2023-01-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det handlar inte bara om att rädda ett barn för stunden, då är det ett evighetsgöra utan slut.

Det handlar lika mycket om att synliggöra förekomsten över vad våra barn drabbas av i sin vardag och hur svaga våra lagar är att kunna skydda dem.

Dumpen har nått framgång i att medvetandegöra detta på ett sätt som ingen annan barnrättsorganisation lyckats med på decennier.
Det här kommer helt klart tvinga fram ändringar i lagen för de som söker barn i sexuellt syfte.
yes
Citera
2023-01-15, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Ja med det sagt så kvalar du in som omöjlig socionomstudent.

En mamma som den som presenterats kanske har en del andra omständigheter som gör att barnet inte kan vara där, eller tror du att soc tar barn lite random. Om du tror det så har du hamnat snett.

Det är förenat med mycket stora kostnader att göra ett omhändertagande, det är inget som kommer till bara lite plötsligt.
Ett omhändertagande kan kosta många miljoner kronor om barnet ska placeras i ny familj.

Det är inget som socialsekreterare helt plötsligt själva kommer fram till...
De chansar liksom inte med detta.

Mamman var föremål för polisiära insatser för misstänkt brott mot sitt barn. Ett omhändertagande och placering var det enda beslut som kunde fattas under utredningen. Nu när mamman är frikänd från alla anklagelser kommer hon med säkerhet snart få tillbaka sin son. Wait and see. Jag har oftast rätt.
Citera
2023-01-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Skäms på dig att njuta av dumpen.
Rektorn är olämplig och ska bort. Thats it. Pöbelns förnedringsnjutning hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.

Det är dumpen som förstört livet för oskyldiga anhöriga. Finns andra vägar att gå.
Vem njuter? Tala för dig själv.Jag gläds åt att fanskapen outas så han inte sitter barnvakt till barnbarnen eller syskonbarnen, inte får jobba med ungdomar mer och förhoppningsvis tänker till innan han går på småtjejer igen. Pöbeln har rätt att veta att människor som går på barn finns runt dem, vilka de är och ännu mer om de innehar positioner där de har tillgång till ungdomar.
Citera
2023-01-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Mamman var föremål för polisiära insatser för misstänkt brott mot sitt barn. Ett omhändertagande och placering var det enda beslut som kunde fattas under utredningen. Nu när mamman är frikänd från alla anklagelser kommer hon med säkerhet snart få tillbaka sin son. Wait and see. Jag har oftast rätt.
Ja så kan det bli.
Jag har ingen aning om detaljerna.

Bra ändå att dumpen lägger ljus på detta.
Jag tror inte att folk vet att mammor säljer sina barn.
Nu kan man ana att de gör så.
Citera
2023-01-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är möjligt att jag var lite otydlig.

Min poäng var att jag tror att det är förhållandevis svårt för en gädda att få ett riktigt napp. Speciellt vissa gäddor som ser ut som att de har blivit överkörda av en traktor. Ta Kinkyove som exempel. Hur stor chans tror du han skulle ha att ragga upp en minderårig? https://dumpen.se/2022/01/26/kinkyove-tar-ordet-vedervardig-till-nya-nivaer-napp-igen/

Däremot har jag inga problem att tro att det finns gott om 13-åringar som nappar på en snygg 20-åring. Ett exempel på en gädda där jag inte tror det skulle vara så stora problem problem att han skulle kunna få ett riktigt napp är den här https://dumpen.se/2022/08/21/15141/

Jag har inte pratat om situationer där vuxna förgriper sig online, utan där de möts upp till en riktig träff.
Men gäddor utger sig ofta för att vara jämnåriga eller yngre, när de får bilder kan de dessutom snabbt börja utpressa ungarna att skicka mer, utföra handlingar och så vidare...de outar inte vilka de är i första hand.
Citera
2023-01-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BotkyrkasGudfader
Jag säger inget mer än att både gäddor och dumplingar, fiskar, sponsorer och hejarklacken måste vara beredda på att ta fulla konsekvenser av sina respektive handlingar.
När det gäller dumpen och så kallad pedofiljakt så är SD definitivt det pari som är mest kåta, därefter hamnar Moderaterna med Uffe-NoBalls i spetsen, trots utan testiklar.
Jag vet inte varför silopsilop fortsätter yra men dumpen media har inget med brottförebyggning att göra, precis lika lite som Aftonbladet eller SvD.

Sjöberg är en vänlig knast. Både han och Sara var före dumpen ekonomiskt kastrerade/nihilistiskt omskurna så de tog ju tillfället i akt att göra sig en hacka. Om det finns inte mycket att säga mer än att det är mänskligt, också såklart den vanliga credden för visat mod.
Lite OT men jag stod sidan om Sjöberg på en pissoar i Stockholm för några år sedan. Jag sa inget men så lång tid det tog tid för honom att börja kissa, svag stråle och som det droppade efteråt men troligen inget allvarligare än "benign prostate enlargement".
Din tolkning och din åsikt.
Citera
2023-01-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jovisst, men tror du inte att de anhöriga får redan på det ändå? Det är väl knappast så att själva uppläggningen på dumpen.se har som syfte att informera anhöriga?
Nej, informera allmänheten, den omedelbara omgivningen och uppmärksamma vad unga utsätts. för på nätet är väl huvudsyftet. Skitsynd om anhöriga men dem är det synd om hur som helst.
Citera
2023-01-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hm då får du nog läsa igen. Jag har aldrig kallat gäddor för offer (avsiktligen). Deras familjer och omgivning är en annan sak. De är verkliga offer för dumplingarnas hat. Helt i onödan.
Ehhh, nej? De är offer för förövaren som agerar brottsligt på nätet, det fattar till och med ett barn.
Citera
2023-01-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Totalt efterblivet svar, kanske dags att sätta dig in i hur Dumpen arbetar. Det förekommer inte ett enda 13 årigt hjälplöst barn, eller något barn överhuvudtaget.
Det är vuxna människor, som gör allt för att försöka gaslighta och tjäna sig en slant på Swish, på svag begåvade individers bekostnad, i majoriteten av fallen.
Jag vet hur de arbetar och syftet är tydligt, att visa på vilka äckel det finns där och outa dem så att företeelsen uppmärksammas och lagstiftningen blir adekvat då den är eftersatt nu? Vad trodde du det var?
Citera
2023-01-15, 19:07
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag vet hur de arbetar och syftet är tydligt, att visa på vilka äckel det finns där och outa dem så att företeelsen uppmärksammas och lagstiftningen blir adekvat då den är eftersatt nu?

Och med adekvat lagstiftning så syftar du på… vad exakt?
Citera
2023-01-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Och med adekvat lagstiftning så syftar du på… vad exakt?
En anpassad till dagens digitala samhälle.
Citera
2023-01-15, 19:20
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
En anpassad till dagens digitala samhälle.

Det vill jag påstå att den är, givet att GM har blivit dömda för våldtäkt utförd via internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in