Citat:
Du fick feber vilket jag inte fick. Troligen fanns det antikroppar hos mig tack vare vaccinet som snabbare tog hand om viruset. Du fick troligen en fullständig infektion och som kroppen fick ta från start då du inte hade något skydd före.Helt otroligt. Enda skälet för mig att ta ett vaccin mot en så mild sjukdom är att det skulle förhindra att jag blir sjuk, med över 95% effektivitet över lång tid. Men många blir sjukare av sprutan än jag blev av viruset(beta) som ovaccinerad. 2 dagar med mycket mild feber som enda symptom. Men du har tagit 4 sprutor och blir ändå sjuk. Vi har aldrig haft ett så dåligt vaccin som dessutom är så överflödigt.
Vaccinerade blir sjuka som fan i min omgivning nu, men vi i vår ovaccinerade familj är friska trots att vi har träffat många sjuka. Ta i trä.
Flockimmunitet eller ej, men helt klart är naturlig immunitet helt överlägsen. Frågan är om ni vaccinerade kan få den, jag tror inte det. Era antikroppar ser ju helt annorlunda ut med kraftig ökning av IgG4. Ni är nog dömda till flera sprutor om året. Och med varje spruta staplas biverkningsrisk på biverkningsrisk. Ni kommer att åka på en allvarlig biverkning så småningom.
Vaccinerade blir sjuka som fan i min omgivning nu, men vi i vår ovaccinerade familj är friska trots att vi har träffat många sjuka. Ta i trä.
Flockimmunitet eller ej, men helt klart är naturlig immunitet helt överlägsen. Frågan är om ni vaccinerade kan få den, jag tror inte det. Era antikroppar ser ju helt annorlunda ut med kraftig ökning av IgG4. Ni är nog dömda till flera sprutor om året. Och med varje spruta staplas biverkningsrisk på biverkningsrisk. Ni kommer att åka på en allvarlig biverkning så småningom.
Just feber är mindre vanligt i västvärlden för Omicron men rätt så vanligt i Kina och troligen för de har ett sämre vaccin.
Jo du, det fanns de som var kaxiga om att de fått covid 2020 och påstod de hade naturlig immunitet men de åker på covid igen nu när Omicron finns och jag känner flera som även fick andra gången covid av varianten Delta.
Flockimmunitet verkar inte funka med SARS-CoV-2 mellan olika varianter. Har du någon fakta om flockimmunitet för covid så får du gärna dela med dig då jag tycker sådant är intressant och säkert fler här.
De biverkningar jag haft är lite ont i armen någon dag i området där de gav mig sprutan. Mindre vid dos 3 än dos 1 och 2 och dos 4 var det knappt märkbart.
Så vad är det för allvarliga biverkningar jag ska vara orolig för?
Ont i armen? hahaha
Jag har tagit nästan 30 doser influensavaccin samt ett gäng TBE vaccin och aldrig känt av några biverkningar. Enligt dina tankar borde jag varit död vid så mycket vaccin.