", och L verkar vara för ung och oerfaren för att ta hand om spädbarn. Det mest ironiska i det hela är att L motsatte sig larmoperatörens instruktioner, och sedan sitter i förhör och försvarar sig själv med felaktiga detaljer hur HLR utförs på spädbarn. Att ryggdunka ett spädbarn som varit obevakat för att utesluta de satt i halsen är bra tänkt, och sedan ska man börja med 5st inblåsningar, men L verkar ha tyckt annorlunda och känt han visste bäst. Stackars pojke som glidit in på helt fel spår, han ska sitta i ett svettigt spelrum med Fortnite på skärmen, inte agera förälder.

En fällande dom lär det nog bli, men straffet lär inte bli speciellt högt, tyvärr.
Hela ditt inlägg så jag håller med dig utom i att det inte går att säga vem som dödat barnet.
Det fetade reagerade jag också på.
Tillsammans med hur han hela tiden beskriver sig själv och sin egen betydelse så verkar han ha en rejält "grandios personlighetsuppfattning" och sannolikt någon personlighetsstörning där det passar in.
Nej dessvärre blir straffet aldrig högt när det handlar om spädbarn eller små barn vilket är helt sjukt och borde ändras.
Citera
2023-01-27, 19:28
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Så nu menar du att eftersom I tyckte det var jobbigt därhemma så är det rätt av henne att hålla sig borta, skita i sitt föräldraansvar och sina barn?
Hon lämnar inte bara lilla J utan struntar även i sina pojkar.
Inser du att det beteendet är inte förenligt med att vara en förebild och bra mamma?
"Rätt av"
Var har jag skrivit det?
Det är en förklaring till att hon höll sig borta.
Du sitter där som en moralfitta och anklagar henne för mord eller delaktighet för att hon inte agerar efter dom moraliska ramar du klistrar på andra.
För egen del saknar du ju uppenbarligen moral totalt.
Inser du att rättsfallet inte handlar om ifall hon var en "bra förebild" eller inte.
Ett barn har dödats
Landa i det och kom in i matchen till jävla kossa
Citera
2023-01-27, 20:22
Medlem
Citat:
Känner du henne väl?

Jag drar mina slutsatser efter att han dödat ett barn och med stöd av de lögner och det skitsnack vi ser i förundersökningen samt hur han gått runt och matat en historia till flera olika människor.
Bella visste väl ingenting om det före J död och före hon har kunnat läsa i förundersökningen om hur skitspridaren gått på.
Hon tyckte han var jobbig och ville att han skulle flytta men hon trodde ju inte att han skulle skada barnen.

Ok berätta hur du vet vad som hände.
Hur nära är du henne?? Vad vet hon och du?? Varför är du så aggressiv?
Citera
2023-01-27, 20:55
Medlem
Citat:
Känner du henne väl?

Lukas ljuger säger du, tror du då att också E ljuger i detta förhör, nej ett mer sanningsenligt barn får man nog leta efter, eller du tror kanske att L har sagt till E att han skall säga allt detta.

Detta är scannat ur Video förhör med E 27/7-22, Lukas grips 25/7-22 och kan under inga omständigheter ha talat om för E vad han skall säga i ett eventuellt polisförhör .

Fhl Mm. Berätta för mig, vilka är det som är i din familj?
E Mamma, Lukas, pappa och Junie och Vincent.
Fhl Och Vincent. Ja. Mm. Och berätta lite för mig om Lukas.
E Lukas är den enda som tar hand om mig, Vincent och Junie. Mamma, hon gör ingenting
med mig och Vincent... eller jo, hon är iväg med mig ibland för... Senast jag var iväg
med mamma, det var när jag var på en våffelbutik och träffade någon kompis men
annars var det flera månader sen jag var iväg med mamma. Hon gör ingenting med oss,
mig, Vincent och Junie längre
Senast redigerad av Trulse53 2023-01-27 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in