Citat:
Ursprungligen postat av
Gold94
Men du vet ju fortfarande inte om dom verkligen hade ett förhållande!!
Det är vad som skrivs, det kan tillomed vara så att BO försökte ta avstånd från psykopaten och därför blev hon mördad?
Ingen vet något än och jag tycker det är osmakligt av dig att i förväg ta för givet att BO var en dålig och omdömeslös mor.
Over and out.
Du har helt rätt.
Det är vad som skrivs. Vad annat har jag att gå på än vad som skrivs? Jag kan ändra mina åsikter efter information och bevisning, men jag undrar om det är en kunskap du besitter överhuvud taget för du verkar inte ta in något som inte passar din form och gräver bara hålet djupare. Just nu är detta den informationen som ges, så då formar jag min uppfattning därefter, precis som man bör, och som alla andra gör vare sig man skriver det eller inte. Om alla sitter tysta händer ingenting, varken här eller någon annanstans. Jag summerade och gav min åsikt baserat på vad som redan delats.
Du får tycka det är osmakligt bäst du vill. Jag tycker det är osmakligt att en flerbarns mor har ett förhållande gentemot ett psykfall, pundare, yrkeskriminell, dömd brottsling m.fl oavsett om det är en intim relation eller inte. Det spelar mig ingen roll. Man beblandar sig inte med dessa människor OAVSETT grad av relation när man har fler än sig själv att ansvara över (yttre, nära, osv). Har man barn har man en grövre grad ansvar, och inte bara mot sig själv.
Jag har ju sagt att hon, enligt uppgifter, verkade vara en "bra mamma" förutom vissa bristande egenskaper som möjligtvis har lett till denna situation. Alla har brister, men vissa är farligare än andra.
Dessa har ju definitivt haft någon sorts relation, vilken grad är egentligen helt obetydlig i det stora hela. Försök förstå vad jag menar så tror jag du hamnar på liknande spår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Socialdemokrat1990
Det där är i stora drag korrekt.
Dock inledde hon relationen med psykalbanen innan hon gjorde slut med mannen, med allt drama det innebär.
Hon var också glad i flaskan och har ett ganska brokigt umgänge, som möjligen kan beskrivas mer som undre medelklass och folk med vissa sociala utmaningar - men inte så mycket rena lodisar.
Det är nog lite urtypen för ett sånt där olyckligt öde där bara enskilda beslut som premierar trygghet framför äventyr gjort ganska stor skillnad.
Det är så klart väldigt tragiskt.
Det verkar väldigt sannolikt. Jag tänkte att det måste finnas problematik med i bagaget sedan innan, och förmodligen svartsjuka kombinerat med denna persons uppenbarliga aggressions problem.
Det finns inte på kartan att en "normalt skyddad person(i sin uppväxt)" skulle kunna få för sig att inleda en relation med en sådan person.
Det är ju oerhört sällan, om någonsin, en person som inte själv har vuxit upp med liknande problematik som skulle kunna påbörja en relation med påstådd GM. En viss normalisering av beteendet/situationen som möjliggör kontakt och kanske så pass långt som en intim relation medans en "vanlig" person skulle ha en inbyggd vägg som säger stopp och fly undan. Inte nu för att det skulle sätta hennes framtida relationer eller liv i någon sorts bana som inte går att styra över, men oddsen talar nog emot.
Sen för att vara riktigt ärlig, om det nu är sant: Hur fan kan man bli ihop med en 30 årig pundande psykfall när man redan har en son som dessutom är nära hans ålder. Jag hoppas så oerhört mycket att det inte är sant för barnens skull. Jag hade kunnat se vinkeln om morsan var 30, snubben var 50 och rik, för ett ekonomiskt skyddsnät, men här är det ju rena rama motsatsen.
Att modern bor hos sonen tänker jag väl inte yttra mig om annat än att det verkar ju ha gått bra för sonen, egen bostad och vad jag gissar är arbete. Så jävla orättvist för alla inblandade.
Det absolut enda fallet jag kan se som på något sätt skulle rättfärdiga kontakt mellan dessa är om kvinnan har arbetat inom psykiatrin, eller på liknande sätt där via haft kontakt med M i någon form av rehabiliterings/vårdssyfte, annars vette fan...
Oerhört tragiskt för barnen... Må dom finna styrka.