2023-01-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Mamman var föremål för polisiära insatser för misstänkt brott mot sitt barn. Ett omhändertagande och placering var det enda beslut som kunde fattas under utredningen. Nu när mamman är frikänd från alla anklagelser kommer hon med säkerhet snart få tillbaka sin son. Wait and see. Jag har oftast rätt.
Nej, det är en olämplig miljö och föräldrarna har inte vidtagit tillräckliga åtgärder för att styra upp sitt liv. Det är senaste infon.
Citera
2023-01-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Nej, det är en olämplig miljö och föräldrarna har inte vidtagit tillräckliga åtgärder för att styra upp sitt liv. Det är senaste infon.

Nej, senaste infon är att utredningen mot dem är nedlagd och att mamman vidtagit åtgärder för att styra upp sin ekonomi genom onlyfans. Men vi får se vem som får rätt.
Citera
2023-01-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Nej, senaste infon är att utredningen mot dem är nedlagd och att mamman vidtagit åtgärder för att styra upp sin ekonomi genom onlyfans. Men vi får se vem som får rätt.
Läs noggrannare. Den polisiära utredningen över att ha försökt sälja sitt barn till en pedofil som skulle våldta det är nedlagd, socialtjänstens utredning fortgår och barnet är i säkerhet hos andra vårdnadshavare under tiden. Förstår du nu?
Citera
2023-01-15, 20:00
Medlem
Citat:
Läs noggrannare. Den polisiära utredningen över att ha försökt sälja sitt barn till en pedofil som skulle våldta det är nedlagd, socialtjänstens utredning fortgår och barnet är i säkerhet hos andra vårdnadshavare under tiden. Förstår du nu?

Inget av det du skrev står som motsats till mitt inlägg så jag vet inte riktigt vad du vill förmedla?
Citera
2023-01-15, 20:10
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Det måste bli straffbart att att söka sexuell eller opassande kontakt med barn på nätet och provokation ett verktyg tillgängligt för polisen. Att uppmärksamma det är det tyngsta motivet till Dumpens verksamhet.

Det är straffbart, det kallas sexuellt ofredande eller grooming.

Håller dock inte med om att Polisen ska ägna sig åt honey traps på det sätt som Dumpen förespråkar.

Och jag som trodde Dumpen bara var ett sätt för två i övrigt marginaliserade individer att få uppmärksamhet / inkomst.
Citera
2023-01-15, 20:37
Avslutad
Citat:
Men gäddor utger sig ofta för att vara jämnåriga eller yngre, när de får bilder kan de dessutom snabbt börja utpressa ungarna att skicka mer, utföra handlingar och så vidare...de outar inte vilka de är i första hand.
Men detta gäller ju inte de gäddor som dumpen har att göra med.
Citera
2023-01-15, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Nej det är ju helt ok men i och med att vi är i denna tråd så måste jag fråga dig om ålder har betydelse, barn och vuxna skall inte ha sexuellt umgänge, det är både fel och straffbart, vart vill du driva den här frågan.

Tycker du det är ok att vuxna har sex med barn om det finns s.k. samtycke ?

Det beror helt på vad du definierar som barn? Om du menar om jag tycker att det är okej för tonåringar att ha sex med någon över 20 tex så är svaret att ja varför inte. Varför ska någon ens bryr sig om var två personer göra på sin fritid?
Citera
2023-01-15, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Men Dumpen är ganska tydliga med att de inte enbart jagar kliniska pedofiler utan förövare som förgriper sig på barn och unga med digitala medel. Pedofiler är bara en liten grupp men för offret är det skit samma om dennes förövare är klinisk pedofil eller sexualsadist.

Absolut jag är beredd att hålla med dig här. För offret spelar den rätta termen inte någon roll.
Citera
2023-01-15, 21:15
Medlem
Citat:
Du har ingen koll på Dumpen men skriver här som du vet allt? Det måste bli straffbart att att söka sexuell eller opassande kontakt med barn på nätet och provokation ett verktyg tillgängligt för polisen. Att uppmärksamma det är det tyngsta motivet till Dumpens verksamhet.

Som sagt, det kallas grooming och är redan straffbart.

Vill du att det även ska vara straffbart att grooma påhittade barn?
Citera
2023-01-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Som sagt, det kallas grooming och är redan straffbart.

Vill du att det även ska vara straffbart att grooma påhittade barn?

Det ska vara straffbart att söka kontakt med barn i sexuellt syfte. Där fungerar inte lagstiftningen idag. Den behöver bli mycket hårdare. Alla äckliga pervon måste förstå att de ska hålla sig långt från barn.
Citera
2023-01-15, 21:33
Medlem
Något nytt om rektorsgäddan? Byter nog snart namn och går under jorden, kanske flyttar till Thailand och öppnar en bar i Pattaya…
Citera
2023-01-15, 21:50
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det ska vara straffbart att söka kontakt med barn i sexuellt syfte. Där fungerar inte lagstiftningen idag.

Det kallas grooming och är straffbart idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in