2023-01-14, 16:46
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Förklara vem han påverkar.

Citys försvar och målvakt.
Citera
2023-01-14, 16:50
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Citys försvar och målvakt.
Nej.
Men väldigt fint skruvad genomskärare som skär sönder ett uselt uppställt försvar efter bolltapp. Walker gör inte sin bästa match idag. Ederson uppför sig som vanligt. Välplacerat av Bruno. Jag tycker andra målet uppvisar Citys brist på positionsspel idag.
Att Ronaldo lämnade är "årets värvning".
Citera
2023-01-14, 16:53
Moderator
zanteras avatar
Även om Haaland är en maskin och säkert kan komma upp i 35 mål denna PL säsongen så tycker jag ändå diskussionen kring hur han påverkar City's spel är intressant. Förra året diskuterade vi ju t.ex. hur Ronaldo gjorde Man U sämre, även om han gjorde typ 16 (?) mål i ligan.

Förvisso kollar jag inte på City så ofta men de matcherna jag har gjort det så upplever iaf jag som att de är lite mer statiska och lite enklare att läsa än tidigare. Kan vara andra faktorer såklart. Innan visste man dock inte vart målen skulle komma ifrån samt att man hade ett mer roterande anfallsspel med Jesus/Sterling som kunde byta positioner, nu har man en väldigt tydlig striker i Haaland som är i boxen.
Citera
2023-01-14, 16:53
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Om Salah inte var offside sist var det fan inte ens nära offside idag.
Citera
2023-01-14, 17:00
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Även om Haaland är en maskin och säkert kan komma upp i 35 mål denna PL säsongen så tycker jag ändå diskussionen kring hur han påverkar City's spel är intressant. Förra året diskuterade vi ju t.ex. hur Ronaldo gjorde Man U sämre, även om han gjorde typ 16 (?) mål i ligan.

Förvisso kollar jag inte på City så ofta men de matcherna jag har gjort det så upplever iaf jag som att de är lite mer statiska och lite enklare att läsa än tidigare. Kan vara andra faktorer såklart. Innan visste man dock inte vart målen skulle komma ifrån samt att man hade ett mer roterande anfallsspel med Jesus/Sterling som kunde byta positioner, nu har man en väldigt tydlig striker i Haaland som är i boxen.
Ja. Peps 6 mittfältare har alltid varit något unikt, det eller med en teknisk liten striker som agerar falsk 9a.

Nu är Haaland så jävla klinisk så i början fick han den där millimetern eller millisekunden som nu är som bortblåst. Man har nog en lektion i bara hur man markerar och följer han nu innan man möter City så han har inte dom ytorna längre.

Att city inte spelar den långa bollen gör att han blir ofarlig, eller att man går lågt så fort City har bollen utan press och markerar Rodri som idag.

Haaland är som Zlatan i Barca. Dock är Haaland mer klinsik och City har ingen Messi men till spelsättet blir det svårt när man har en punktad 9a.
Citera
2023-01-14, 17:02
Medlem
Vem är Programledaren för Liverpool-sändningen?
Citera
2023-01-14, 17:12
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kul och se nytt folk här, första gången?
Nae men inte vart här mycket.

Men fotboll är livet och engelsk sådan är den mest underhållande.
Citera
2023-01-14, 17:28
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Ett bra inlägg, nu har inte jag heller sett Citys alla matcher men dom är nog mer statiska och lättlästa under Haaland, det känns så, så länge norrbaggen gjorde mål på allt spelade det ju ingen större roll, men nu när han har en måldipp så blir det kännbart.

Sen tycker jag ibland att City känns lite halvmätta, har man vunnit ligan tre gånger dom fyra sista säsongerna så är väl det inte så konstigt om det kommer en reaktion på det.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2023-01-14 kl. 18:11.
Citera
2023-01-14, 17:40
Medlem
laddkingens avatar
avgå klopp
Citera
2023-01-14, 17:52
Medlem
Det bästa är nog att Klopp avgår efter säsongen. Jag har hört att Gerrard är ledig.
Citera
2023-01-14, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Det bästa är nog att Klopp avgår efter säsongen. Jag har hört att Gerrard är ledig.

Det skall Graeme Souness vara också. Intressant blir det!
Citera
2023-01-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Man måste va bra jävla enögd för att anse att det var ett korrekt beslut.

Det var ett klassiskt Old Trafford-beslut. Talande att rödnäsan var på plats

Men men. Inget dåligt resultat för Arsenals del.
Du är ju värre än arsenal supportern som skriker liga titel varje år.

arsenal slutar 7a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in