2023-01-13, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Fel, det handlar om ett påstått våldtäktsförsök av en halvt medvetslös kvinna. Att hon ljuger är däremot uppenbart av flera skäl som har nämnts.

Du menar att hon har hittat på hela händelsen? Att hon inte ens var på fest?
Vore ju bra om så är fallet. Då har hon sluppit den smärta och plågan och kränkningen. Och det finns ingen man som nu behöver sitta och lida ångra det han gjorde mot henne för en jädra massa år sedan, nu när hon drog upp händelsen i rampljuset. Bra om det är påhittat, så slipper folk lida för det.

Men tyvärr är det troligare att det faktiskt har hänt. Att hon faktiskt blev utsatt för ett våldtäktsförsök. Att hon led då och fortsatt lider. Och att det nu sitter någon man som vet att han gjorde detta mot henne och lider och ångrar vad han gjort. Inser hur fel det var. Kanske har han också genom alla dessa år lidit för händelsen.
Citera
2023-01-13, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du menar att hon har hittat på hela händelsen? Att hon inte ens var på fest?
Vore ju bra om så är fallet. Då har hon sluppit den smärta och plågan och kränkningen. Och det finns ingen man som nu behöver sitta och lida ångra det han gjorde mot henne för en jädra massa år sedan, nu när hon drog upp händelsen i rampljuset. Bra om det är påhittat, så slipper folk lida för det.

Men tyvärr är det troligare att det faktiskt har hänt. Att hon faktiskt blev utsatt för ett våldtäktsförsök. Att hon led då och fortsatt lider. Och att det nu sitter någon man som vet att han gjorde detta mot henne och lider och ångrar vad han gjort. Inser hur fel det var. Kanske har han också genom alla dessa år lidit för händelsen.

Fest var hon säkert på hon verkar ju gilla att dricka och knulla. Men det hon berättar en sexfantasi som inte är genomförbar i praktiken som vi har förklarat ovan.
Citera
2023-01-13, 06:34
Medlem
Citat:
Fest var hon säkert på hon verkar ju gilla att dricka och knulla. Men det hon berättar en sexfantasi som inte är genomförbar i praktiken som vi har förklarat ovan.

Tja, två eller en kvinna fraktade nyligen bort den döda To*ve och gömde henne i någon slags terräng.
Så nog kan en stark man bära iväg en halvt medvetslös tunn liten kvinna. Detta är på intet sätt osannolikt.

Det var en konstig sexfantasi i så fall, eftersom den inte innehåller sex alls. Det blev ju ingen penetration.

Nejdu. Troligen har detta hänt. Ett våldtäktsförsök.
Citera
2023-01-13, 06:36
Medlem
Citat:
Tja, två eller en kvinna fraktade nyligen bort den döda To*ve och gömde henne i någon slags terräng.
Så nog kan en stark man bära iväg en halvt medvetslös tunn liten kvinna. Detta är på intet sätt osannolikt.

Det var en konstig sexfantasi i så fall, eftersom den inte innehåller sex alls. Det blev ju ingen penetration.

Hur mycket påstår du att hon vägde då? Det borde du veta om du påstår att hon var tunn.
Citera
2023-01-13, 06:38
Medlem
Citat:
Hur mycket påstår du att hon vägde då? Det borde du veta om du påstår att hon var tunn.

Hon ser tunn ut nu. Och hon lär ju ha varit lika tunn eller ännu tunnare som ung.
En stark man kan bära en kvinna.

Finns en tråd nu där en kvinnlig brandman skriver att bära människor handlar om teknik. Denna kvinnliga brandman kan bära människor. Och då borde givetvis en stark man också klara av att bära människor.
Citera
2023-01-13, 06:40
Medlem
Citat:
Hon ser tunn ut nu. Och hon lär ju ha varit lika tunn eller ännu tunnare som ung.

Finns en tråd nu där en kvinnlig brandman skriver att bära människor handlar om teknik. Denna kvinnliga brandman kan bära människor. Och då borde givetvis en stark man också klara av att bära människor.

Så du har ingen aning hur mycket hon vägde då?
Citera
2023-01-13, 06:42
Medlem
Citat:

Påstår du att hon blev buren som en brandman när människor, har Jenny sagt detta eller fantiserar du?
Citera
2023-01-13, 10:23
Avslutad
Jag skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Förövare ska alltid låsas in.

Men vi ska också alltid dra lärdom av offrens misstag när vi hör om brott som begåtts så att vi faktiskt har något att varna andra med innan det är försent.

Gläder mig dock att jag missförståt när jag upplevde att du inte ville att man skulle varna barn.

Du skrev:

Citat:
Du tycks fortfarande inte se detta: folk super varje helg utan att bli våldtagna. Förmodligen hade Jenny druckit alkohol många många många gånger förut på fester utan att bli utsatt för våldtäktsförsök. Hon har faktiskt inte begått något "Misstag". Hon har gjort det folk gör. Det som hör ungdomen till för väldigt många ungdomar. Att "varna" andra för hennes "misstag" blir i regel att säga till folk "sluta festa". Tror du att folk kommer sluta festa för det? Nej. Det kommer de inte. Risken för våldtäkt på fest är inte tillräckligt hög för att folk ska se det som en risk ens en gång. Jenny gjorde inte detta. För om hon hade sett att där fanns en risk, hade hon aldrig gått på festen. Risken handlade om att där var en våldtäktsförövare. Han var risken, inte Jennys fylla. Och honom visste hon inte om.

Sen lite senare heter det:

Citat:
Sedan ska man givetvis säga till folk att vara försiktiga. Upplysa dem om risksituationer. Men detta kan göras på ett bättre sätt. Som ändå gör våldtäktsförövaren ensamt ansvarig för sin handling att våldta och får förövaren att skämmas för sitt brott. Ett sätt som inte ger förövaren uppslag om "förmildrande omständighet".
Tex.: "Alla kvinnor har rätt till att festa och dricka alkohol, men risken för våld, våldtäkter ökar när man interagerar med människor på tex. fest där folk är fulla och inte lyhörda på samma sätt, eftersom ju fler människor man interagerar med, desto mer ökar risken att någon av dessa människor är våldtäktsförövare. Och folks berusningsgrad i sig kan öka risken att folk inte är lyhörda och att förövarens spärrar har släppt. Och det är svårt att på förhand veta vem som är våldtäktsförövare. Sker dock en våldtäkt så är förövaren helt ensam skyldig till våldtäkten, oavsett kontext våldtäkten sker i. Förövaren borde inte gått på festen och förövaren borde definitivt inte ha druckit alkohol.".

Detta blir mer av en generell varning riktad till alla som festar om den ökade risken för våld/våldtäkter när alkohol är involverat. Men den skuldbelägger inte offren. Och den ger fortsatt fullt ansvar för våldtäkten på förövaren. Den ger inte förövaren en "förmildrande omständighet" att våldta.

Blev det tydligare då?

Så nej det blev inte tydligare så.

Du har i princip lyckats bli så otydlig det bara går.

Jag är glad att jag inte har något ansvar för frågan faktiskt.
Citera
2023-01-13, 12:39
Avslutad
Citat:

Då de står mistänkta för gravfridsbrott så är kroppen inte intakt.

Så dåligt exempel.

Just fallet med Tove visar ju snarast på att även 2 kvinnor som är starka nog att slå ihjäl någon inte är starka nog att ens tillsammans flytta en lealös kropp intakt.
Citera
2023-01-13, 14:22
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Alla ni män här som beskriver hur fulla kvinnor o i stort sett kastar sig framför er, näst intill utan trosor och med sitt sköte blottat. Och som anser att då kan man knappast begära att en man ska kunna tygla sig.

Vad umgås ni i för kretsar? För jag tycker verkligen inte att det är ett beteende som jag uppmärksammat. Då har jag ändå varor på krogar, baren och nattklubbar mer än min beskärda del.

Ytligare en fråga? Känns det inte olustigt att sitta och tycka att våldtäkt är okey? Ska vi kanske sänka straffen på pedofil oxå?

Jag känner mig en aningen träffad här på grund av mina beskrivande inlägg.
Du verkar svårt uppjagad över att svenssons äger ett spännande liv kryddat med sex.
Det förvånar mig inte då mainstream uppfattningen är den att det är endast kändisar och HBTQ personer som lever livet och får äta av kakan, vi vanliga människor vi vet absolut ingenting.

I vilka kretsar? Pahhh..du kan inte ha varit mycket någonstans eller så är du helt enkelt en sådan som inget ser och inget hör, trist och tom i bollen och därmed så får du inte vara med och leka.

I Jennys fall, det är en gråzon och att jag tycker att hon är taskig mot den mannen vem det nu var att hon drar upp detta i nuet. Han avbröt och att det borde ha räckt så och att Jenny för sin egen cred kanske borde ha hållit inne med denna fyllehistorien.
Citera
2023-01-13, 15:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag känner mig en aningen träffad här på grund av mina beskrivande inlägg.
Du verkar svårt uppjagad över att svenssons äger ett spännande liv kryddat med sex.
Det förvånar mig inte då mainstream uppfattningen är den att det är endast kändisar och HBTQ personer som lever livet och får äta av kakan, vi vanliga människor vi vet absolut ingenting.

I vilka kretsar? Pahhh..du kan inte ha varit mycket någonstans eller så är du helt enkelt en sådan som inget ser och inget hör, trist och tom i bollen och därmed så får du inte vara med och leka.

I Jennys fall, det är en gråzon och att jag tycker att hon är taskig mot den mannen vem det nu var att hon drar upp detta i nuet. Han avbröt och att det borde ha räckt så och att Jenny för sin egen cred kanske borde ha hållit inne med denna fyllehistorien.
Jag hade inte dig specifikt i tankarna när jag skrev inlägget. Så tar du åt dig så ligger det hos dig. Själv beskrev jag hur jag upplevde tråden i helhet.

Du förklarar mina inlägg med att jag är uppjagade. Det vill säga nedvärderar mina åsikter som lite kvinnligt uppjagade och därför inte behöver tas på fullt allvar. Samt att det som gör mig uppjagad är att Svensson inte bara ägnar sig åt vaniljsex i tvåsamhet.

Ditt sätt att läsa och tolka det jag skriver är enbart pinsamt. Det står enbart för något som ligger hos dig. Sättet du tror att du skall få respons på dina helt absurda antaganden. Liknar någon som tycker sig ha makt och tolkningsföreträde enbart utifrån en roll den besitter, exempelvis som man eller frireligiös pastor.
Citera
2023-01-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Då de står mistänkta för gravfridsbrott så är kroppen inte intakt.

Så dåligt exempel.

Just fallet med Tove visar ju snarast på att även 2 kvinnor som är starka nog att slå ihjäl någon inte är starka nog att ens tillsammans flytta en lealös kropp intakt.

Jodå. Den kan vara intakt. Det att man har gömt undan kroppen räcker för brottet "gravfridsbrott". Och det har man ju gjort i fallet med To*ve. Så. Om en av dem har flyttat kroppen heller båda har gjort detta och den är intakt. Så kan säkert en stark man bära en halvt medvetslös kropp också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in