2023-01-15, 18:23
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Tog in Oajan, satan va magisk den är.
Den har jag inte provat, men sett mycket bra om den. Själv tog jag in Montale Wood & Spices. Den var allt annat än magisk. Blindköp gone wrong. Nog det äckligaste jag någonsin provat i parfymväg. Direkt vidrig, faktiskt.
Citera
2023-01-15, 18:45
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Den har jag inte provat, men sett mycket bra om den. Själv tog jag in Montale Wood & Spices. Den var allt annat än magisk. Blindköp gone wrong. Nog det äckligaste jag någonsin provat i parfymväg. Direkt vidrig, faktiskt.
Oajan är riktigt fin, ta hem en sample vettja! Montale har aldrig lockat, kanske för att deras flaskor ser ut som en hårsprayflaska.

Lagt en beställning på Side Effect, som din exfru gillade så mkt😀 la även till Paragon från samma hus.
Citera
2023-01-15, 19:05
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Oajan är riktigt fin, ta hem en sample vettja! Montale har aldrig lockat, kanske för att deras flaskor ser ut som en hårsprayflaska.

Lagt en beställning på Side Effect, som din exfru gillade så mkt😀 la även till Paragon från samma hus.
Ska göra det. Lite prover från Xerjoff på väg. Naxos är ju så jävla nice så tänkte utforska det huset lite mer.
Paragon ser spännande ut. Återkom med rapport när du fått den.
Citera
2023-01-15, 19:07
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Ska göra det. Lite prover från Xerjoff på väg. Naxos är ju så jävla nice så tänkte utforska det huset lite mer.
Paragon ser spännande ut. Återkom med rapport när du fått den.
Tänkte ta in Alexandria II faktiskt men får bli en annan gång. Golden Dallah är bra, Nio för lite varmare väder.
Citera
2023-01-15, 19:21
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Tänkte ta in Alexandria II faktiskt men får bli en annan gång. Golden Dallah är bra, Nio för lite varmare väder.
Tog Uden, 40 knots, Nio och Renaissance. Alla för lite varmare väder. Har gott om höst/vinterdofter nu.
Citera
2023-01-15, 19:23
Medlem
Ni vet att man köpa 1 ml av dessa på gents
Citera
2023-01-15, 19:34
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Ni vet att man köpa 1 ml av dessa på gents
Ja, men även de är dyrare. Tex Naxos köpte jag 5ml för 150kr på Gents säljs de för 89kr för 2ml.
Citera
2023-01-17, 21:11
Medlem
maxatdunders avatar
Fick prov på Hugo Boss Magnetic, doftar vanilj och gillar doften, någon som provat?
Citera
2023-01-18, 00:16
Medlem
En sak jag har liksom etsat sig fast i mig. Har skrivit flera gånger tidigare i tråden om hur mycket jag tycker om parfymen Saint Julep.

Men några gånger i somras när jag var hemma i Svärje och gick förbi en specifik plats i området på den västsvänska kusten i Halland på landsbygden i ett villaområde så kände jag exakt samma doft som den som är parfymen Saint Julep. Jag hade inte haft parfymen på mig för den var kvar i badrumsskåpet i landet där jag bor som inte är Svärje. Doften var så väldigt överväldigande och den var begränsad till en kort sträcka på bara några meter. Så det måste ha varit en buske eller blomma som doftade precis som parfymen Saint Julep.

Detta har förbryllat mig nu i nästan ett halvår. Och jag undrar över hur svårt det är att framställa en parfym om det finns en växt som luktar exakt som parfymen Saint Julep.
Citera
2023-01-19, 18:41
Medlem
Carouws avatar
Har snöat in på chypreer på sistone. Vilka är era favoriter för bitiga dagar? I samlingen finns Jubilation XXV(Woman) och Chypre Palatin.
Citera
2023-01-25, 10:57
Medlem
Hej,

Idagsläget använder jag Zadig och Voltaire - This is her. Älskar den! Är på jakt efter en ny parfym. Någon som använder Zadig och Voltaire -This is her och kan ge tips på andra parfymer ni också tycker om?
Citera
2023-01-26, 02:21
Medlem
Vart beställer ni era samples? En del av sidorna ser inte helt legit ut om man säger så.

Sugen på att testa så många som möjligt av Parfums de Marly, helst utan att bli ruinerad. Tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in