2023-01-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Men att som mature kvinna vara skriven hos sin unga son skapar ju extremt många red flagg.

Sen att bli ihop med en superpundare/psykfall le Grande gör ju att alla undrar vad som fan har hänt.

Antingen fick hon en psykos eller så gick hon in i grovt missbruk av amfetamin.

Kanske en kombination.

Citat:
Nä inte många. Kanske 4 st i hela Sverige.

Personligen aldrig hört talas om nåt liknande under mina 39 jordesnurr.

Citat:
Stort skämt. Jo men då är det pundarmammor från Edefors gatan
Hon var vad jag förstått frånskild. Att få en lägenhet kan ta mellan fem - tio år beroende på vart man söker. Alla har inte pengar att köpa sig boende. Är du "39 jordsnurr" så borde du veta att det är bostadsbrist i princip hela sverige idag.
Citera
2023-01-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Allt du skriver är bara trådsanningar, hänvisa gärna till en källa för vad du skriver om en mamma.
Sen kan du återkomma så får vi se om dina "egna antaganden" stämmer!!
Usch, hoppas inte sonen går in här och läser..

Börja läs. Dessutom var det absolut första jag skrev "Om informationen i tråden är sanning" sluta dampa och läs texterna innan du börjar kriga, du framstår bara som en idiot. Gör som personen i din avatar, analysera och läs innan du yttrar dig.

Jag ska dumma ned det ordentligt så t.o.m du kanske fattar vad jag menar.

Av vad man kunnat läsa/förstå genom tråden hittills:

Bra Mamma i grunden.
Barn som älskar henne.
Mamma som gillar att hjälpa människor.
Mamma gillar att hjälpa människor kanske för mycket, och inte inser potentiella konsekvenser med det.
Mamma gör slut med EX. (Någonstans här mellan raderna)
Mamma blir tillsammans med ett erkänt psykfall. Oerhört ansvarslöst gentemot sin familj och framförallt barn att beblanda dem med såna människor.
Mamma blir (kanske!) mördad av påstått psykfall. Resultatet av ovan.

En sund förälder skulle ALDRIG tillåta en sådan människa in i ens familj. Du kan skriva hur mycket du vill till motsats.

Mamman i det här fallet är absolut inte fri från skulden av att lämna sina barn utan moder. Fattar du inte detta är du hopplös. Det betyder inte att hon inte var en bra mamma under tiden hon var vid liv, förutom det där med ansvarstagande som man som förälder borde.

Hur hade du tyckt om din förälder blev tillsammans med ett pundande psykfall? Oansvarsfullt agerat. Det riskerar allas relationer i familjen fysiskt och psykiskt.

Jag tycker synd om barnen som jag redan skrivit, och inte nog med att dom måste handskas med denna sorg, utan även den ilska dom kommer behöva växa upp med.
Citera
2023-01-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Och varför separerade dem?
Jag vet ju varför. Men du tycks ju hävda att det inte alls var så att hon inledde en relation med en grovt kriminell psyk-alban.
Vilket ju är fallet.

Det har jag redan sagt, men du var säkert upptagen med dina egna formuleringar när du läste det för att hänga med
Jojo. Dumma mig att tro att inte även den här tråden skulle byta ämne till politisk propaganda. Det är ju trots allt flashback. Pladdra på lite till då pojk så du kan sova gott inatt, så kan ni andra mest bara fokusera på faktainläggen istället.
Citera
2023-01-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetongBuketten
Hon var vad jag förstått frånskild. Att få en lägenhet kan ta mellan fem - tio år beroende på vart man söker. Alla har inte pengar att köpa sig boende. Är du "39 jordsnurr" så borde du veta att det är bostadsbrist i princip hela sverige idag.

Hon var fortsatt registrerad som gift igår, men troligen var det nog på väg i den riktningen.
Sen kan det kanske varit så att hon ångrar sig och psyk-albanen kukat ur över det - men det är ju bara en spekulation.
I folkbokföringen är hon i alla fall skriven som gift.
Citera
2023-01-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronHobbit
Börja läs. Dessutom var det absolut första jag skrev "Om informationen i tråden är sanning" sluta dampa och läs texterna innan du börjar kriga, du framstår bara som en idiot. Gör som personen i din avatar, analysera och läs innan du yttrar dig.

Bra Mamma i grunden.
Barn som älskar henne.
Mamma gillar att hjälpa människor kanske för mycket, och inte inser potentiella konsekvenser med det.
Mamma blir tillsammans med ett erkänt psykfall. Oerhört ansvarslöst gentemot sin familj och framförallt barn att beblanda dem med såna människor.

En sund förälder skulle ALDRIG tillåta en sådan människa in i ens familj. Du kan skriva hur mycket du vill till motsats.

Mamman i det här fallet är absolut inte fri från skulden av att lämna sina barn utan moder. Fattar du inte detta är du hopplös. Det betyder inte att hon inte var en bra mamma under tiden hon var vid liv, förutom det där med ansvarstagande som man som förälder borde.

Hur hade du tyckt om din förälder blev tillsammans med ett pundande psykfall? Oansvarsfullt agerat. Det riskerar allas relationer i familjen fysiskt och psykiskt.

Jag tycker synd om barnen som jag redan skrivit, och inte nog med att dom måste handskas med denna sorg, utan även den ilska dom kommer behöva växa upp med.

Det där är i stora drag korrekt.
Dock inledde hon relationen med psykalbanen innan hon gjorde slut med mannen, med allt drama det innebär.
Hon var också glad i flaskan och har ett ganska brokigt umgänge, som möjligen kan beskrivas mer som undre medelklass och folk med vissa sociala utmaningar - men inte så mycket rena lodisar.
Det är nog lite urtypen för ett sånt där olyckligt öde där bara enskilda beslut som premierar trygghet framför äventyr gjort ganska stor skillnad.
Det är så klart väldigt tragiskt.
Citera
2023-01-16, 23:05
Medlem
Citat:
Hon var fortsatt registrerad som gift igår, men troligen var det nog på väg i den riktningen.
Sen kan det kanske varit så att hon ångrar sig och psyk-albanen kukat ur över det - men det är ju bara en spekulation.
I folkbokföringen är hon i alla fall skriven som gift.

Det tar tid att skilja sig om man har barn under 18år, efter man lämnat in ansökan så får man 6månaders betänketid, sen måste man bekräfta ansökan o den kommer då behandlas.
Citera
2023-01-16, 23:06
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronHobbit

Bra Mamma i grunden.
Barn som älskar henne.

Men du vet ju fortfarande inte om dom verkligen hade ett förhållande!!
Det är vad som skrivs, det kan tillomed vara så att BO försökte ta avstånd från psykopaten och därför blev hon mördad?

Ingen vet något än och jag tycker det är osmakligt av dig att i förväg ta för givet att BO var en dålig och omdömeslös mor.
Over and out.
Citera
2023-01-16, 23:07
Medlem
Citat:
Men att som mature kvinna vara skriven hos sin unga son skapar ju extremt många red flagg.

Sen att bli ihop med en superpundare/psykfall le Grande gör ju att alla undrar vad som fan har hänt.

Antingen fick hon en psykos eller så gick hon in i grovt missbruk av amfetamin.

Kanske en kombination.

Hon har varit bostadssökande i ett par månader.
Ska du få en hyresrätt som antingen inte är asstor och svindyr, eller sunlight och en bra bit utanför stan (norrlands-utanför-stan, inte stlm-utanför-stan... långt mao) i Luleå idag, så måste du stå i kö i flera år. Och bostadsrätter kostar som storstadsområden med 1-2 mille per rum ( regional ekonomi-boom och bostadsbrist).
Ska du då som ensamstående hitta en lämplig lägenhet stor nog för att kunna inhyst både dig själv, ett vuxet barn och kunna ta emot två små barn på delad vårdnad, så är det inget du viftar fram på en pisskvart.

Och åter igen... hon är inte själv pundare eller problemtjej. Hennes problem är att vara den där typiska bruden som tror hon kan rädda allt och alla. Är du det kan du lätt hamna i fel sällskap som börjar utnyttja dig.
Citera
2023-01-16, 23:12
Medlem
Citat:
Men du vet ju fortfarande inte om dom verkligen hade ett förhållande!!
Det är vad som skrivs, det kan tillomed vara så att BO försökte ta avstånd från psykopaten och därför blev hon mördad?

Ingen vet något än och jag tycker det är osmakligt av dig att i förväg ta för givet att BO var en dålig och omdömeslös mor.
Over and out.

Sluta svamla.
Dom hade ett förhållande, redan innan hon flyttade ut från sin gubbe. Det är alltså inte gissningar, utan det är så det förhåller sig.
Däremot är det nog inte otänkbart att psykalbanen spårat för att hon kanske insett att det där inte var så härligt som det kändes från början.
Det ändrar ju inte retroaktivt på det som varit.
Citera
2023-01-16, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Hon har varit bostadssökande i ett par månader.
Ska du få en hyresrätt som antingen inte är asstor och svindyr, eller sunlight och en bra bit utanför stan (norrlands-utanför-stan, inte stlm-utanför-stan... långt mao) i Luleå idag, så måste du stå i kö i flera år. Och bostadsrätter kostar som storstadsområden med 1-2 mille per rum ( regional ekonomi-boom och bostadsbrist).
Ska du då som ensamstående hitta en lämplig lägenhet stor nog för att kunna inhyst både dig själv, ett vuxet barn och kunna ta emot två små barn på delad vårdnad, så är det inget du viftar fram på en pisskvart.

Och åter igen... hon är inte själv pundare eller problemtjej. Hennes problem är att vara den där typiska bruden som tror hon kan rädda allt och alla. Är du det kan du lätt hamna i fel sällskap som börjar utnyttja dig.

Gick ju inte bra alls den grejen.. självklart var hon en drama Queen.

Gick ju helt åt h-e där på malmudden adressen.
Citera
2023-01-16, 23:27
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Sluta svamla.
Dom hade ett förhållande, redan innan hon flyttade ut från sin gubbe. Det är alltså inte gissningar, utan det är så det förhåller sig.
Däremot är det nog inte otänkbart att psykalbanen spårat för att hon kanske insett att det där inte var så härligt som det kändes från början.
Det ändrar ju inte retroaktivt på det som varit.
Sluta svamla själv, ta fram källa på det du som är så säker!
Citera
2023-01-16, 23:34
Medlem
Citat:
Sluta svamla själv, ta fram källa på det du som är så säker!

Den som följt tråden vet att jag haft rätt i allt väsentligt. Det kommer också visa sig med tiden att min information om vem som hittade henne och vad hon var hängd i stämmer.
Hade jag haft lust hade jag också kunnat nämna var hon var hängd (vilket förklarar polisens misstanke) och vilka ännu inte namngivna personer som troligen hörts av polisen senaste dygnet.
Det är inte statshemligheter.

Fakta är att hon hon valde bort sin snubbe för sin affär. Vilket visade sig vara oklokt, men så var det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in