Citat:
Ursprungligen postat av
SomaliSwimmer
Ja det kan jag tro. Man ser det nu med när han har en dålig dag eller som tex. förra säsongen. Salah är märklig på det sättet då han får allt att se så enkelt ut när han är i form, medans det är ut som att han glömt hur man spelar fotboll när han är dålig.
Nä Ox har jag svårt att se någon faktiskt betala för. En märklig värvning från början då han alltid varit skadedrabbad. Funkar ju inte alls i Klopps explosiva fotboll. Visst har han en jävla högstanivå men han hinner ju aldrig komma dit, blir alltid skadad igen när han ens närmar sig lite form typ.
Keita fattar jag bara inte alls. Vad är ens hans usp.
Skador visst, men vafan?
Darwin tror jag kommer bli bra. Händer otroligt mycket runt honom, kommer till lägen och springer mycket. Men sumpat ohyggligt mycket, behöver bli mer klinisk och fatta bättre beslut.
Ox kontrakt går ut i sommar, svårt att se annat än att han går på fri transfer.
Keitas USP är att han är väldigt bra att driva boll i högt tempo, dra på sig försvarare som behöver stänga ner honom och på så vis skapa ytor åt medspelarna. Men, av det har vi sett väldigt lite i LFC-tröjan. Gissar Klopp ville ha en spelare som klarade den defensiva rollen (springa som en galning, pressa) men också erbjöd ett offensivt vapen för att få mer hot från mittfältet. Trion Hendo, Fabinho och Wijnaldum fungerade otroligt bra defensivt, men hotade i princip inte alls offensivt - trots att alla tre har hyggliga egenskaper offensivt (Hendo/Gini andravågslöpningar in i boxen, Fabinho ett mycket bra skott) så tilläts spelarna inte använda dem i LFC-tröjan. Gini var väl typ offensiv mittfältare i landslaget?
Men Keita har inte alls funkat. Ofta felplacerad, pressar för sent, funkar inte defensivt och tillför nästan inget offensivt. Och alltid skadad. Så, sälj eller skeppa. Tyvärr. Tyckte det fanns potential där men inte fått ut nånting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skarparattarn
När ska du vakna upp ur ditt Heroinrus?
Du beter dig som generalen och needs more brandy i samma person.
För mig är liverpool ingenting för dig är dom större än Chelsea.
On point. Snubben syns veva härinne mer när Liverpool spelat än när Chelsea spelat. Men så kallar han ett inlägg skrivet i affekt för en "mycket vettig analys", och menar på att regelboken inte gäller på Anfield heller. Hjärnan har han checkat ut, skygglappar på.
Jag missade gårdagens fajt men ska vara ärlig: Liverpool kommer undan med blotta förskräckelsen.
Om vi bryter ner det kronologiskt:
Tror Alisson är lite distraherad av liggande Wolves-spelare på ettan, men det är ändå ett ofattbart misstag han gör när han passar den rätt i gapet på Guedes. Alla målvakter gör tavlor ibland, men man har vant sig vid att Alisson aldrig eller sällan gör dem. Riktigt svagt. Du är fortfarande min go-to-guy, Ali, men det där var inte bra!
Nunez mål turligt med benskyddet, men jävlar vilken crossboll av Trent och ibland ska väl boll-uslingen gå in också även för en notorisk sumpare som Darwin.
2-1 inga konstigheter. Som konstaterats i tråden: när Toti går upp för att nicka den upphäver han offsiden på Salah. Backarna ställs inför ett väldigt svårt beslut i sådana här lägen - släppa bollen och hoppas anfallaren bakom ryggen är offside? Eller gå för den även om de inte är säkra på att ta den, och spelar de den kan de spela motståndaren onside. Normalt sett brukar backens touch förstöra läget för forwarden, men i detta fall kom den ju fram. Klockrent mål, ska inte ens behövas VAR för att avgöra.
2-2 - Här fick Alisson lite skit men helt omöjligt. Bollen leker flipperkula mellan Hwang och Konate, ingen reaktionstid alls för Alisson, det är som det är.
Slutligen det bortdömda 3-2: Som jag förstår det döms det bort för att linjeman anser att Hwang är offside när den nickas ut till honom. Då VAR inte kan bekräfta detta eftersom ingen kamera har en bra vinkel, går man på linjemans bedömning och dömer bort det.
Jag har bara hittat en rätt dålig vinkel, men där ser man att Trent följt med sin anfallare djupt ner när den nickas ut till Hwang, som klivit ner ett par steg i banan efter han slog hörnan. Ser klart onside ut i min bok. Men omöjligt att avgöra utan en vettig vinkel. Lite underbetyg till tekniken att vi inte kan få vettiga vinklar på situationer som är helt matchavgörande, men inte mycket att göra. Om det blev rätt är jag glad, om det blev fel pga linjemannens felaktiga bedömning är det trist. Jag kan inte med säkerhet avgöra, men konstaterar att Liverpool kommer undan väldigt turligt.