Citat:
Ursprungligen postat av
isushrist
Ok, tack. Annan fråga. Någon som vet om man kan tentera gamla kurser från JP som man inte slutfört fast man inte är registrerad?
Tror du måste vara registrerad på kursen för att kunna registrera dig på tentan, men det är bara att be dem omregistrera dig på den.
Citat:
Ursprungligen postat av
kristofferG
Vilken är bästa vägen att gå ifall man efter examen vill jobba med humanjuridik? Har bra betyg.
Försök att få extrajobb på en byrå du är intresserad av. Ett effektivt sätt att få det är att "bli vän" med en lärare du har som jobbar på en syn byrå.
Samma gäller i stort sett för icke-byrå verksamheter också, som t.ex. Centrum för rättvisa och liknande. Varken jag eller någon jag känner har sökt dit, så jag vet inte hur det går till eller hur hård konkurrensen är, men jag vet att de iaf tidigare haft både extrajobb och andra program för studenter.
Många större organisationer, speciellt statliga, erbjuder en att göra examensarbeten där till och från. Har hört att det ska vara en mycket effektiv väg att komma in - känner de dig, gillar dig som person, och vet att du arbetar hårt och passar i deras kultur så är ju redan halva slaget vunnet.