2023-01-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jovisst, men tror du inte att de anhöriga får redan på det ändå? Det är väl knappast så att själva uppläggningen på dumpen.se har som syfte att informera anhöriga?
Nej, informera allmänheten, den omedelbara omgivningen och uppmärksamma vad unga utsätts. för på nätet är väl huvudsyftet. Skitsynd om anhöriga men dem är det synd om hur som helst.
Citera
2023-01-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hm då får du nog läsa igen. Jag har aldrig kallat gäddor för offer (avsiktligen). Deras familjer och omgivning är en annan sak. De är verkliga offer för dumplingarnas hat. Helt i onödan.
Ehhh, nej? De är offer för förövaren som agerar brottsligt på nätet, det fattar till och med ett barn.
Citera
2023-01-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Totalt efterblivet svar, kanske dags att sätta dig in i hur Dumpen arbetar. Det förekommer inte ett enda 13 årigt hjälplöst barn, eller något barn överhuvudtaget.
Det är vuxna människor, som gör allt för att försöka gaslighta och tjäna sig en slant på Swish, på svag begåvade individers bekostnad, i majoriteten av fallen.
Jag vet hur de arbetar och syftet är tydligt, att visa på vilka äckel det finns där och outa dem så att företeelsen uppmärksammas och lagstiftningen blir adekvat då den är eftersatt nu? Vad trodde du det var?
Citera
2023-01-15, 19:07
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag vet hur de arbetar och syftet är tydligt, att visa på vilka äckel det finns där och outa dem så att företeelsen uppmärksammas och lagstiftningen blir adekvat då den är eftersatt nu?

Och med adekvat lagstiftning så syftar du på… vad exakt?
Citera
2023-01-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Och med adekvat lagstiftning så syftar du på… vad exakt?
En anpassad till dagens digitala samhälle.
Citera
2023-01-15, 19:20
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
En anpassad till dagens digitala samhälle.

Det vill jag påstå att den är, givet att GM har blivit dömda för våldtäkt utförd via internet.
Citera
2023-01-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Det vill jag påstå att den är, givet att GM har blivit dömda för våldtäkt utförd via internet.
Du har ingen koll på Dumpen men skriver här som du vet allt? Det måste bli straffbart att att söka sexuell eller opassande kontakt med barn på nätet och provokation ett verktyg tillgängligt för polisen. Att uppmärksamma det är det tyngsta motivet till Dumpens verksamhet.
Citera
2023-01-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Mamman var föremål för polisiära insatser för misstänkt brott mot sitt barn. Ett omhändertagande och placering var det enda beslut som kunde fattas under utredningen. Nu när mamman är frikänd från alla anklagelser kommer hon med säkerhet snart få tillbaka sin son. Wait and see. Jag har oftast rätt.
Nej, det är en olämplig miljö och föräldrarna har inte vidtagit tillräckliga åtgärder för att styra upp sitt liv. Det är senaste infon.
Citera
2023-01-15, 19:49
Medlem
Citat:
Nej, det är en olämplig miljö och föräldrarna har inte vidtagit tillräckliga åtgärder för att styra upp sitt liv. Det är senaste infon.

Nej, senaste infon är att utredningen mot dem är nedlagd och att mamman vidtagit åtgärder för att styra upp sin ekonomi genom onlyfans. Men vi får se vem som får rätt.
Citera
2023-01-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Nej, senaste infon är att utredningen mot dem är nedlagd och att mamman vidtagit åtgärder för att styra upp sin ekonomi genom onlyfans. Men vi får se vem som får rätt.
Läs noggrannare. Den polisiära utredningen över att ha försökt sälja sitt barn till en pedofil som skulle våldta det är nedlagd, socialtjänstens utredning fortgår och barnet är i säkerhet hos andra vårdnadshavare under tiden. Förstår du nu?
Citera
2023-01-15, 20:00
Medlem
Citat:
Läs noggrannare. Den polisiära utredningen över att ha försökt sälja sitt barn till en pedofil som skulle våldta det är nedlagd, socialtjänstens utredning fortgår och barnet är i säkerhet hos andra vårdnadshavare under tiden. Förstår du nu?

Inget av det du skrev står som motsats till mitt inlägg så jag vet inte riktigt vad du vill förmedla?
Citera
2023-01-15, 20:10
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Det måste bli straffbart att att söka sexuell eller opassande kontakt med barn på nätet och provokation ett verktyg tillgängligt för polisen. Att uppmärksamma det är det tyngsta motivet till Dumpens verksamhet.

Det är straffbart, det kallas sexuellt ofredande eller grooming.

Håller dock inte med om att Polisen ska ägna sig åt honey traps på det sätt som Dumpen förespråkar.

Och jag som trodde Dumpen bara var ett sätt för två i övrigt marginaliserade individer att få uppmärksamhet / inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in