2023-01-12, 11:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vem vet.
Jag tänker att det kan tänkas att Tove skrivit något om det som hände under kvällen till någon, men JJ borde ju fatta att det finns hos mottagaren.

Och det kan ju förstås vara så att JJ ville veta vad Tove skrivit/sagt, eftersom hon förmodligen inte tål att bli nedskriven, kräver upprättelse. Inte vil ha fler som tar parti förTove.

Det som JJ kan ha gjort, kan vara att ha lurat Tove på något sätt. Vad gör Tove ensam på Nöjet? Är den yngre kompisen ett lockbete? Har JJ avslöjat eller påstått att hon avslöjat otroheten och är kompisen på Nöjet på något sätt inblandad genom att vara den personen eller någon typ av "budbärare"?

Jag tror att mobilen är borta för att JJ inte vill att den ska hittas eller så är den slängd i naturen så att den är svår att hitta. Borde dock var nära dit en bil kommer åt.

JJ är inte att lita på. Manupulativ och kan ljuga på ett lömskt sätt, när som helst det behagar henne. Usch.
J ville inte att T skulle hittas, henne gömde de i mörkaste skogen, och jag tror detsamma med Ts tfn. Det är inte tänkt att den ska återfinnas, därför tror jag inte att hon kommer att berätta sanningsenligt.
Citera
2023-01-12, 11:15
Medlem
Citat:
Haha, det har även det varit min tanke.
Å andra sidan har han i sina tidigare utsagor visat på varför han har haft en sådan tanke (sin statistik), och han har ju faktiskt sitt eget varumärke att värna om.

Nåågon måtta på "felaktiga" utsagor får det vara. Det kan ju bli lite av slutet på hans expertutlåtanden i media.

Han gör nog bäst i att sluta kommentera just det här fallet då det avviker från statistiken. Han har haft totalt fel om minst två saker (en pojkvän eller ex inblandad och att J inte haft tillgång till bil under natten). Gårdagens kommentar om straffpåföljden och hans upprepande om obduktionsrapporten tar nog få på allvar eftersom han inte verkar ha riktigt koll på detta ärende.
Citera
2023-01-12, 11:18
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
I sutet på inslaget från SR 10/1, säger Rullman vid 1:03 min:

Transkription:
Reporter- Adam Rullman säger också att Toves telefon inte har hittats.

Rullman - Nej, vi har inte hittat(?) (svårt höra) telefon.
Text under inslaget:
"Minst en av de misstänktas mobiltelefoner har kunnat spåras till platsen där Tove hittades. Däremot har man fortfarande inte funnit Toves egen mobil."
https://sverigesradio.se/artikel/avgorande-beviset-misstankta-kvinnans-mobil-sparad-till-fyndplatsen

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har också tällt den frågan men inte fått något svar
Men jag tror att i Grevens sammanfattning stod det att Toves mob är fortfarande borta

Någon som vet
Är TT mob hittad eller inte?
Nötknäpparen över svarade mig på frågan
Citera
2023-01-12, 11:18
Medlem
Hur mycket vet vi om bilen och personerna i den som de stöter på vid McDonalds resan? Om allt är planerat finns det en möjlighet att även hur man gör sig av med saker är det. Kan de fått hjälp med att göra sig av med telefonen (T's)?
Citera
2023-01-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ja, vem vet.
Jag tänker att det kan tänkas att Tove skrivit något om det som hände under kvällen till någon, men JJ borde ju fatta att det finns hos mottagaren.

Och det kan ju förstås vara så att JJ ville veta vad Tove skrivit/sagt, eftersom hon förmodligen inte tål att bli nedskriven, kräver upprättelse. Inte vil ha fler som tar parti förTove.

Det som JJ kan ha gjort, kan vara att ha lurat Tove på något sätt. Vad gör Tove ensam på Nöjet? Är den yngre kompisen ett lockbete? Har JJ avslöjat eller påstått att hon avslöjat otroheten och är kompisen på Nöjet på något sätt inblandad genom att vara den personen eller någon typ av "budbärare"?

Jag tror att mobilen är borta för att JJ inte vill att den ska hittas eller så är den slängd i naturen så att den är svår att hitta. Borde dock var nära dit en bil kommer åt.

JJ är inte att lita på. Manupulativ och kan ljuga på ett lömskt sätt, när som helst det behagar henne. Usch.

Om man ska förutspå en taktik så säger JJ i förhör/rätten att i röran där så vet hon inte var mobilen tog vägen. Å andra sidan ska hon förklara McD t/r med mobilen efter Tove dog.

Vilket blir ett dilemma för henne eftersom hon kan hävda att hon hade den på sig för att ”säkra” den så den inte kommer i orätta händer efter ”olyckan/tjejslagsmålet” men samtidigt blir det att förklara varför den sen ändå är borta då…
Citera
2023-01-12, 11:23
Medlem
anguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Blodet kan väl komma från en av de beryktade BDSM-orgierna tiden före mordkvällen?
Då är det ju inte nödvändigtvis relaterat.

Det är inte heller ovanligt med näsblod vid viss typ av ”partyknarkande” som beskrivits ha skett i lgh.
Citera
2023-01-12, 11:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men det är släktskap och sånt som man inte får göra nu i Sverige eller om det utreds då vi är så pk och bryr oss mer om den personliga integriteten för vårt dna snarare än att lösa brott. Det användes väl för dubbelmordet i Linköping om jag inte minns helt galet och då blev vissa sura över att man kan letar bland oskyldiga släktingar för att hitta den kriminella

Ja, det finns ju personer som på fullt allvar menar att vi ska ha fotbojor (samtlilga medborgare), allt för att kunna identifiera brottslingar.

Jag tror inte att det går att använda PKU- banken idag för att identifiera det här blodet och jag hoppas verkligen inte att lagen ändras. Jag tror att det skulle bli stora rubriker om det sådan ny lag kommer och allvarliga protester runt det. Det finns ju en anledning till att vi screenar barn!! Det handlar om ett enkelt prov som identifierar sjukdomar som är livräddande för barnet.

Barnets säkerhet framför föräldrars rädsla för att bli idientifierade som brottslingar. Vem ska föra ett barns talan? Kriminella, misstänksamma föräldrar, föräldrar som är paranoida, eller föräldrar som inte förstår eller vågar helt enkelt inte. Sedan är forskningen som sagt väldigt viktig.
Citera
2023-01-12, 11:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J ville inte att T skulle hittas, henne gömde de i mörkaste skogen, och jag tror detsamma med Ts tfn. Det är inte tänkt att den ska återfinnas, därför tror jag inte att hon kommer att berätta sanningsenligt.

Jag hoppas att utredningen kan visa att JJ inte alls mått så dåligt som hon har påstått, och att hennes agerande efter brottet inte visar på en chockad person. Hon har haft lång tid på sig att komma från chocken och kunna visa på att det var en "olyckshändelse".
Citera
2023-01-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ja, blir hon friad för mord och får ett straff enbart för griftefrid och misshandel och inte mord, då är hon ute snabbt. Och blir ännu farligare...

Har hon som det ryktats (och i min värld ökar nu risken att hon faktiskt har gjort detta, iom att hon är misstänkt för mord, ljuger och anpassar) tänt eld på sitt ex dörr, kommit undan med det och nu mord...

Mardröm.

Kanske JJ inte riktigt är i paritet med Johanna Möller, men nånting ditåt.
Alla borde vara mycket försiktiga att var nära den här tjejen.

Ja åker hon inte på mord, utan typ dråp/vållande så är de riktigt tragiskt först och främst för Toves anhöriga men också för mångas säkerhet, speciellt hennes polare som också sitter häktad som golat ner henne lite. Skulle nog kunna jämföra henne med Johanna Möller när de kommer till mord på en person och manipulering, men skillnaden mellan dessa är ju främst åldern då. När Johanna Möller kommer ut så tror inte jag att hon kommer göra ett skit, hon kommer ha fullt upp med att försöka bli vän med barn och resten av släkt och familj. Sen är hon väl typ närmare 70 år när hon kommer ut eller något. Medans denna tjejen även om hon skulle få livstid komma ut i en lagom ålder och kan fortsätta med de hon påbörjat, hon känner redan att hon har förlorat allt och när en sån kommer ut kan de bli problem
Citera
2023-01-12, 11:38
Medlem
densistasovjets avatar
Jag förstår fortfarande inte motivet till att Tove som vi förstår nu, blir misshandlad till döds. Vari består konflikten mellan dessa 3 unga kvinnor?

1) Avundsjuka

2) Svartsjukedrama

3) Något annat?

Någon som har information eller teorier?
Citera
2023-01-12, 11:51
Medlem
Bomullsvantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Det får man väl inte har jag fattat det som.. eller har de ändrat på det nu?
Själv tycker jag iaf att man borde få det
Nej det är ej tillåtet tyvärr. Ursäkta min dåliga formulering men mitt budskap var att jag är så trött på att vi hade kunnat lösa så många brott så enkelt om man hade fört en databas som polisen kunde gjort bloduppslag mot.
Citera
2023-01-12, 11:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Han gör nog bäst i att sluta kommentera just det här fallet då det avviker från statistiken. Han har haft totalt fel om minst två saker (en pojkvän eller ex inblandad och att J inte haft tillgång till bil under natten). Gårdagens kommentar om straffpåföljden och hans upprepande om obduktionsrapporten tar nog få på allvar eftersom han inte verkar ha riktigt koll på detta ärende.

Vi får väl se vad obduktionsrapporten visar. Vi kommer naturligtvis inte få läsa den, men förhören brukar avslöja en del och även själva åtalet, dvs i stämningsansökan kan dödsorsak nämnas.

Nu tror jag att jag inte läste exakt vad GW sa om själva obduktionen, men av reportern i ett inslag fattade jag det som att det hade med något om att Tove lega länge på platsen innan hon hittades? Och GWs slutsatser runt att man ännu inte fått det slutgiltiga obduktionsresultatet?

Så hans slutsatser kan ju vara dragna av detta då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in