2023-01-13, 17:40
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Tesla kryper under 100$ tills nästa Fredag tippar jag

Ligger väl i pipeline att den etablerar sig $80-100 tycker jag det känns som. Även det är rent krasst i högsta laget.
Citera
2023-01-13, 17:47
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
Ok, men du svarade inte på frågan, vad är det för roi på megapacks? Hur står den mot kostnad för vattenlagring?

Varför skall jag svara på saker som din jävla mänskliga sökmotor när det går snabbare att leta upp informationen själv. Är du dum i huvudet? Svara inte på det, jag vet redan svaret.
Jag bryr mig inte om vattenlagring men kan säkert komma på flera anledningar varför det är en dum jämförelse. Megapacks rör sig om 30-60% vinstmarginal. Roi är irrelevant. Gör ditt eget jobb nu och sluta ställa dumma frågor och bra frågor på ett dumt sätt.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2023-01-13 kl. 17:51.
Citera
2023-01-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Varför skall jag svara på saker som din jävla mänskliga sökmotor när det går snabbare att leta upp informationen själv. Är du dum i huvudet? Svara inte på det, jag vet redan svaret.
Jag bryr mig inte om vattenlagring men kan säkert komma på flera anledningar varför det är en dum jämförelse. Megapacks rör sig om 30-60% vinstmarginal. Roi är irrelevant. Gör ditt eget jobb nu och sluta ställa dumma frågor och bra frågor på ett dumt sätt.
MrMongo varför är du så otrevlig för ?
Att vara ett geni måste vara jobbigt i längden eftersom ingen förstår dina värderingar och inte börsen heller.
Citera
2023-01-13, 18:10
Bannlyst
Citat:
Har vi inte etablerat att du inte förstår saker tillräckligt bra för att göra den bedömningen?
Självklart kommer björnar känna sig som genier när kursen är på absurt låga nivåer. Det är temporärt. Ditt oförstånd är för evigt.

Hur mycket ligger du på minus nu? 😊
Skrämmande vilken imbecill envishet vissa besitter, Tesla sänker priser och säger upp folk för att deras dyra bilar med dålig kvalitet inte säljer men trots det så trillar inte poletten ner. Otroligt 😁
Citera
2023-01-13, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
MrMongo varför är du så otrevlig för ?
Att vara ett geni måste vara jobbigt i längden eftersom ingen förstår dina värderingar och inte börsen heller.

Det jobbigt att gå all in och se sin investering förintas😁
Citera
2023-01-13, 18:19
Moderator
Fear2bes avatar
Jag dubblade mitt lite mindre innehav häromdagen. På kort tid har p/e gått från toppen på 1200 till 35 så fallhöjden blir allt mindre medan uppsidan blir allt större.

Det stora problemet som jag ser nu är att det vid elpristoppar förmodligen blir lika dyrt (om inte dyrare) att köra Tesla som det är med valfri diesel. Men det är främst under vintern det är ett problem.
Citera
2023-01-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Det jobbigt att gå all in och se sin investering förintas😁
Självklart blöder han enormt med andra.
Att ta kritik från andra ska generellt vara nyttigt och ska besvaras med glädje här ser vi tecken på helt andra bullar i tråden
Citera
2023-01-13, 18:40
Medlem
Citat:
https://twitter.com/joranfagerlund/status/1163148259780698112?s=20&t=u5op68LOk2p7Ck2B2VRn8Q
Så kan det vara hjärtat men du har mycket att lära eftersom du inte kan tänka dig in i andras tankebanor här brister det enormt ..
Citera
2023-01-13, 18:50
Avslutad
Citat:
https://twitter.com/joranfagerlund/status/1163148259780698112?s=20&t=u5op68LOk2p7Ck2B2VRn8Q

Bästa Mongolid....
Jag har flera gånger sagt till dig och varnat dig....Gift dig aldrig med en aktie.
Du vägrar lyssna precis som Fingerprint-sekten.

Du vet men kan ändå inte få in i huvudet att Tesla är ingen bil som folk ser som ett mirakel. De är redan omkörda av de störra bilmärkena och Elon kan sänka priset men Tesla ses redan idag som en problembil med ett överpris.

Du behöver inte bli arg när folk är hyggliga och försöker förklara för dig. Vill du förlora dina pengar så gör du gärna det men bli inte sur på folk när de skriver.
Det är ju liksom varje vecka det kommer ny saker om Tesla som bilmärke bara är en billig plastprodukt från Kina som kommer att få folk sluta köpa dessa bilar.
Folk flyr från både Elon och hans företag.

Lyssna på de som försöker hjälpa dig ifrån hjärntvätten.
Citera
2023-01-13, 19:04
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:

Vet inte var du får 30-60% ifrån, jag läser i senaste Q rapporten 9,3% bruttomarginal i segmentet "Gross margin energy generation and storage segment" om jag inte uppfattat något fel, vad du menar. Men du kanske har rätt att det växer och blir riktigt stort jag håller mig tveksam till att det blir så stor skala som vissa tror.

En sak är dock säker, du får inte rätt om aktien bara för att du tycker att andra som inte håller med om din värdering är dumma i huvudet.
Citera
2023-01-13, 19:26
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceIsBliss
En sak är dock säker, du får inte rätt om aktien bara för att du tycker att andra som inte håller med om din värdering är dumma i huvudet.

Nej, men det hjälper att förstå när folk är det.
Citera
2023-01-13, 19:39
Avslutad
Analytikernas "PriceTarget":
Average 215.42
(https://finance.yahoo.com/quote/TSLA?p=TSLA%27)

Flashback-björnarnas värdering ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in