Citat:
Ursprungligen postat av
Gold94
Allt du skriver är bara trådsanningar, hänvisa gärna till en källa för vad du skriver om en mamma.
Sen kan du återkomma så får vi se om dina "egna antaganden" stämmer!!
Usch, hoppas inte sonen går in här och läser..
Börja läs. Dessutom var det absolut första jag skrev "
Om informationen i tråden är sanning" sluta dampa och läs texterna innan du börjar kriga, du framstår bara som en idiot. Gör som personen i din avatar, analysera och läs innan du yttrar dig.
Jag ska dumma ned det ordentligt så t.o.m du kanske fattar vad jag menar.
Av vad man kunnat läsa/förstå genom tråden hittills:
Bra Mamma i grunden.
Barn som älskar henne.
Mamma som gillar att hjälpa människor.
Mamma gillar att hjälpa människor kanske för mycket, och inte inser potentiella konsekvenser med det.
Mamma gör slut med EX. (Någonstans här mellan raderna)
Mamma blir tillsammans med ett erkänt psykfall. Oerhört ansvarslöst gentemot sin familj och framförallt barn att beblanda dem med såna människor.
Mamma blir (kanske!) mördad av påstått psykfall. Resultatet av ovan.
En sund förälder skulle ALDRIG tillåta en sådan människa in i ens familj. Du kan skriva hur mycket du vill till motsats.
Mamman i det här fallet är absolut inte fri från skulden av att lämna sina barn utan moder. Fattar du inte detta är du hopplös. Det betyder inte att hon inte var en bra mamma under tiden hon var vid liv, förutom det där med ansvarstagande som man som förälder borde.
Hur hade du tyckt om din förälder blev tillsammans med ett pundande psykfall? Oansvarsfullt agerat. Det riskerar allas relationer i familjen fysiskt och psykiskt.
Jag tycker synd om barnen som jag redan skrivit, och inte nog med att dom måste handskas med denna sorg, utan även den ilska dom kommer behöva växa upp med.