2023-01-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc

Komiskt nog gick då Dumpen från att vilja sponsra Childhood ekonomiskt till att hata och förtala Childhood över en dag efter att deras bidrag nekades. Då hette det plötsligt "Childhood väljer pedofiler över barn".

Finns det nån barnrätts organisation/grupp som Dumplingarna inte lyckats göra sig ovän med? T-shirt-tryckaren i 242-gruppen, Childhood mfl.

En av våra hjältar klämde ur sig att Childhood tar cred för Dumpens arbete. Kan det vara hybris eller bara extremt höga tankar om sig själv
Citera
2023-01-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du glömde nämna att det är innehav av övergreppsmaterial som är straffbart.

Så nej, jag tycker inte det är okej att ta emot och inneha bilder på barn som utsätts för övergrepp - gäller även fiskare
Laddade de ner materialet då? Det finns tydliga direktiv för vad man ska göra om man får skickat sig övergreppsmaterial. Antagligen använder de också:https://childhood.se/projekt/webiq_libra_overgreppsmaterial/
Citera
2023-01-15, 16:43
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Jag har ingen anledning att misstro Dumpen.

Själv anser jag att intresseorganisationer alltid ska behandlas med skepsis. Objektivitet ligger inte i deras intresse…
Citera
2023-01-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
De BER inte någon skicka om övergreppsmaterial, det är säkert. Skicka dylikt är ett brott. Varför skulle det INTE vara grund till kommunikation med polisen? Förklara gärna varför du tycker det är okej att inneha och dela övergreppsmaterial.

Vi har i och för sig sätt kommunikation där fiskaren frågar om gäddan tittar på övergreppsmaterial, berättar vilka filmer fiskaren själv gillar. Sedan ber de gäddan skicka nåt, och när gäddan frågar vad så säger fiskaren "överraska mig". Det är väl trots allt att be om det. Bara att de involverar sig i privata chattar där de uttrycker gillande över delat övergreppsmaterial är även det en medskyldighet till att övergreppsmaterial byter händer.
Citera
2023-01-15, 16:45
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Antagligen använder de också:

Antar. Du vet alltså inte? Du vet väl var man säger om antagande…
Citera
2023-01-15, 16:46
Medlem
Citat:
[b]Stålfäster/[b]?

Anledningen att de lade ner var brist på bevis, inte att de är bevisat oskyldiga, åklagare får inte väcka åtal då. Det är fakta.

Jag fick slut på synonymer. .
Citera
2023-01-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Våra demokratiska principer stålfäster att alla ska ha rätt till ett försvar. I deras fall har det genomgått granskning av polisen som valde att lägga ner ärendet med vändande brev. Det måste vi väl ändå respektera istället för att skapa vår egen sanning från mycket sparsamt delgiven information.

Då är du först med att lämna ditt barn till hongäddan som Barnvakt antar jag?
Citera
2023-01-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Vi har i och för sig sätt kommunikation där fiskaren frågar om gäddan tittar på övergreppsmaterial, berättar vilka filmer fiskaren själv gillar. Sedan ber de gäddan skicka nåt, och när gäddan frågar vad så säger fiskaren "överraska mig". Det är väl trots allt att be om det. Bara att de involverar sig i privata chattar där de uttrycker gillande över delat övergreppsmaterial är även det en medskyldighet till att övergreppsmaterial byter händer.
Länka då till dessa chattar som du sett.
Citera
2023-01-15, 16:57
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Länka då till dessa chattar som du sett.

Dumpens fiskare är aktiva som admin i peddogrupp: LÄNK
Citera
2023-01-15, 16:58
Medlem
Citat:
Antar. Du vet alltså inte? Du vet väl var man säger om antagande…
Svårt att föra en saklig diskussion? Synd men inte oväntat.

Naturligtvis arbetar Dumpen inom lagens ramar, annars kan de inte dela sina loggar med polisen som de gjort.
Citera
2023-01-15, 16:59
Medlem
Citat:
Dumpens fiskare är aktiva som admin i peddogrupp: LÄNK
Ser inga uttalanden av fiskaren som liknar det du citerade.
Citera
2023-01-15, 17:00
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ser inga uttalanden av fiskaren som liknar det du citerade.

Du borde stannat kvar i skolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in