Citat:
Vilken då flockimmunitet?
Alla jag känner som fick covid tidigare har nu i vinter fått covid igen. Omicron tar sig fram rejält.
En del fick Delta som haft covid 2020.
Vi får se om nya XBB.1.5 även ger sig på de med tidigare varianter av Omicron eller om det finns immunitet mellan dem. Eller kanske BQ.1
XBB.1.5. utgår från Omicron BA.2
BQ.1 utgår från Omicron BA.5
Jag hade covid i julhelgen och får se om jag åker på en sväng igen. Dock var det väldigt lindrigt.
Troligen BA.5 eller BQ.1 (de vanligaste då)
Nej jag gillar inte lockdowns jag heller. Inte heller munskydd.
Alla jag känner som fick covid tidigare har nu i vinter fått covid igen. Omicron tar sig fram rejält.
En del fick Delta som haft covid 2020.
Vi får se om nya XBB.1.5 även ger sig på de med tidigare varianter av Omicron eller om det finns immunitet mellan dem. Eller kanske BQ.1
XBB.1.5. utgår från Omicron BA.2
BQ.1 utgår från Omicron BA.5
Jag hade covid i julhelgen och får se om jag åker på en sväng igen. Dock var det väldigt lindrigt.
Troligen BA.5 eller BQ.1 (de vanligaste då)
Nej jag gillar inte lockdowns jag heller. Inte heller munskydd.
Väldigt sant. Viruset muterar och därmed lyckas det återinfektera vissa patienter.
Men med naturlig infektion så har du T-cellerna inblandade i fighten. Så lättare att hantera sjukdomen.
Vaccinen är lika användbara som saltvatten. Om inte värre. Jag tror alla minns december 2021 när det var rekordsmitta I Europa. 1 miljard doser och rekordsmitta.
I NSW Australien såg det ut såhär för vecka 51-51
Folk med en covid19 diagnos på sjukhus
Fyra doser eller mer = 810
3 doser = 377
2 doser = 218
1 dos = 10
Ingen dos = 0
Folk som intensivvårdas med covid 19
Fyra doser eller mer = 58
3 doser = 29
2 doser = 17
1 dos = 1
Ingen dos = 0
https://www.health.nsw.gov.au/Infectious/covid-19/Pages/stats-nsw.aspx
( dom tog bort den PDF som visade vecka 51-52. Men jag tog en screenshot på den, om ni lyckas hitta den igen så säg gärna till )
det stärker inte deras trovärdighet.