2023-01-08, 12:05
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Har VAR verkligen bekräftat att domslutet att blåsa offside VAR korrekt?
Enligt vissa uppgifter fanns ingen kamera som kunde se om det VAR offside... Det låter minst sagt dåligt på en av världens mest berömda fotbollsarenor.
Bortförklaringar. Game is rigged.

Dessutom står det att man ska fria istället för att fälla vid 50/50 så haha fuck Liverpool och Englands usla domarkår.
Citera
2023-01-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Bortförklaringar. Game is rigged.

Dessutom står det att man ska fria istället för att fälla vid 50/50 så haha fuck Liverpool och Englands usla domarkår.
Menar du att jag har en bortförklaring?
Jag svarade på en annan användare som skrev att VAR bekräftat att det var offside...
Citera
2023-01-08, 12:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Ja det kan jag tro. Man ser det nu med när han har en dålig dag eller som tex. förra säsongen. Salah är märklig på det sättet då han får allt att se så enkelt ut när han är i form, medans det är ut som att han glömt hur man spelar fotboll när han är dålig.

Nä Ox har jag svårt att se någon faktiskt betala för. En märklig värvning från början då han alltid varit skadedrabbad. Funkar ju inte alls i Klopps explosiva fotboll. Visst har han en jävla högstanivå men han hinner ju aldrig komma dit, blir alltid skadad igen när han ens närmar sig lite form typ.

Keita fattar jag bara inte alls. Vad är ens hans usp.
Skador visst, men vafan?

Darwin tror jag kommer bli bra. Händer otroligt mycket runt honom, kommer till lägen och springer mycket. Men sumpat ohyggligt mycket, behöver bli mer klinisk och fatta bättre beslut.

Ox kontrakt går ut i sommar, svårt att se annat än att han går på fri transfer.

Keitas USP är att han är väldigt bra att driva boll i högt tempo, dra på sig försvarare som behöver stänga ner honom och på så vis skapa ytor åt medspelarna. Men, av det har vi sett väldigt lite i LFC-tröjan. Gissar Klopp ville ha en spelare som klarade den defensiva rollen (springa som en galning, pressa) men också erbjöd ett offensivt vapen för att få mer hot från mittfältet. Trion Hendo, Fabinho och Wijnaldum fungerade otroligt bra defensivt, men hotade i princip inte alls offensivt - trots att alla tre har hyggliga egenskaper offensivt (Hendo/Gini andravågslöpningar in i boxen, Fabinho ett mycket bra skott) så tilläts spelarna inte använda dem i LFC-tröjan. Gini var väl typ offensiv mittfältare i landslaget?

Men Keita har inte alls funkat. Ofta felplacerad, pressar för sent, funkar inte defensivt och tillför nästan inget offensivt. Och alltid skadad. Så, sälj eller skeppa. Tyvärr. Tyckte det fanns potential där men inte fått ut nånting.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
När ska du vakna upp ur ditt Heroinrus?

Du beter dig som generalen och needs more brandy i samma person.

För mig är liverpool ingenting för dig är dom större än Chelsea.

On point. Snubben syns veva härinne mer när Liverpool spelat än när Chelsea spelat. Men så kallar han ett inlägg skrivet i affekt för en "mycket vettig analys", och menar på att regelboken inte gäller på Anfield heller. Hjärnan har han checkat ut, skygglappar på.

Jag missade gårdagens fajt men ska vara ärlig: Liverpool kommer undan med blotta förskräckelsen.

Om vi bryter ner det kronologiskt:

Tror Alisson är lite distraherad av liggande Wolves-spelare på ettan, men det är ändå ett ofattbart misstag han gör när han passar den rätt i gapet på Guedes. Alla målvakter gör tavlor ibland, men man har vant sig vid att Alisson aldrig eller sällan gör dem. Riktigt svagt. Du är fortfarande min go-to-guy, Ali, men det där var inte bra!

Nunez mål turligt med benskyddet, men jävlar vilken crossboll av Trent och ibland ska väl boll-uslingen gå in också även för en notorisk sumpare som Darwin.

2-1 inga konstigheter. Som konstaterats i tråden: när Toti går upp för att nicka den upphäver han offsiden på Salah. Backarna ställs inför ett väldigt svårt beslut i sådana här lägen - släppa bollen och hoppas anfallaren bakom ryggen är offside? Eller gå för den även om de inte är säkra på att ta den, och spelar de den kan de spela motståndaren onside. Normalt sett brukar backens touch förstöra läget för forwarden, men i detta fall kom den ju fram. Klockrent mål, ska inte ens behövas VAR för att avgöra.

2-2 - Här fick Alisson lite skit men helt omöjligt. Bollen leker flipperkula mellan Hwang och Konate, ingen reaktionstid alls för Alisson, det är som det är.

Slutligen det bortdömda 3-2: Som jag förstår det döms det bort för att linjeman anser att Hwang är offside när den nickas ut till honom. Då VAR inte kan bekräfta detta eftersom ingen kamera har en bra vinkel, går man på linjemans bedömning och dömer bort det.

Jag har bara hittat en rätt dålig vinkel, men där ser man att Trent följt med sin anfallare djupt ner när den nickas ut till Hwang, som klivit ner ett par steg i banan efter han slog hörnan. Ser klart onside ut i min bok. Men omöjligt att avgöra utan en vettig vinkel. Lite underbetyg till tekniken att vi inte kan få vettiga vinklar på situationer som är helt matchavgörande, men inte mycket att göra. Om det blev rätt är jag glad, om det blev fel pga linjemannens felaktiga bedömning är det trist. Jag kan inte med säkerhet avgöra, men konstaterar att Liverpool kommer undan väldigt turligt.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2023-01-08 kl. 12:13.
Citera
2023-01-08, 12:16
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Darwin tror jag kommer bli bra. Händer otroligt mycket runt honom, kommer till lägen och springer mycket. Men sumpat ohyggligt mycket, behöver bli mer klinisk och fatta bättre beslut.

Keitas USP är att han är väldigt bra att driva boll i högt tempo, dra på sig försvarare som behöver stänga ner honom och på så vis skapa ytor åt medspelarna. Men, av det har vi sett väldigt lite i LFC-tröjan. Gissar Klopp ville ha en spelare som klarade den defensiva rollen (springa som en galning, pressa) men också erbjöd ett offensivt vapen för att få mer hot från mittfältet. Trion Hendo, Fabinho och Wijnaldum fungerade otroligt bra defensivt, men hotade i princip inte alls offensivt - trots att alla tre har hyggliga egenskaper offensivt (Hendo/Gini andravågslöpningar in i boxen, Fabinho ett mycket bra skott) så tilläts spelarna inte använda dem i LFC-tröjan. Gini var väl typ offensiv mittfältare i landslaget?

Gini värvades väl som en främst offensiv pjäs då han gjorde mycket mål i ett Newcastle som var riktigt dåliga och åkte ur.

Nä det har vi inte sett mycket av från Keita, tydligen började hans skadeproblem när han kom till Liverpool med. Lite som med Matip, han hade knappt varit skadad innan han kom till LFC. Men Matip har iaf visat vad han kan och är kung när han är i form.

Citat:
On point. Snubben syns veva härinne mer när Liverpool spelat än när Chelsea spelat. Men så kallar han ett inlägg skrivet i affekt för en "mycket vettig analys", och menar på att regelboken inte gäller på Anfield heller. Hjärnan har han checkat ut, skygglappar på.

Jag missade gårdagens fajt men ska vara ärlig: Liverpool kommer undan med blotta förskräckelsen.

Tror Alisson är lite distraherad av liggande Wolves-spelare på ettan, men det är ändå ett ofattbart misstag han gör när han passar den rätt i gapet på Guedes. Alla målvakter gör tavlor ibland, men man har vant sig vid att Alisson aldrig eller sällan gör dem. Riktigt svagt. Du är fortfarande min go-to-guy, Ali, men det där var inte bra!

Nunez mål turligt med benskyddet, men jävlar vilken crossboll av Trent och ibland ska väl boll-uslingen gå in också även för en notorisk sumpare som Darwin.

2-1 inga konstigheter. Som konstaterats i tråden: när Toti går upp för att nicka den upphäver han offsiden på Salah. Backarna ställs inför ett väldigt svårt beslut i sådana här lägen - släppa bollen och hoppas anfallaren bakom ryggen är offside? Eller gå för den även om de inte är säkra på att ta den, och spelar de den kan de spela motståndaren onside. Normalt sett brukar backens touch förstöra läget för forwarden, men i detta fall kom den ju fram. Klockrent mål, ska inte ens behövas VAR för att avgöra.

2-2 - Här fick Alisson lite skit men helt omöjligt. Bollen leker flipperkula mellan Hwang och Konate, ingen reaktionstid alls för Alisson, det är som det är.

Slutligen det bortdömda 3-2: Som jag förstår det döms det bort för att linjeman anser att Hwang är offside när den nickas ut till honom. Då VAR inte kan bekräfta detta eftersom ingen kamera har en bra vinkel, går man på linjemans bedömning och dömer bort det.

Jag har bara hittat en rätt dålig vinkel, men där ser man att Trent följt med sin anfallare djupt ner när den nickas ut till Hwang, som klivit ner ett par steg i banan efter han slog hörnan. Ser klart onside ut i min bok. Men omöjligt att avgöra utan en vettig vinkel. Lite underbetyg till tekniken att vi inte kan få vettiga vinklar på situationer som är helt matchavgörande, men inte mycket att göra. Om det blev rätt är jag glad, om det blev fel pga linjemannens felaktiga bedömning är det trist. Jag kan inte med säkerhet avgöra, men konstaterar att Liverpool kommer undan väldigt turligt.

Ja mister Drogba hatar andra lag mer än han älskar sitt eget, det är sen gammalt.

Dålig match igår imo. Men man börjar bli van igen
Citera
2023-01-08, 13:11
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Än dummare är att gå till Chelsea..
Att erbjuda 85 är långt under rimlighet när priset är långt högre. Varför ens gå in i affären om man inte ens är nära begärt pris? En riktig gåta…

tyst nu marknaden bestämmer priset vill ingen ge 120 mille euro är han inte värd det
Citera
2023-01-08, 13:55
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:

Men Keita har inte alls funkat. Ofta felplacerad, pressar för sent, funkar inte defensivt och tillför nästan inget offensivt. Och alltid skadad. Så, sälj eller skeppa. Tyvärr. Tyckte det fanns potential där men inte fått ut nånting.

Välskriven analys.
Dock står jag med känslan av att det inte gick schysst till igår.

Jag verkar inte vara ensam.
https://www.bbc.com/sport/football/64200938

Mvh
Citera
2023-01-08, 14:00
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Dessutom fick inte Toti gult kort när han drog av sig tröjan.
Det är väl gult kort om man tar av sig tröjan när som helst under spelet?

Minus betyg på domarna som tar ett så snabbt idiotiskt beslut utan underlag.

Det måste funnits kameror på båda sidorna och då är frågan när Ass höjer flaggan? Det enda som kan vara offside är om hörn läggaren är det och jag tror varken flaggan åker upp i det läget eller att han ens var offside pga Trents position.
Citera
2023-01-08, 14:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Välskriven analys.
Dock står jag med känslan av att det inte gick schysst till igår.

Jag verkar inte vara ensam.
https://www.bbc.com/sport/football/64200938

Mvh

Hade ett sakfel dock - det var Matheus Nunes som slog hörnan, och bedömdes offside (Hwang är den som nickar ut den till honom). Fel på person.

Lopetegui har ett case för 3-2-målet - men hans trovärdighet dör totalt av en del av hans uttalanden.

Citat:
"It is the same in all the leagues. My opinion is we have to talk a lot with the referees about this sort of situation.

"One player took advantage of his position, Salah was offside before Toti touched the ball, so he got an advantage. Toti, of course, is only going for it because of the offside player."

Om du har rimlig kritik men sen kommer med bullshit-kritik, blir det lätt att avfärda allt som bullshit. Jag tror inte han har en jävla aning om det är offside eller inte, men han är villig att slåss på kullen att det är det.

Enligt repriserna jag ser kollar Toti inte över axeln och har ingen som helst koll på var Salah befinner sig. Då tycker jag Warnock har sakligare kritik:

Citat:
"It is very frustrating. The laws of the game say the goal should stand but football fans know it should not stand. Toti has to deal with it because he has to believe Salah is onside. The law is wrong in our opinion."

Dock har han fel, i min mening. Om det är så att en anfallare är offside när bollen spelas, så kan försvararen i princip ta emot, spela en bredsida till honom, offside. Låter det rimligt? Det blir en omöjlig situation för domaren att avgöra.

Vad tycker ni som ifrågasätter Salahs mål om den här situationen? Blir Liverpool rånade här?

https://www.youtube.com/watch?v=-Kocz1QP5WU&t=66s

Det går inte att kritisera VAR för felbeslut igår. Det första beslutet är korrekt (Salahs mål) enligt regelboken. Kritisera hellre regeln, och argumentera varför.

3-2-målet kan vi enbart kritisera att VAR inte har kameror som ser alla vinklar. Vi ser målet, men vi ser inte var den misstänkta offsiden är, eftersom Nunes är vid hörnflaggan.

Citat:
Det måste funnits kameror på båda sidorna och då är frågan när Ass höjer flaggan? Det enda som kan vara offside är om hörn läggaren är det och jag tror varken flaggan åker upp i det läget eller att han ens var offside pga Trents position.

Jag tror han höjer det efter målet, eftersom de fått instruktioner att vänta med att vinka tills situationen är över, låt spelet gå och lyfta flaggan så får VAR+huvuddomare ta beslut baserat på det underlag som finns.

Så: Linjeman bedömer att Nunes är offside när bollen når honom. Då uppstår frågan: bedömer han det på Hwangs nickskarv eller en första touchen (det är ju två wolwes-spelare som är på den före den når Nunes). För på Hwangs nick tycker jag Nunes ser onside ut, pga Trent. Kanske det kan förklara varför linjeman tyckte det var offside?

Det är frustrerande att vi har VAR och det inte fungerar pga att det inte ser alla vinklar. Irriterande.
Citera
2023-01-08, 14:30
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Hade ett sakfel dock - det var Matheus Nunes som slog hörnan, och bedömdes offside (Hwang är den som nickar ut den till honom). Fel på person.

Lopetegui har ett case för 3-2-målet - men hans trovärdighet dör totalt av en del av hans uttalanden.

Om du har rimlig kritik men sen kommer med bullshit-kritik, blir det lätt att avfärda allt som bullshit. Jag tror inte han har en jävla aning om det är offside eller inte, men han är villig att slåss på kullen att det är det.

Enligt repriserna jag ser kollar Toti inte över axeln och har ingen som helst koll på var Salah befinner sig. Då tycker jag Warnock har sakligare kritik:

Dock har han fel, i min mening. Om det är så att en anfallare är offside när bollen spelas, så kan försvararen i princip ta emot, spela en bredsida till honom, offside. Låter det rimligt? Det blir en omöjlig situation för domaren att avgöra.

Vad tycker ni som ifrågasätter Salahs mål om den här situationen? Blir Liverpool rånade här?

https://www.youtube.com/watch?v=-Kocz1QP5WU&t=66s

Det går inte att kritisera VAR för felbeslut igår. Det första beslutet är korrekt (Salahs mål) enligt regelboken. Kritisera hellre regeln, och argumentera varför.

3-2-målet kan vi enbart kritisera att VAR inte har kameror som ser alla vinklar. Vi ser målet, men vi ser inte var den misstänkta offsiden är, eftersom Nunes är vid hörnflaggan.

Jag tror han höjer det efter målet, eftersom de fått instruktioner att vänta med att vinka tills situationen är över, låt spelet gå och lyfta flaggan så får VAR+huvuddomare ta beslut baserat på det underlag som finns.

Så: Linjeman bedömer att Nunes är offside när bollen når honom. Då uppstår frågan: bedömer han det på Hwangs nickskarv eller en första touchen (det är ju två wolwes-spelare som är på den före den når Nunes). För på Hwangs nick tycker jag Nunes ser onside ut, pga Trent. Kanske det kan förklara varför linjeman tyckte det var offside?

Det är frustrerande att vi har VAR och det inte fungerar pga att det inte ser alla vinklar. Irriterande.
Detta får väl bli debunked av en åskådare som filma på andra sidan som förhoppningsvis finns.

Jag tycker man kan blåsa på Salahs för han är så enormt tok offside men jag argumenterar inte om den. Regelboken säger att om man spelar medvetet upphäver man offsiden men eftersom bollen uppenbarligen slås mot Salah och är levande 1 sekund innan Toti nickar den borde det varit offside, men jag köper att min tolkning inte övertygar.

Jag tror Wolves blev rånade. Jag har inga 100% bevis så jag lämnar detta nu och är jävligt glad att Wolves inte är mitt lag.

Mvh

EDIT: Toti hade aldrig gått på bollen om han visste att det var rent bakom. Han spelar på bollen pga Salah. Salah påverkar således spelet.
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-01-08 kl. 14:35.
Citera
2023-01-08, 14:33
Avstängd
Jagduvidoms avatar
G.Potter jämför sig med Pep. Högmod går före fall?
https://www.fotbollskanalen.se/england/potter-det-tog-ett-ar-for-pep-att-vinna-nagot/

Idag lär det inte gå vägen heller tror jag och frågorna blir större och större.

Jag tror ägaren vill sätta en Engelsk prägel eftersom det är i London och man vill tvätta bort det Ryska.

Jag tror detta visonstänkade kommer drabba det sportsliga.
Sterling värvningen var jävligt dålig och Auba också.
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-01-08 kl. 14:35.
Citera
2023-01-08, 14:50
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Du begriper det säkert inte själv men såhär ligger det.

Varje gång du eller valfri medlem i Liverpoolmaffian klagar på att jag pissar på er klubb så blir jag bara mer övertygad att jag gör något rätt så varje gång du drar dina snyfthistorier om hur hemskt det är att jag hatar vissa klubbar så påverkar du inte ett skit.

Och ja jag älskar Chelsea mer än vad hatar jag Liverpool så kan du lägga ner det skitsnacket, skäms du inte med dina värdelösa konspirationer om mitt supporterskap?
Citera
2023-01-08, 14:53
Medlem
Enzo Fernandez prislapp och klausul går givetvis att diskutera och själv tycker jag att den är löjligt hög. Jag kan dock förstå Benfica eftersom han är kontrakterad till 2027 och klubben vann sin CL-grupp före PSG och Juventus. De har bra chanser att avancera även till våren eftersom de kommer att ställas mot Club Brügge. Det är inget roligt läge att tappa en av sina bästa spelare i.

Benfica gör rätt som står på sig och inte släpper sin spelare bara för att någon kommer och knackar på dörren och försöker förhandla ner priset. Chelsea borde väl primärt gå efter anfallare i det här fönstret? 5 gjorda mål och 1 ynka vinst på de 8 senaste ligaomgångarna imponerar inte från ett lag som strör miljarder omkring sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in