2023-01-15, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Du tenker at advokat Bull aldri har tapt en sak? Det å gå ut å hevde noe annet enn hva som er rettspraksis må nesten stå for Bull sin regning.

Jeg er ikke i tvil om at AEH ville fått halve formuen til TH. Den har han kunnet bygge opp mens hun gikk hjemme og tok seg av barna.

Blir litt lei av det monomane forsvaret ditt for TH og kommenterer bare dine poster når de er villedende. Mette Yvonne Larsen KAN skilsmissesaker adskillig bedre enn Bull, og hun vinner svært ofte fram med sitt syn i retten

Dersom du forsøker å løse saken med magen, slik Milli gjør, har du ingen garanti for at riktig gjerningsperson blir dømt.
Det mangler bevis, og det betyr at GM kan være en person som hittil er ukjent for oss.

Hvorfor skulle jeg bry meg om at du er lei av det monomane forsvaret mitt, når jeg lever i et demokratisk land, og befinner meg på et forum hvor man har ytringsfrihet

Det hjelper ikke hvor høyt du roper at du kan, når du åpenbart ikke skjønner hvordan en ektepakt blir vurdert, om hvor vidt den bare er urimelig, i den grad at det blir tilkjent et vederlag, eller om ektepakten blir helt tilsidesatt, altså ugyldig.

Ektepakten skal ikke vurderes utifra hva du mener er rettferdig, dvs at AEH hadde rett på halve formuen ved en eventuell skilsmisse. Det er ikke du og TH som har inngått en avtale. Det er AEH og TH som har inngått en avtale, og det skal mye til for at en avtale mellom to voksne mennesker blir ugyldig.

Hvor mange saker advokatene har vunnet spiller ingen rolle i denne sammenhengen.

Nedenfor ser du klart og tydelig med egne øyne, hvem som har spesialisert seg på ektepakter. Det er uten tvil advokat Randi Birgitte Bull.

Referert fra Lørenskog Mysteriet side 127-131:

Advokaten Randi Birgitte Bull, som ifølge forfatterne er en av de ypperste på ektepakter, og som har blitt bedt om å gjøre en analyse av Hagen-ekteparets ektepakt, tror ikke at ektepakten ville blitt satt helt til side. Advokaten legger til at det ville vært realistisk at AEH fikk et vederlag på omkring 15-25 millioner.
Man kan danne seg personlige meninger om hva som er rimelig i en ektepakt, men det er akkurat bare hva det er, en personlig mening, det er ikke nødvendigvis noe som gjør at en avtale blir ugyldig. Ifølge advokaten skal det mye til før en avtale blir ugyldiggjort, når en avtale er inngått mellom to voksne mennesker. I tilfellet at ektepakten ble inngått i en truende situasjon, måtte trusselen i såfall vært vedvarende, helt siden ektepakten ble inngått.
Ifølge boken er det viktig for politiet å få svar på om AEH noen gang har ønsket å bestride ektepakten i retten. Man vet heller ikke om hun har snakket med noen om dette, eller om hun i det heletatt har tenkt tanken.

https://www.bull.no/menneskene/randi-birgitte-bull

Randi Birgitte Bull arbeider hovedsakelig med private rettsforhold. Det omfatter saker om skifteoppgjør mellom ektefeller og arveoppgjør mellom arvinger, forvaltning av umyndiges midler, opprettelse av ektepakter og testamenter mv. I de senere årene har mange av oppdragene knyttet seg til bistand ved generasjonsskifter, dvs. foregrepne arveoppgjør med overføring av eiendommer og næringsvirksomhet fra en generasjon til en annen.*Generasjonsskifter omfatter også i stor grad spørsmål knyttet til skatte- og avgiftsmessige forhold samt selskapsrettslige forhold.

Randi er bostyrer for Oslo tingrett ved offentlig skifte av dødsbo. Hun håndterer til enhver tid et stort antall arveoppgjør som bostyrer. I tillegg arbeider Randi med fast eiendoms rettsforhold, noe arbeidsrett og prosederer jevnlig saker for domstolene. Hun er sertifisert mekler gjennom Meklingsakademiet i 2017 og påtar seg oppdrag som mekler ved utenrettslig mekling. Randi er også medlem av Advokatforeningens meklingsutvalg og er opptatt av mekling som alternativ tvisteløsning. Hun er kjent som en svært effektiv og rettferdig forhandler i tvistesituasjoner.

https://larsenco.no/om-mette-yvonne-larsen-co/

Advokatfellesskapet Mette Y. Larsen & Co, tidligere Advokatfirma Stabell & Co, er et advokatfellesskap som ble etablert i 1998, og har i dag 24 medarbeidere. Av disse er 19 advokater og advokatfullmektiger. Advokatfellesskapet drives av 13 kontorfeller som alle er aktive advokater. Våre medarbeidere er meget godt faglig skolerte, og nyter stor tillit i domstolene så vel som blant kolleger i rettslivet.

Våre viktigste saksfelt er strafferett og sivile tvister. I straffesaker har våre advokater forsvareroppdrag i profilerte saker, samt også bistandsadvokatoppdrag i en rekke saker. Vår sivile portefølje har tyngdepunktet på oppdrag for det offentlige og private parter i barnevernsaker, foreldretvister, felleseieskifte, erstatningssaker, utlendingssaker og arbeidsrettslige tvister.
Senast redigerad av Havhest 2023-01-15 kl. 17:07.
Citera
2023-01-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du er ca like troverdig som troverdig.

Alle detaljene i denne saken kommer aldri frem, kan bli domfellelse alla Orderud, dømt for medvirk, men ingen vet hva som skjedde.

Evt er det slutt for mange brukere her inne når siktelsen mot TH frafalles.

Nå er det ikke jeg som slår fast hverken årsmodell på rød BMW eller konstaterer hvem som satt i bilen.
Relevante detaljer for saken vil komme frem helt uavhengig av fantasier eller avsporinger i denne tråden.
Citera
2023-01-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
TH er en luring ;-)

Med en god del vill-ledning.
Citera
2023-01-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det hindrer ikke at enkelte her reagerer med raseri når jeg påpeker at TH har alibi og ikke drepte henne selv.

For at du skal kunne hevde at TH har bestilt dette drapet må du vite hvem som gjorde det og det vet du ikke.

Alibiet klarer du aldri å dokumentere så det er bare løgn
Citera
2023-01-15, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dersom du forsøker å løse saken med magen, slik Milli gjør, har du ingen garanti for at riktig gjerningsperson blir dømt.
Det mangler bevis, og det betyr at GM kan være en person som hittil er ukjent for oss.

Hvorfor skulle jeg bry meg om at du er lei av det monomane forsvaret mitt, når jeg lever i et demokratisk land, og befinner meg på et forum hvor man har ytringsfrihet

Det hjelper ikke hvor høyt du roper at du kan, når du åpenbart ikke skjønner hvordan en ektepakt blir vurdert, om hvor vidt den bare er urimelig, i den grad at det blir tilkjent et vederlag, eller om ektepakten blir helt tilsidesatt, altså ugyldig.

Ektepakten skal ikke vurderes utifra hva du mener er rettferdig, dvs at AEH hadde rett på halve formuen ved en eventuell skilsmisse. Det er ikke du og TH som har inngått en avtale. Det er AEH og TH som har inngått en avtale, og det skal mye til for at en avtale mellom to voksne mennesker blir ugyldig.

Hvor mange saker advokatene har vunnet spiller ingen rolle i denne sammenhengen.

Nedenfor ser du klart og tydelig med egne øyne, hvem som har spesialisert seg på ektepakter. Det er uten tvil advokat Randi Birgitte Bull.

Referert fra Lørenskog Mysteriet side 127-131:

Advokaten Randi Birgitte Bull, som ifølge forfatterne er en av de ypperste på ektepakter, og som har blitt bedt om å gjøre en analyse av Hagen-ekteparets ektepakt, tror ikke at ektepakten ville blitt satt helt til side. Advokaten legger til at det ville vært realistisk at AEH fikk et vederlag på omkring 15-25 millioner.
Man kan danne seg personlige meninger om hva som er rimelig i en ektepakt, men det er akkurat bare hva det er, en personlig mening, det er ikke nødvendigvis noe som gjør at en avtale blir ugyldig. Ifølge advokaten skal det mye til før en avtale blir ugyldiggjort, når en avtale er inngått mellom to voksne mennesker. I tilfellet at ektepakten ble inngått i en truende situasjon, måtte trusselen i såfall vært vedvarende, helt siden ektepakten ble inngått.
Ifølge boken er det viktig for politiet å få svar på om AEH noen gang har ønsket å bestride ektepakten i retten. Man vet heller ikke om hun har snakket med noen om dette, eller om hun i det heletatt har tenkt tanken.

https://www.bull.no/menneskene/randi-birgitte-bull

Randi Birgitte Bull arbeider hovedsakelig med private rettsforhold.*Det omfatter saker om skifteoppgjør mellom ektefeller og arveoppgjør mellom arvinger, forvaltning av umyndiges midler, opprettelse av ektepakter og testamenter mv.*I de senere årene har mange av oppdragene knyttet seg til bistand ved generasjonsskifter, dvs. foregrepne arveoppgjør med overføring av eiendommer og næringsvirksomhet fra en generasjon til en annen.*Generasjonsskifter omfatter også i stor grad spørsmål knyttet til skatte- og avgiftsmessige forhold samt selskapsrettslige forhold.

Randi er bostyrer for Oslo tingrett ved offentlig skifte av dødsbo.*Hun håndterer til enhver tid et stort antall arveoppgjør som bostyrer. I tillegg arbeider Randi med fast eiendoms rettsforhold, noe arbeidsrett og prosederer jevnlig saker for domstolene. Hun er sertifisert mekler gjennom Meklingsakademiet i 2017 og påtar seg oppdrag som mekler ved utenrettslig mekling.*Randi*er også medlem av Advokatforeningens meklingsutvalg og er opptatt av mekling som alternativ tvisteløsning. Hun er kjent som en svært effektiv og rettferdig forhandler i tvistesituasjoner.

https://larsenco.no/om-mette-yvonne-larsen-co/

Advokatfellesskapet Mette Y. Larsen & Co, tidligere Advokatfirma Stabell & Co, er et advokatfellesskap som ble etablert i 1998, og har i dag 24 medarbeidere. Av disse er 19 advokater og advokatfullmektiger. Advokatfellesskapet drives av 13 kontorfeller som alle er aktive advokater. Våre medarbeidere er meget godt faglig skolerte, og nyter stor tillit i domstolene så vel som blant kolleger i rettslivet.

Våre viktigste saksfelt er strafferett og sivile tvister. I straffesaker har våre advokater forsvareroppdrag i profilerte saker, samt også bistandsadvokatoppdrag i en rekke saker. Vår sivile portefølje har tyngdepunktet på oppdrag for det offentlige og private parter i barnevernsaker, foreldretvister, felleseieskifte, erstatningssaker, utlendingssaker og arbeidsrettslige tvister.

Ektepakt er et smalt og enkelt tema. Såpass enkelt at det ikke står som eget saksområde hos Larsen. Firmaet har likevel lang erfaring innenfor området. Les gjerne igjen hva Mette Yvonne Larsen sier om ektepakten til ekteparet Hagen - Tom Hagen ville blitt flådd, og det er riktig.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-ektepakt-har-vaert-tema-i-avhor-med-tom-hagen/11445293/

Dette handler ikke om meg, men hva en erfaren advokat som MYL mener.

Jeg forsøker ikke løse denne saken med magen. Jeg peker på hvem som har motiv. Hvem som er tjent med at AEH mest sannsynlig har gått ut av tiden. Politiet har siktet TH, noe som også gir ham rettigheter, men siktelsen ville ikke blitt opprettholdt om det ikke var skjellig grunn til mistanke.
Du forsøker å løse denne saken ut fra din egen fantasi. Det går sjeldent bra
Citera
2023-01-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Alibiet klarer du aldri å dokumentere så det er bare løgn
Alibiet er veldig godt dokumentert så du får komme tilbake når du har lest deg opp.

Beskylde politiet for å lyve om alibiet er så fjernt at jeg tviler på at du er helt ved sans og samling.

Hvorfor i all verden skulle de det?
Mistenke han, trekke han for retten for å få han fengslet mens de samtidig lyver de om det som ville satt han inn?
Citera
2023-01-15, 17:19
Medlem
Citat:
Helt enig!
Diskutere avisutklipp, pistoler, patroner og andre gamle nyheter som har vært prøvd for retten er helt meningsløst når de har tatt ut siktelse mot PSS.

Den siktelsen forteller oss at de er på et annet spor enn TH som er tilbakelagt for flere år siden.

Det er din tolkning av den nye siktelsen. Bare minner om at TH fortsatt er siktet i saken. Ordlyden i innlegget ditt tilsier at du velger å overse akkurat det.
Citera
2023-01-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er din tolkning av den nye siktelsen. Bare minner om at TH fortsatt er siktet i saken. Ordlyden i innlegget ditt tilsier at du velger å overse akkurat det.
Hva er din tolkning av den nye siktelsen?

TH har vært siktet i 4 år uten at det har gitt noe resultat så det er begrenset hvor interessant det er.
Citera
2023-01-15, 17:28
Medlem
Citat:
Vi snakker bråstopp. Enkelte virker tro at etterforskningen stoppet opp for flere år siden. Ingen utvikling i saken. Ingen nye spor. Ingen nye tanker om noe som helst. Samtidig som de er opplyst at etterforskningsarbeidet pågår og har pågått for fullt i åresvis. Det må være noe som ikke når inn.

Ja, det er ikke måte på hvordan noen bruker flere år gamle artikler som en "fasit".
Etterforskningen har derimot kommet et langt steg videre i denne komplekse saken.
Citera
2023-01-15, 17:32
Medlem
Citat:
Hva er din tolkning av den nye siktelsen?

TH har vært siktet i 4 år uten at det har gitt noe resultat så det er begrenset hvor interessant det er.

PSS har av ulike grunner gjort seg interessant for politiet.

Det interessante er at siktelsen opprettholdes.
Citera
2023-01-15, 17:36
Medlem
Citat:
Tenker det var greit at politiet gjorde sine egne vurderinger i dette tilfellet. Jeg mener hvordan vet man at folk sover i et eventuelt mørklagt hus?

Det var nok det beste som skjedde at TH ble pågrepet på åpen gate.
Citera
2023-01-15, 17:39
Medlem
Citat:
TH har ikke alibi for hele arbeidsdagen. Det er flere huller i denne tidslinjen hvor ingen kan gi opplysninger om hvor han befant seg i disse «hullene», i følge politiet. Han kan ha vært på Futurum, men han kan også ikke ha vært det.
Går utifra at han sitter i et eget kontor og ikke i et kontorlandskap. Så da blir det vanskelig med alibi for hver eneste sekund mellom 10:07 til 13:30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in