2023-01-11, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har man ett ansvar att inte bo i förorten nu också?

Jag undrar mest varför så många innerstadsfeminister tar det ansvaret att flytta från riskerna när de inte anser att det är deras ansvar att ta.

Det är klart. Det är jävligt lätt att sitta där i sina glastorn på Sveriges tryggaste adresser som man köpt för pappas pengar och fördömma alla kvinnor ute i förorten som tar emot tips om hur man skyddar sig från de risker som feministerna själva betalat för att slippa för att de hade råd att göra så.

Det är inte lika lätt för majoriteten av Sveriges kvinnor som bor på sämre adresser att acceptera alla risker som deras adress för med sig. Så de undviker alkohol för att inte bli våldtsgna och slagna. De tar på sig slöja för att inte bli våldtagna och slagna. De undviker att gå ut om kvällarna för att inte bli våldtagna och slagna.

Men visst sitt du där i ditt glastorn och fördöm alla mindre bemedlade.
Citera
2023-01-11, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Dels så tycker jag folk i min närhet har högre skyddsvärde än totala främlingar. Så ja jag vill fortfarande reda ut vad ett offer hade kunnat göra annorlunda för att undvika tragedin hon drabbats av så jag kan tipsa de i min omgivnings.

Dels så tycker jag folk som vill skydda sig själva förtjänar att få göra det.

Dels så tror jag till skillnad mot för dig att summan av alla övergrepp inte alls är konstant. Utan att det går att få ner den totala mängden övergrepp genom att folk modifierar sina beteenden.
Ja, om alla uppfyller sitt ansvar för att inte bli utsatta för brott så försvinner såklart brottsligheten. Frågan är varför folk då inte tar det ansvaret.
Citat:
Jag undrar mest varför så många innerstadsfeminister tar det ansvaret att flytta från riskerna när de inte anser att det är deras ansvar att ta.

Det är klart. Det är jävligt lätt att sitta där i sina glastorn på Sveriges tryggaste adresser som man köpt för pappas pengar och fördömma alla kvinnor ute i förorten som tar emot tips om hur man skyddar sig från de risker som feministerna själva betalat för att slippa för att de hade råd att göra så.

Det är inte lika lätt för majoriteten av Sveriges kvinnor som bor på sämre adresser att acceptera alla risker som deras adress för med sig. Så de undviker alkohol för att inte bli våldtsgna och slagna. De tar på sig slöja för att inte bli våldtagna och slagna. De undviker att gå ut om kvällarna för att inte bli våldtagna och slagna.

Men visst sitt du där i ditt glastorn och fördöm alla mindre bemedlade.
Det låter ju jättebra att de som bor i sämre områden tar sitt ansvar ändå. Men alla vill inte leva så. Att gå i slöja, undvika alkohol och stanna inne på kvällarna är kanske inte så kul i längden.
Senast redigerad av Ipsi 2023-01-11 kl. 11:16.
Citera
2023-01-11, 11:52
Avslutad
Citat:
Det låter ju jättebra att de som bor i sämre områden tar sitt ansvar ändå. Men alla vill inte leva så. Att gå i slöja, undvika alkohol och stanna inne på kvällarna är kanske inte så kul i längden.

Jämför berättelsen den här tråden handlar om. En typisk Östermalmsvåldtäkt. Med de här byxorna från en typisk våldtäkt i orten:

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2021/03/arab-valdtakt-blodig-768x444.jpg

Sen kan du komma med dina stöniga kommentarer om att förortstjejer är tråkmånsar som försöker undvika att våldtas.
Citera
2023-01-11, 11:56
Avslutad
Citat:
Jämför berättelsen den här tråden handlar om. En typisk Östermalmsvåldtäkt. Med de här byxorna från en typisk våldtäkt i orten:

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2021/03/arab-valdtakt-blodig-768x444.jpg

Sen kan du komma med dina stöniga kommentarer om att förortstjejer är tråkmånsar som försöker undvika att våldtas.
Jaha, är man en tråkmåns nu om man tar ansvar.
Citera
2023-01-11, 11:59
Avslutad
Citat:
Jaha, är man en tråkmåns nu om man tar ansvar.

Det här är inte första gången du har svårt att skilja på vad du argumenterar för och vad jag argumenterar för.

Vad håller du på med?

Tror du alla som läser här bara läser senaste inlägget?
Citera
2023-01-11, 12:13
Avslutad
Citat:
Det här är inte första gången du har svårt att skilja på vad du argumenterar för och vad jag argumenterar för.

Vad håller du på med?

Tror du alla som läser här bara läser senaste inlägget?
När jag säger att många skulle tycka att det vore tråkigt att gå i slöja, hålla sig inomhus och aldrig få ta ett eller flera glas vin så kallar du dem som tar ansvar på detta sätt plötsligt för tråkmånsar.
Citera
2023-01-11, 12:35
Avslutad
Citat:
När jag säger att många skulle tycka att det vore tråkigt att gå i slöja, hålla sig inomhus och aldrig få ta ett eller flera glas vin så kallar du dem som tar ansvar på detta sätt plötsligt för tråkmånsar.

Nej. Läs om. Läs rätt. Jag skrev att du genom det kallade dem för tråkmånsar.
Citera
2023-01-11, 13:07
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du har alltså i princip noll erfarenhet av livet som tycker att det jag var med om det var illasinnat, och ifrån min sida vad jag förstår.

Det händer en del män förstår du att kvinnor bjuder på sig.
Saken är den att jag är en god man, snäll är att ta i men god det är jag.

Jag lät bli i båda fallen, en tjej som var påverkad och en som uppenbarligen hade udda preferenser när det kom till sex, jag förstod då och idag hur sådant slutar men att linjen den är sannerligen tunn då när man har en vacker tjej i famnen.
Det spelar ingen roll att du har varit med om en eller flera kvinnor som betett sig som du beskriver. Du antydde att alla kvinnor beter sig så, annars finns ingen anledning att komma dragandes med sådan erfarenhet. De flesta fulla och flörtiga kvinnor beter sig inte så. Du vet inte att Jenny betett sig så.
Senast redigerad av BuckshotBill 2023-01-11 kl. 13:36.
Citera
2023-01-11, 13:12
Avslutad
Citat:
Nej. Läs om. Läs rätt. Jag skrev att du genom det kallade dem för tråkmånsar.
Nej, jag sa att många skulle tycka det vore tråkigt att leva så. Man måste ju få lägga upp hur man vill leva sitt liv själv.
Citera
2023-01-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Det spelar ingen roll att du har varit med om en eller flera kvinnor som betett sig som du beskriver. Du antydde att alla kvinnor beter sig så. De flesta fulla och flörtiga kvinnor beter sig inte så. Du vet inte att Jenny betett sig så.

Du vet heller inte om Jenny betedde sig så, inte ens hon själv vet det enligt egen utsago eftersom hon påstår att hon var dyngrak. Vet inte vad som hände.
Citera
2023-01-11, 13:16
Avslutad
Citat:
Nej, jag sa att många skulle tycka det vore tråkigt att leva så. Man måste ju få lägga upp hur man vill leva sitt liv själv.

Ja men om det bara är en fråga om att välja fritt.

Då är det ju bara för kvinnor att välja att inte bli våldtagna då.
Citera
2023-01-11, 13:42
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du vet heller inte om Jenny betedde sig så, inte ens hon själv vet det enligt egen utsago eftersom hon påstår att hon var dyngrak. Vet inte vad som hände.
Nej precis. Så vad gör vi då? Om vi då ändå målar upp en bild av vad som hänt som Hursomhelsting gjorde så har vi

1) fantiserat ihop det
2) och varit illasinnade eftersom det vi fantiserat ihop medför extrem skuldbörda

Därav mitt svar till Hursomhelsting:

Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Du snackar din skit och du har förväxlat dina illasinnade fantasier med verkligheten.
Senast redigerad av BuckshotBill 2023-01-11 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in