2023-01-13, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jodå. Den kan vara intakt. Det att man har gömt undan kroppen räcker för brottet "gravfridsbrott". Och det har man ju gjort i fallet med To*ve. Så. Om en av dem har flyttat kroppen heller båda har gjort detta och den är intakt. Så kan säkert en stark man bära en halvt medvetslös kropp också.

Jo du har rätt om det där med griftefrid. Det räcker med att flytta kroppen.

Bra med en liten uppfräshning av ens kunskaper ibland.

Tack.

Tycker dock det är ett litet undermåligt resonemang att tänka "2 personer, med okännt födslokön, som just nu identifierar sig som kvinnor, lyckades flytta en död kropp utan att den döde vaknade av hanteringen. Därför kunde en ensam yngling själv bära upp en Jenny som vaknar vid ett penetreringsförsök på ett tillräckligt varsamt vis för att hon inte skulle vakna av förflyttningen"
Citera
2023-01-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Jag skrev:

Du skrev:

Sen lite senare heter det:

Så nej det blev inte tydligare så.

Du har i princip lyckats bli så otydlig det bara går.

Jag är glad att jag inte har något ansvar för frågan faktiskt.

Ja, exakt. Det jag fokuserar på att våldtäktsförövaren och våldtäktsförövarens eventuella fylla. Läs båda mina inlägg igen som du citerat, så ser du det. Det är nämligen där fokuset bör ligga, inte på brottsoffret och brottsoffrets eventuella fylla.
Citera
2023-01-13, 19:44
Medlem
Citat:
Jo du har rätt om det där med griftefrid. Det räcker med att flytta kroppen.

Bra med en liten uppfräshning av ens kunskaper ibland.

Tack.

Tycker dock det är ett litet undermåligt resonemang att tänka "2 personer, med okännt födslokön, som just nu identifierar sig som kvinnor, lyckades flytta en död kropp utan att den döde vaknade av hanteringen. Därför kunde en ensam yngling själv bära upp en Jenny som vaknar vid ett penetreringsförsök på ett tillräckligt varsamt vis för att hon inte skulle vakna av förflyttningen"

Ingen orsak!

Nja, har du inte burit dina barn till sina sängar när de var små och hade somnat i soffan? Bli buren när man sover/är medvetslös behöver nödvändigtvis inte väcka upp en. Men om något gör ont, så som tex. försök till penetration av torr vagina, lär flertalet vakna av, i synnerhet om de är "halvt medvetslösa".

De två kvinnorna är så pass unga att jag är ganska säker på att de är födda som biologiska kvinnor. Och det är enbart den ena som har erkänt gravfridsbrott... Så. En eller två av de två kvinnorna har burit den döda kroppen i terräng och gömt undan den. Det krävs givetvis muskler och teknik. Men kunde den/de göra detta, så lär en unga stark man klara av att lyfta och bära iväg en kvinna i vanlig miljö (ingen svår terräng).
Citera
2023-01-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ingen orsak!

Nja, har du inte burit dina barn till sina sängar när de var små och hade somnat i soffan? Bli buren när man sover/är medvetslös behöver nödvändigtvis inte väcka upp en. Men om något gör ont, så som tex. försök till penetration av torr vagina, lär flertalet vakna av, i synnerhet om de är "halvt medvetslösa".

De två kvinnorna är så pass unga att jag är ganska säker på att de är födda som biologiska kvinnor. Och det är enbart den ena som har erkänt gravfridsbrott... Så. En eller två av de två kvinnorna har burit den döda kroppen i terräng och gömt undan den. Det krävs givetvis muskler och teknik. Men kunde den/de göra detta, så lär en unga stark man klara av att lyfta och bära iväg en kvinna i vanlig miljö (ingen svår terräng).

Det är skillnad på att bära ett barn och en vuxen kvinna och det finns inget i berättelsen om att hon bars som en brandman bär människor. Detta är bara din fantasi.
Citera
2023-01-13, 19:52
Avslutad
Citat:
Ingen orsak!

En person som sover och en person som är medvetslös har väldigt olika styrsel i kroppen.

Den som sover har styrsel i kroppen.

Den som är medvetslös är lealös.

Och ja. Jag har förflyttat en lealös vuxen. Vi var då definitivt tvugna att vara två för att inte riskera att allvarligt skada personen. Det är fan inte lätt. Det räcker med att man fångat någon som svimmat någon gång för att förstå vad jag menar.

Det är också därför man när man lär ut första hjälpen och hjärt och lungräddning alltid utgår ifrån att hjälpen ska ges där den medvetslöse redan ligger. Och inte flyttas.
Citera
2023-01-13, 20:00
Medlem
Citat:
En person som sover och en person som är medvetslös har väldigt olika styrsel i kroppen.

Den som sover har styrsel i kroppen.

Den som är medvetslös är lealös.

Och ja. Jag har förflyttat en lealös vuxen. Vi var då definitivt tvugna att vara två för att inte riskera att allvarligt skada personen. Det är fan inte lätt. Det räcker med att man fångat någon som svimmat någon gång för att förstå vad jag menar.

Det är också därför man när man lär ut första hjälpen och hjärt och lungräddning alltid utgår ifrån att hjälpen ska ges där den medvetslöse redan ligger. Och inte flyttas.

Vi vet inte hur han bar henne. Finns ju tekniker där man är starkare än annars. Jämna ut belastningen tex.
Och vi vet inte om han ensam bar henne. Han kanske hade hjälp att bära henne.
Citera
2023-01-13, 20:07
Avslutad
Citat:
Vi vet inte hur han bar henne. Finns ju tekniker där man är starkare än annars. Jämna ut belastningen tex.

Varför kan du inte bara erkänna att en människa som:

1) Ser vad som sker.
2) Hör vad som sker.
3) Minns vad som sker.
4) Har styrsel i kroppen.

Helt enkelt inte är medvetslös?
Citera
2023-01-13, 20:44
Medlem
Citat:
Varför kan du inte bara erkänna att en människa som:

1) Ser vad som sker.
2) Hör vad som sker.
3) Minns vad som sker.
4) Har styrsel i kroppen.

Helt enkelt inte är medvetslös?

Hon har hela tiden sagt att hon var halvt medvetslös. Dvs. i tung dvala som hon stundtals vaknade till ifrån.
Citera
2023-01-13, 20:46
Avslutad
Citat:
Hon har hela tiden sagt att hon var halvt medvetslös. Dvs. i tung dvala som hon stundtals vaknade till ifrån.

Du får gärna ge en källa som beskriver det här begreppet "halv medvetslöshet". För just nu har jag bara ditt och Jennys ord på att det ens existerar.

Och bara ditt ord på vad det innebär.
Citera
2023-01-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja man vill veta mer från andra som var på festen var är historien här? Var Jenny upptagen? Var snubben upptagen? Hade Jenny redan fått rykte som en slampa?

Så fort folk lämpligt har selektivt minne så vet man att dom ljuger.

Herregud vad roligt att du sitter och skvallrar i denna tråd som måste vara den tantigaste jag någonsin sett 🤣
Citera
2023-01-14, 02:02
Medlem
Citat:

Vilket är extremt märkligt då hon har redogjort för många andra detaljer.
Citera
2023-01-14, 02:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du menar att hon har hittat på hela händelsen? Att hon inte ens var på fest?
Vore ju bra om så är fallet. Då har hon sluppit den smärta och plågan och kränkningen. Och det finns ingen man som nu behöver sitta och lida ångra det han gjorde mot henne för en jädra massa år sedan, nu när hon drog upp händelsen i rampljuset. Bra om det är påhittat, så slipper folk lida för det.

Men tyvärr är det troligare att det faktiskt har hänt. Att hon faktiskt blev utsatt för ett våldtäktsförsök. Att hon led då och fortsatt lider. Och att det nu sitter någon man som vet att han gjorde detta mot henne och lider och ångrar vad han gjort. Inser hur fel det var. Kanske har han också genom alla dessa år lidit för händelsen.

Eller så var hon så full så att hon inte kommer ihåg vem som gjorde vad? Det var istället kanske hon som var pådrivande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in