2023-01-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Barnet blir aldrig involverat eftersom det var ett bedrägeri. Det är klart att man inte ska knarka men det vet vi inget om heller, många säger att dem sysslar med sånt för att verka coola. Sedan vulpes önskar man inte att andra inte har barn. Det är hemskt oförskämt. Skäms!

Hur kan du vara så säker på att det var ett försök till bedrägeri?
Citera
2023-01-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Ja fyfan, polisen är uppenbarligen idioter. Eller har bakbundna händer. Hur många är släkt med förövarna i hålorna där ute?

Man börjar ju på allvar undra hur många poliser som är smyggäddor? Finns det ingen chans att pitcha dessa nyheter till någon internationell media och få gehör? Jag har noll förtroende för aftonbladet/expressen då det är så sjukt vänsterstyrt men vi kan inte låta det här fortgå. Idéer kring hur man kan pusha denna story mottages tacksamt. Kan inget om journalism men är fan villig att göra en personlig ansträngning av ren avsmak för hur polisen sköter sig🤬
Citera
2023-01-15, 16:20
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCL
Det senaste inlägget på Dumpen gör mig seriöst rasande.

Nyfiken fråga: Vad får dig att tro att Dumpen är sanningsenliga och objektiva när de lägger fram sin version av vad som har hänt?

Att Dumpens fiskare hanterar - vad de påstår är övergreppsmaterial - kan vi väl för den goda sakens skull bortse ifrån…
Citera
2023-01-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nyfiken fråga: Vad får dig att tro att Dumpen är sanningsenliga och objektiva när de lägger fram sin version av vad som har hänt?

Att Dumpens fiskare hanterar - vad de påstår är övergreppsmaterial - kan vi väl för den goda sakens skull bortse ifrån…
Jag tror begreppet övergreppsmaterial har ganska tydliga kriterier, för lagstiftare och Dumpen om än inte för personer som dig.
Citera
2023-01-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Hur kan du vara så säker på att det var ett försök till bedrägeri?

Eftersom det aldrig ledde till åtal måste vi utgå från deras oskuld. Hur ska de annars någonsin kunna bli rentvådda?
Citera
2023-01-15, 16:31
Medlem
Citat:
Eftersom det aldrig ledde till åtal måste vi utgå från deras oskuld. Hur ska de annars någonsin kunna bli rentvådda?

Det kommer dom aldrig kunna bli. Och det är helt och hållet deras eget fel.

Att det inte ledde till åtal betyder inte ett dugg.
Citera
2023-01-15, 16:31
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Jag tror begreppet övergreppsmaterial har ganska tydliga kriterier, för lagstiftare och Dumpen om än inte för personer som dig.

Verkligen. Och eftersom lagstiftaren inte tar hänsyn till Dumpens goda intentioner är frågan:
Tar de emot övergreppsmaterial, och sedan använder detta som underlag för sin kommunikation med Polisen?
Citera
2023-01-15, 16:35
Medlem
Citat:
Verkligen. Och eftersom lagstiftaren inte tar hänsyn till Dumpens goda intentioner är frågan:
Tar de emot övergreppsmaterial, och sedan använder detta som underlag för sin kommunikation med Polisen?
De BER inte någon skicka om övergreppsmaterial, det är säkert. Skicka dylikt är ett brott. Varför skulle det INTE vara grund till kommunikation med polisen? Förklara gärna varför du tycker det är okej att inneha och dela övergreppsmaterial.
Citera
2023-01-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Det kommer dom aldrig kunna bli. Och det är helt och hållet deras eget fel.

Att det inte ledde till åtal betyder inte ett dugg.

Våra demokratiska principer stålfäster att alla ska ha rätt till ett försvar. I deras fall har det genomgått granskning av polisen som valde att lägga ner ärendet med vändande brev. Det måste vi väl ändå respektera istället för att skapa vår egen sanning från mycket sparsamt delgiven information.
Citera
2023-01-15, 16:38
Medlem
Citat:
Våra demokratiska principer stålfäster att alla ska ha rätt till ett försvar. I deras fall har det genomgått granskning av polisen som valde att lägga ner ärendet med vändande brev. Det måste vi väl ändå respektera istället för att skapa vår egen sanning från mycket sparsamt delgiven information.
Stålfäster?

Anledningen att de lade ner var brist på bevis, inte att de är bevisat oskyldiga, åklagare får inte väcka åtal då. Det är fakta.
Citera
2023-01-15, 16:39
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
De BER inte någon skicka om övergreppsmaterial, det är säkert. Skicka dylikt är ett brott. Varför skulle det INTE vara grund till kommunikation med polisen? Förklara gärna varför du tycker det är okej att inneha och dela övergreppsmaterial.

Du glömde nämna att det är innehav av övergreppsmaterial som är straffbart.

Så nej, jag tycker inte det är okej att ta emot och inneha bilder på barn som utsätts för övergrepp - gäller även fiskare
Citera
2023-01-15, 16:40
Medlem
Citat:

Jag har ingen anledning att misstro Dumpen. När det gnälls om källkritik och att Sara varit pundare och allt annat som sägs så är det rätt irrelevant för min del. Sara och Patrik gör det som svensk polis har betalt för att göra och kapitalt misslyckas med. Jag sponsrar gärna det i så hög utsträckning som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in